als je een xbox op een Lan zet moet je dan een NIC kaart hebben of voldoet een "normale" netwerk kaart ook in je pc.
Een xbox kan je niet op een pc lan zetten. Deze boxxen verbind je dus met elkaar (zonder pc ertussen). Gewoon allemaal naar een hubje sturen en klaar.
psies .. dat dacht ik ook , met het xboxconnect progje en een NIC kaart is toch een netwerk kaart dat meerdere IP''s aan kan dus met meerdere in-uitgangen.
voor de goede duidelijkheid een nic betekent network interface kaart heeft een ingang heeft een ip die krijgt hij waarschijnlijk van je provider... tenzij hij in een thuis netwerk zit nog een keer het schematje: xbox <-crossover cable cat5 -> pc (2 nic) <-Crossovercable-> kable/adsl modem of xbox <-patch cable cat 5-> hub <-patch cable cat 5 -> pc (1nic)
dit klopt niet xbox -cross -pc 2 nic - cross -kabel/adsl modem tussen de pc en het modem moet een straight trough kabel komen
nic is een standaard netwerk kaartje met een utp poortje. als jij met je internet kabel verbinding wilt connecten moet je de andere posts maar ff lezen. want dat lukt je niet zo
Hoe bedoel je? Ik snap het niet Ik wil mijn kabel modem met een normale netwerkkabel naar met mijn hub verbinden, en mijn xbox ook. Nou moet ik dus alleen nog maar mijn pc aan de hub aansluiten en ik heb een ethernetkaart in mijn pc waar ik normaal gesproken mijn normale netwerk kabel van mijn kabelmodem in heb zitten. Dan kan ik nu toch gewoon met die zelfde kabel mijn hub met mijn ethernetkaart verbinden?
ok nog een keer een nic is een ethernet kaart nic betekent echternet kaart oftewel netwerk kaart. nic voor een utp cable: en hier kan ook nog een coaxkabel in: en als jullie het beter weten en/of beter is dan ga ik me cisco examen overnieuw doen (en ja dit examen ging over netwerken en niet zomaar netwerken complexe netwerken enzo)
nieuw plaatje , maar ik heb gelijk en nu maar hopen dat de onenigheid over nic/etherned weg is. en dit is er eentje voor een laptop: nog ff iets: mijn kabelverbinding @home komt binnen op me kabelmodem en vandaar uit komt hij me computer binnen via me nic/ethernet kaart (ofwel netwerk kaart ), met adsl weet ik het niet ik dacht dat dat via een usb nic ging maar ik kan het mis hebben.
Nope, ligt aan je modem of je een straight of een cross moet hebben. Meestal zit die kabel toch al bij je modem, dus ik zou er sowieso niet van te voren eentje aanschaffen.