AMSTERDAM - Nadat eerder was uitgekomen dat Microsofts Xbox krassen kon veroorzaken op game-dvd's, blijkt nu ook dat concurrent PlayStation 2 deze schijfjes kan beschadigen. Bij fabrikant Sony spreekt men evenwel van 'incidentele gevallen'. De problemen treden onder meer op bij het spel Grand Theft Auto 3. Een Nederlandse PlayStation-gebruiker constateerde bij dit spel krassen op z'n dvd. Vervolgens vernam hij dat andere gebruikers vergelijkbare problemen hadden. De krassen zaten zelfs op exact dezelfde plaats. Bij Sony bevestigt men dat er klachten zijn binnengekomen over krassen op de schijfjes, maar een verband met Grand Theft Auto 3 wordt niet gelegd. "Krassen komen wel eens vaker voor", aldus Ronald van de Zande, die bij Sony verantwoordelijk is voor de marketing van de PlayStation. "Maar het is moeilijk om de precieze oorzaak van de klachten te achterhalen, omdat meestal alleen het apparaat wordt opgestuurd. Bovendien is Grand Theft één van de best verkopende games." Volgens Van de Zande komen consumenten die een krassende PlayStation bezitten in aanmerking voor een nieuwe machine, indien ze kunnen aantonen dat het apparaat normaal gebruikt wordt. Over een nieuw spelletje wordt bij Sony, mits normaal gebruik is aangetoond, ook niet zo moeilijk gedaan. Dat bovengenoemde gebruiker na twee maanden nog steeds op een nieuw schijfje met Grand Theft Auto 3 zit te wachten, kan volgens de Sony-marketingman te maken hebben met leveringsproblemen bij de maker van het game. Bron: Telegraaf
Bwahahahahahaahaaa! Lullig voor de PS2 owners, maar wel goed dat de Xbox niet de enige is. Zo'n verhaal had ik niet verwacht in de Telegraaf, dat waren toch PS2 fanboys die toen zo'n lullig artikel over de Xbox plaatsten waar geen ruk van klopte? Misschien hebben ze een paar goede emails gehad en zijn ze bekeerd?
Ik zou liever geen krassen hebben, helemaal niet op DVD films. Ik heb nog niets kunnen ontdekken, dus mijn Xbox zal wel ok zijn. Vreemd dat ze er bij de PS2 nu pas achterkomen..
ja, ze hebben wel een paar jaartjes gehad om daar achter te komen, maar ook opeens raar dat ze allemaal bij GTA opduiken opeenz...en dan zeggen ze dat er geen link is met GTA
Heh, Telegraaf wil gewoon spectakel. Ze kunnen net zo goed de naam veranderen in 'de zon' en artikelen schrijven over vissen met 2 koppen.