Hallo,
Nadat ik bijna een jaar geen xbox 360 gehad heb (hij ging steeds stuk) heb ik vorige week alsnog een nieuwe 360 aangeschaft, omdat ik inmiddels de hoop heb dat de kinderziektes er wel uit zijn.
Wat mij nu dus erg opvalt, na een half jaar playstation network gebruikt te hebben, is de bijzonder matige opzet van xboxlive:
Je betaalt geld voor een matig tot slecht functionerende service die word geteisterd door wachttijden, lag, host-advantage en verschrikelijk vervelende mensen (schelden, racisme etc.)
Als voorbeeld neem ik even Halo 3: als ik een uur halo 3 speel zit ik van dat uur ongeveer 35 minuten naar een "waiting for players" of een laadscherm te staren, wat ik gewoon belachelijk vind. En in veel gevallen blijkt, als het potje eenmaal begonnen is ongeveer de helft van de spelers een rood "latency-balkje te hebben en vertrekt, waardoor je de rest van het potje met 3 man tegen 8 man mag spelen. En als je dan word neergeknald vinden degene in het team van 8 man het ook nog eens nodig om wat schuttingtaal op je af te vuren.
En dan is Halo nog zo'n beetje het best functionerende spel, Team fortress 2 bijvoorbeeld, probeer ik niet eens meer.
Ik snap dat voor veel mensen de friends, chat en invite functies beslist een meerwaarde hebben, maar wat heeft dit voor zin als het belangrijkste: de functionaliteit van het gamen zelf op zijn best matig is. Ik ben een casual online gamer, en ik hecht veel meer waarde aan snel een lag- en probleemloos potje gamen dan aan dit soort bijkomstigheidjes. Waarom 60 euro per jaar voor een peer to peer systeem? Waarom geen dedicated servers voor de grootste titels? (god wat mis ik warhawk en resistance)
Waarom dat vreselijk vervelende ranking systeem in alle games, wat er alleen maar voor zorgt dat mensen zich gaan misdragen om hun stats omhoog te krikken?
Misschien ben ik een beetje een azijnpisser, maar ik vind het maar moeilijk te geloven dat veel mensen zo lyrisch zijn over xboxlive.
Wat zijn de meningen hier? ben ik de enigste die zo denkt? of zijn er meer mensen met kritiek op xboxlive....
Laatst bewerkt: 24 jan 2008