NHL Hitz 2002

Discussie in 'Algemeen' gestart door T-botjuz, 15 mei 2002.

1. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    vorige week had ik dit spel gekocht en na gister een dag en een halve nacht spelen (niet aan te raden op dinsdag avond ivm woensdag ochtend :D) dacht ik omdat het spel zo weinig aandacht krijgt en toch behoorlijk relaxt is laat ik ff wat impressies opschrijven voor mijn xbox-community-genoten...

NHL hitz 2002 is een 3tegen3 ijshockeyspel uit de arcade-sport serie van Midway, jawel de makers van klassiekers als NBA Jam, NFL hitz en MK.

Presentatie:
    Het eerste wat me opviel bij het opstarten van NHL Hitz was dat het main menu er voor midway's doen gelikt uitziet. Het lijkt erop dat ze bij midway een hoop dingen hebben geleerd over het verschil van een spel presenteren op een arcadekast en op een console. Waren in eerder Midway spellen de menu's nog slappe aftreksel van de menu's die op de arcadekast te zien waren (lage resulutie fonts, weinig franjes en opties) dat is nu echt helemaal anders. Superstrak en duidelijk main menu en ook een overdaad aan speelmodi laten zien dat midway hier echt werk van heeft gemaakt. (klinkt mischien overdreven dat ik dit noem, maar als het allemaal weer gaar werk was had ik er ook over gezeurd dus waarom niet als het een keer wel in orde is Midway ff de props geven die ze verdienen)
    Rating: 9

Ingame Graphics:
    NHL Hitz is het eerste sportspel dat VOLLEDIG 3d (polygoon) publiek heeft, die op elke actie op het ijs reageren. Toen ik dit voor het eerst zag dacht ik echt: Impressive! Verder ziet NHL Hitz er gewoon heel clean, gepolished en afgewerkt uit. Het ijs reflecteerd alle spelers en lijkt op het eerste gezicht perfect (spiegel)glad, maar als je eenmaal een keer on-fire bent geraakt (3 keer een goal met hetzelfde ventje in een wedstrijd) dan zie je het vuur weerkaatsen op prachtig gebumpmapped stukje ijs om de speler heen. Het is niet het allermooiste spel op de xbox maar het mag er toch best wezen, enige nadeel is de slowdown die héél soms optreedt als je team fire (3keer achter elkaar met een one-timer scoren, pass en gelijk schieten, zonder dat de tegenstander scoort) hebt, wat overigens weinig gebeurt.
    RATING:8,5

Geluid:
    NHL Hitz featured een soundtrack met bekende punk/rock artiesten als Limb bizkit en korn, en hoewel ik zelf niet zo'n fan ben van deze muziek past het perfect in de rauwe NHL setting. Verder kan je ook zelf nummers van de xbox harde schijf toevoegen aan de playlist, hierbij geldt wel dat de muziek van het spel alleen te beluisteren is de menu's dus daar heb je niet zo bijster veel aan.
    In het spel zelf is er een overenthouisiaste (maar gek genoeg nooit irriterende) announcher die lekker over the top z'n ding doet. De geluiden van de keiharde bodychecks (soms door de boardings heen!), rake klappen en schoten komen geloofwaardig over en zijn heel degelijk tot goed te noemen.
    RATING:8

GAMEPLAY:
    Nu het allerbelangrijkste ingrediënt in dit spel: de gameplay!
    Wat vroeger nog wel eens een probleem was met arcade(sport)spellen was dat de replay value van de single player kant van het spel nog al eens te kort schoot. NHL Hitz probeert dit op te vangen door met verschillende spelmodi zoals de standaard exhibition mode, de championship mode (versla alle NHL teams en pak de stanley cup), de franchise mode (versla alle NHL teams met je eigen team die je hebt ge-create en verdien hierdoor skillpoints waarmee je je team op kan waarderen), de skill mode (soort van minigames die steeds in een moeilijker niveau gaan waardoor je bepaalde skillz kan fine-tunen zoals 3 ventjes aan gort beuken in zo snel mogelijke tijd of op dozen schieten die in het doel staan) en de create a team mode op de proppen te komen. Verder is er ook een hockey shop waar in de speelmodi behaalde punten kan inleveren voor nieuwe ijshockey-jerseys, nieuwe create-a-player hoofden/attributen, nieuwe teams en nieuwe velden (die overigens heel erg goed zijn uitgewerkt bv. de playyard speelt zich af in een kinderkamer en het veld is met karton afgezet en de lijnen met krijt getekent, de disco met seventies publiek en een van lichtveranderende vloer in het veld en de graveyard waar je met een schedel ipv een puck speelt). Deze punten verdien je bv. door te winnen in de exhibition mode (150pts.) en het goed beantwoorden van de klassieke trivia-vragen (30pts.). Qua singleplayer lastability zit het dus wel redelijk goed, maar de multiplayer lastability is mischien wel het beste aspect van dit spel, echt eindeloze "nog een keer potjes" tegen je vrienden zorgen ervoor dat je echt tot in de kleine uurtjes aan t gamen ben. (een voordeel is dat als je een exhibition tegen elkaar speelt je ook punten verdient, er wint immers altijd 1 van de 2, dit zorgt ervoor dat je steeds leuke dingen unlocked en dat het nog boeiender blijft)
    RATING: Singleplayer - 9
    Multiplayer - 9,5

Conclusie:
    Ik heb al veel te veel getypt dus ik hou het kort:
    NHL Hitz is een heerlijk ongecompliceerd sportspel, dat door de verschillende spelmodi en te unlocken extra's blijft boeien. Als je alleen van simulatie-sportspellen houdt is dit mischien niets voor jou, voor de gemiddelde gamer die wat oldschool vertier zoekt is dit zeker een aanrader. En tot slot voor degenen die twijfelen zou ik em zeker een keer huren, het is echt de moeite waard.

Deel Deze Pagina