Ik had wat spyware problemen gister, een "Search assistant" in m'n taakbalk. Hij zorgde ervoor dat al m'n icoontjes door elkaar raakte en dan het een andere indeling kreeg. Na spy bot & ad-aware gedraait te hebben was de Search assistant verwijderd en nadat ik mijn icoontjes weer had terug gezet heb ik m'n pc opnieuw opgestart. Ik hoef me nooit aan te melden via dat Windows welkom scherm en hij gaat dus meteen door naar het bureaublad, waar ik weer zie dat al mijn icoontjes door elkaar staan Dus, ik weer goed zetten en weer opnieuw opstarten. Maar het mocht niet baten... Toen ben ik m'n software lijst gaan doorzoeken of er misschien 1 of ander programma staat wat er niet thuis hoort. Ik kon maar 2 dingen vinden, beide dragen de naam "Windows SW". Dus, ik klik op "Wijzig/Verwijder" om wat meer informate te krijgen, waarna ik de volgende melding krijg: "Are you sure you want te remove Windows SW. Computer will be rebooted after uninstalling". Omdat het Engels is heb ik zo iets van, lekker belangrijk programma weg ermee! (mijn pc is geheel Nederlands ). Maar ik ben in een goede bui en laat het toch maar ff staan... Nu heb ik gisteravond nog een paar keer mijn pc opnieuw opgestart om die icoontjes op de goede plaats te krijgen maar het werkte allemaal niet. Nou startte ik vanmorgen m'n pc op en hij blijft ineens haken op m'n bureaublad achtergrond, verder een leeg scherm. Doet ie normaal nooit, normaal start ie lekker snel door. Na het welkoms scherm moest ik ineens mezelf aanmelden door op mijn naam te klikken, terwijl ik dit heb uitgeschakeld. PC start door, ik krijg bureaublad te zien en krijg meteen een pop-up met de tekst "Thank you for uninstalling Windows SW".. Dus, de pc start automatisch opnieuw op (want dat zei de SW nog ) en toen kreeg ik weer dat Welkom scherm te zien. Ik klik weer op mijn naam en hij flitst een keer naar mijn bureaublad achtergrond (duurt 0,0001 sec.) en gaat weer terug naar dat welkom scherm waarna er onder mijn naam staat: "De instellingen worden opgeslagen" Dit blijft ff staan en daarna springt ie weer terug zodat ik weer op mijn naam kan klikken, als ik dit doe krijg je weer hetzelfde verhaal.. PC een keer opnieuw opgestart maar probleem blijft hetzelfde. Veilige modus geprobeert en er komt ook nog een administrator account bij maar ook daarbij springt ie meteen terug naar welkom scherm. Als ik ctrl-alt-delete druk krijg je zo'n Windows 2000-achtig aanmeld scherm, al log ik daar in spring ie weer terug naar welkom scherm. Ik heb geen zin om m'n pc te gaan formatteren voor 1 zo'n lullig schermpje en heb veelste veel belangrijke dingen erop staan die ik nog niet kwijt wil. Formatteren is de laatste optie dus. Iemand een idee hoe ik alsnog kan inloggen? Ik heb btw geen wachtwoord ingesteld, dus daar vraagt ie ook niet om. Het kan dus ook niet zijn dat het wachtwoord is veranderd ofzo.
ik denk dat je bij je gebruikers acounts een nieuw profiel moet maken. administrator dit het windows standaard acount. Hoop alleen dat je bij de installatie van xp hier geen wachtwoord voor hebt opgegeven of je moet dat nog weten. Maak deze aan en nu heeft windows 2 profielen en zal hij bij het opstarten vragen met welk profiel hij moet inloggen.
ghehehe.. Ik kan dus niet in Windows komen Als ik me aanmeld springt ie meteen terug naar dat welkom scherm. En als ik in Veilige Modus wil inloggen staan er 2 profielen: Administrator & Maas. Bij beide springt ie terug naar dat welkom scherm.
hij bedoelt de admin acount in veilige modus, tijdens het opstarten op f8, dan veilige modus, of veilige modus met netwerkmogelijkheden (ik doe altijd de tweede, want de eerste loopt vast bij mij) en dan komt er een acount bij de staan met de naam administrator.
Volgens mij staat er in de 1e post al dat hetzelfde probleem ook in veilige modus zit. De 2e post staat het ook En nu in deze post ook
oe, dat zuigt, booten via een virusscanner floppy/cd en een volledige scan doen? anders blijft er weinig over behalve een format..
Windows XP staat in NTFS, booten via virusscanner zou wel werken maar dan scant ie alleen het geheugen. Stel dat daar virussen inzitten (wat ik betwijfel, elke keer nadat je pc opnieuw opstart wordt het geheugen leeg gegooit. Heb tijdens mijn stage gemiddeld elke dag wel 2 pc's op virussen gecontroleerd 20 weken aan een stuk en nog nooit een virus in het geheugen gevonden) dan blijft het probleem met aanmelden zich nog steeds voordoen.
hmm, ik kan nu voor de rest niet veel meer verzinnen dan een format, maar mss dat iemand anders nog wat weer, of je kunt het even op GoT proberen. daar lopen meestal wat meer mensen rond met verstand van dit soort zaken.
Ja ik heb die search assistant balk ook!! Kword er gek van!! onder in me taak balk al me icoontjes door de war! en ik krijg dat ding ook niet weg. Ad Aware 6 verwijderd en vindt hem niet. als je de windows xp cd er in doet, en windows xp opnieuw installeer werkt dat ook niet ? ( want dan kom je toch automatisch bij het installeer menu, en hoef je windows niet in )
misschien kan via ms dos proberen een systeem herstel te doen van een eerdere datum. Als het goed is ben je dan niet je belangrijkste gegevens kwijt (maar dat weet ik dus niet zeker.)
Yep, zelfde kutprobleem hebben wij pas ook gehad met die profielen. Gewoon alles formateren en XP er opnieuw opzetten, dan ben je wel alles kwijt, maar dan doet je computer het wel weer.
je kan toch ook gewoon windows opnieuw installeren op een andere schijf, was mij wel gelukt tenminste. Kan je tenminste weer bij alle bestanden komen.
naja, als je een entwerk hebt, en je kiest veilige modus met netwerkmogelijkheden, kun je via een andere pc alles wat in gedeelde mappen staat opslaan. zo heb ik het de vorige keer gedaan
Je kan altijd proberen even Windows opnieuw te installeren en dan voor reparen kiezen.. Dat zou mayb wat kunnen oplossen, maar ik denk het eerlijk gezegt niet.. Maja nee heb je en ja kan je krijgen, soms werkt het wel is
damn is dat toevallig toch niet die ''isearch''toolbar? sinds die er in hangt is heel me pc vaag en hij wil er ook hoe dan ook niet uit alles al geprobeerd.....
Hoe krijg je die ******* search assistant weg? Want spybot detecteerd hem niet. Ik word gek van dat ding. Kun je me please helpen?