Niet genoeg support van ms aan Europa

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nilamo, 4 mei 2003.

1. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk ik kan begrijpen dat MS juist veel support geeft (zoals events, games, reclames enz.) aan amerika, want het is hun thuisbasis en de grootste markt. Maar wat ik niet begrijp is dat ze van alles proberen in Japan terwijl ze weten dat het daar gedoemd is, maar over europa geven ze geen shit om het maar overdreven te zeggen. Games worden hier als laatste uitgebracht, geen events, geen goede reclamecampagnes, de CC probleem en ga zo maar door. Ik vind dat ze zich juist meer belangstelling moeten geven aan Europa. Want het is een grotere markt dan Japan en er zijn ook echt mensen die er echt geinterreseerd in zijn (de xbox dan) en het ook kopen integenstelling tot JAPAN!

Wat ik wil zeggen is MS WIJ ZIJN ER OOK NOG!!!

dat was mijn mening en ik hoop dat jullie het met me eens zijn zoniet geef je mening en argumenteer het.

2. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het zeker met je eens... Ik weet niet wat MS nog wil bereiken in Japan, het is voor mij een verloren markt. Het enige argument voor MS dat ik kan bedenken om in Japan meer marketing te steken, zijn de Japanse Developers. Maargoed, die hebben nu ook al allemaal vestigingen in Europa en de VS dus.

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    als je het maakt in japan, ben je gewoon goed.. dit is natuurlijk niet waar alleen zo lijkt het vaak.. misschien is dat de reden..

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft is niet gek, die weten denk ik veel beter dan ons waar ze mee bezig zijn. En als het dus weinig lijkt voor ons in Nederland, dan is dat om een reden.

5. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah bij ms hebben ze allemaal knappe koppen zitten die een hele strategie uitdokteren. Ik denk dat ms pcies weet wat ie moet doen.

6. MS weet wat ze doen. Ze zullen er vast wel over gedacht hebben.

Ik heb het idee dat de XBOX 1 maar een experiment is. Contracten sluiten, spellenmaatschappijen opkopen, ervaringen opdoen, enquetes uitgeven.

En dit lijkt me héél slim. Als XBOX 2 uitkomt, heb je misschien wel gelijk de beste games, alle mankementen en klachten verbeterd.

7. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ms goed weet dat wij in nederland wat nuchterder zijn en ons niet zo snel laten beinvloeden door allerlei rare dingen en zo

8. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Waardoor verkoopt de ps2 hier goed door goede marketing en dat mis ik van MS.

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok het is allemaal wel waar dat er allemaal grote "brains"
    bij MS werken maar dat wil toch nog niet zeggen dat ze voor hun strategie europa uitsluiten, dat vindt ik gewoon niks.

Sony doet niet veel met hun console maar doet hoeft ook al
    niet meer. ( wat ze eigenlijk ook wel moeten doen )

10. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Europa is gewoon klein :'-( .

11. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    so what in europa worden er in iedergeval meer xboxen verkocht dan in heel japan,van mij mogen ze wel iets minder aandacht in japan steken en veeeel meer in europa,en dat is nog zacht uitgedrukt

12. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

En die ***** Credit Card lozen (en dat is nog zacht uitgedrukt)
    :)

13. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me juist dat het dan omgedraaid zou moeten zijn, dat men meer tijd in Japan steken (wat ook gebeurd).
    Mensen vergeten vaak hoe belangrijk Japan wel niet is.....de grootste/bekendste developers komen daar vandaan (SEGA, Sony, KONAMI,etc; als je die markt wint dan ben je al een heel eind op weg.
    Zolang MS zorgt dat de games blijven komen in Europa, maak ik me niet zo druk om al die heisa eromheen, dat mogen de Japanners wat mij betreft hebben...

14. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    mwah zit wat in,maar ik zie het als wasting of time and money,wat ms ook doet die jappen zullen dat ding echt niet kopen!

15. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Nu moet je toch eens echt op gaan houden over die Credit Card !!!!}:]

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Wat ook meespeelt is dat, wil je in Japan een WESTERS product promoten je van goede huize moet komen. Jappen zijn nogal chauvinistisch en kopen eerder Japanse dingen, al zijn die soms minder. Wij Europeanen hebben dat niet. Als MS niet in Japan zou adverteren, zou de teller daar op heel weinig staan.

17. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Europa heeft inderdaad een aardig marktaandeel, maar ik denk dat je vergeet dat de meeste (goede) developers uit (jawel) Japan komen. Als MS daar een grote vinger in de pap heeft dan levert dat aanzienlijk meer games op voor ons. Japanners kopen tenslotte enkel games die uit hun eigen land komen, wat ik sowieso al raar vind maar dat terzijde. Ik denk dus dat het erg belangrijk is dat MS daar veel aandacht aan besteed. Het lijkt me trouwens nogal logisch dat er minder op Europa wordt gelet; wij kopen tenslotte toch wel de console/games dus waarom aandacht besteden aan iets wat toch wel van jou is.. :)
    Hier kunnen wij zelf uiteindelijk zelf niets aan doen, behalve rustig afwachten tot er meer Europese developers/ publishers komen en zo het marktaandeel groter wordt.

Laatst bewerkt: 6 mei 2003
  18. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is cker waar want om in japan tussen nintendo en sony een plaatsje te veroveren moet je heel wat in je mars hebben.
    En in Europ hoeft niet veel geadverteerd te worden want wij zijn eigenlijk gewoon de slime europeanen die zich niet snel door reclame laten beinvloeden maar eigenlijk met alles eerst een vergelijkend warenonderzoek doen.
    In de VS werkt het vaak zo dat hoe vaker mensen een product ergens(tv,radio, internet whatever) voorbij zien komen hoe eerder ze het kopen, en dat werkt hier gewoon niet.
    Wij zijn ook nuchter genoeg om niet met zun allen 4 uur 's morgens 5 uur lang in de rij te gaan staan/liggen voor een game of console(wat ze in de VS+Japan wel doen) maar wij zorgen gewoon dat we em hebben gereserveerd of online een pre-order hebben gedaan.
    En ik denk dat microsoft en ook de andere 2 developers(want die stellen europa ook achterop) dit best wel inzien.
    Maar aan de andere kant vergeten ze misschien dat als ze hier mee doorgaan dat veel europese gamers het een keer beu zijn om achtergesteld te worden. En wie weet wat er dan gebeurt.

19. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Een Philips console.:+

De Phili-game

20. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Offtopic: clawviper NL laat je tagname die je op xbl gaat
    gebruiken niet zien er zijn altijd van