Heb sinds vandaag Speedlinq ADSL als nieuwe aanbieder, 3mbit down/1 up. Als ik nu verschillende testen draai (speedtest.nl / 2wire.nl) heb ik telkens een lekkere download maar een upload die telkens enorm verschilt. Ene keer haal ik 78kb en een paar seconden later weer 8... Iemand die weet waar dit aan ligt?
Je internet snelheid is niet constant hetzelfde, je bent ook afhankelijk van anderen in je buurt (ja ook bij ADSL) op sommige tijdstippen wordt er gewoon simpel meer gebruik maakt van de totale verbinding. Bij een hoge upload keldert de kwaliteit van je download ook.
Tussen de 78 en 8kb/s upstream met een 1mbit up verbinding, dan zou ik gaan bellen, want dat is ver onder de maat. Kan zijn dat het ergens anders aan ligt, maar neem aan dat je de tests uitvoert zonder dat je met het internet bezig bent buiten de tests (geen downloadprogs ed). Ik heb 768kbit up en zit rond de 80kb/s upload, daar moet jij zeker bovenuit komen.
Bellen helpt meestal wel. In het begin wachtte ik ook een paar dagen af, maar dat heeft weinig zin. Als je belt helpen ze je meestal meteen.
Ja ik test zonder verder gebruik te maken van internet, zal ze ff bellen daar bij Speedlinq, alleen gaat dat me weer klauwen met geld kosten.. €0,70 p/min Waar ik ook last van heb is het af en toe wegvallen van de verbinding, ook terwijl ik op Xbox Live zit Niet bepaald een lekkere start met deze provider..
Wel vriendelijk blijven, dan zijn ze aan de andere kant van de lijn ook een stuk vriendelijker en behulpzamer *spreekt uit ervaring*
Soms niet. Je moet soms behoorlijk kwaad worden voor ze er iets aan doen, maar dat is afhankelijk van de situatie. Ik zou nu eerst rustig vragen wat er aan de hand is, dan doen ze er hopelijk wat aan.
Als je nooit boven de zeg 80Kb/sec komt (ongeveer 640 kbits) en je hebt een abbo voor 1mbit, zou ik eens nakijken of je modem überhaupt 1 mbit kan. Denk het niet :{.
Bedankt voor de reacties! Ik zal inderdaad eens checken of mn modem uberhaupt wel die snelheid aankan, krijg nu niet de snelheid waar ik voor betaal. Kan het wegvallen van de verbinding ook liggen aan de splitter? Heb al meerdere klachten hierover gevonden op deze link .. adslforum Ben dus niet de enige die deze klachten heeft met Speedlinq
Het ligt er bij mij ook vaak aan of ik veel andere dingen via internet aan het doen ben. Vaak heb ik BearShare (Vergelijkbaar met Kazaa) aanstaan en daarnaast ben ik muziek naar anderen via MSN aan het versturen, dan issie ook trager.
DUH. Hij zegt toch ook dat hij verder geen gebruik maakt van het internet. Het ligt dus niet aan hem.