Niets meer voorstellende featureweken

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door loode, 23 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ooit een goed idee was, is nu niets meer dan een manier om geld in het la'tje te brengen en wat uitgevers te paaien. Vroeger was een featureweek een fijne manier om een niet zo bekend spel te leren kennen, of meer info te vergaren over een spel dat je wel al kende. Een featureweek was een week waarin er veel diepgaande interviews en mooie, goed geschreven, informatieve teksten verschenen. Een aangepaste layout was tof, het bracht de hele site in de sfeer van het spel waarover er o zoveel te lezen viel.
    Dat was dus vroeger.
    Nu is dat niets meer van alles.
    De featureweken stellen echt geen ruk meer voor.
    Het enige waar nog ietwat tijd voor wordt genomen is het aanpassen van de layout. Maar zoals ie er nu uit ziet (tijdens deze 187: Ride or Die-'feature'-week), kan ik me heel erg goed voorstellen dat dat ook maar rap rap tussen de soep en de petatten gedaan is. Sinds de V3 is het precies mogelijk om door enkele plaatjes te veranderen heel het uiterlijk te shape-shiften. Een mooie feature, maar niet als ie misbruikt en verkracht wordt zoals nu het geval is. Iedereen met wat verstand van grafische technieken ziet zo dat het veel beter gedaan zou kunnen worden, maar dat diegene die daar voor instaat/-stond er blijkbaar net iets te lui voor was.
    Wat eigenlijk op zich nog niet eens zo erg zou zijn, omdat een site, en een FEATUREweek in het bijzonder, nog steeds vallen of staan adhv hun inhoud.

En XBW valt wel degelijk. Hoe wordt er in godsnaam gedurfd dit een SPECIAL te noemen? Alle teksten waarnaar er in dat SPECIAL-blok links gelinkt wordt, zijn ten eerste gewoon hetzelfde, en ten tweede stonden die al lang in de database. Als er iemand wat info zou wensen over dit spel, zou ie evenveel leren door gewoon een nieuwspost te lezen. Wat daar zo SPECIAAL aan is weet ik niet hoor. Er wordt nog niet eens meer gehint naar een mogelijke review, waaruit ik concludeer dat die er nog niet eens komt ook niet. (Het enige wat wel als SPECIAAL gezien zou kunnen worden, daar je dat toch wel stiekem een beetje verwacht tijdens een SPECIAL, niet dan?) Die preview stond sowieso al online, dus daar is ook helemaal niets SPECIAALS aan. Dat er naast naar media ook nog eens naar babes gelinkt wordt, lijkt me ook maar een zielige actie. Dit is internet, dedorie, als iemand wat babes wilt gaat ie ze helemaal niet op een Xboxsite zoeken die een SPECIAL houdt over een race/actiespel. Dat is ook wel een beetje speciaal ja, maar kom.

Hoeveel wordt er eigenlijk vandaag de dag nog geind voor zo'n niets voorstellende special? Wat schuift dat nog? Nog steeds een getal met 4 cijfers, of is het onderhand al weer wat meer? Ik kan goed begrijpen dat er iemand moet leven van XBW, maar om het nu zo zielig te gaan doen. Als je dan toch al een featureweek kunt regelen met een uitgever/ontwikkelaar, en er zoveel voor krijgt, kun je toch op z'n minst wat interviews houden ofzo - om het niet volledig zielig te laten lijken.

Iemand hier iets op te zeggen, of wordt er volop gewerkt aan de volgende special?

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik het daalende niveau er mee te maken heeft dat in de laatste wat frontpagecrew leden xbw hebben verlaten. Er zijn nooit nieuwe mensen aangenomen zodat Hordo en Mirik (en Marius volgens mij) alles alleen moeten doen en dat komt de kwaliteit niet ten goede

3. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik zou zeggen, ga solliciteren voor xbw nu ze misschien mensen te kort hebben en laat jouw mogelijkheden zien, misschien kun jij dan late zien hoe het beter moet. en zal ik later jouw reviews en specials lezen.

Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Een hele kinderachtige opmerking, maar je hebt wel enigzins gelijk.

Ik wil me er meestal niet in mengen maar al dat eindeloze gezeur over hoe slecht en klote alles voortaan wel niet is op het forum komt me echt de strot uit. Waarom snapt niemand dan dat het er dan gewoon niet beter door wordt. Wat wil je nou bereiken met dit topic X Kombat X? Dat de featureweken nu veel beter gaan worden? Dat ze worden afgeschaft (ja, nóg beter!)? Het lijkt wel heel erg hip om ergens over te gaan zeuren. En ondertussen loopt iedereen lekker ouderwets gezellig te kletsen in de HJ Pub. Zó zou alles op het forum moeten zijn, neem toch eens een voorbeeld aan die jongens. (hoewel ik moet zeggen dat het niveau van de gesprekken in de pub niet dermate hoog zijn, maar daar is dit forum dan ook niet voor) Dit forum is voor het praten over games, en in de GM kan men lekker 'chillen'. Dat er een paar lui zijn die het altijd weten te verzieken, dat blijf je houden. Gewoon geen aandacht aan schenken.

Ik vind het leuk dat de layout weer een beetje veranderd, ookal boeit de game zelf mij geen ene ziel. Het blijft gewoon een website opgezet door mensen net als wij. Soms vergeet men dat nog wel eens omdat de site zo bekend is geworden... Als iets bekend is hoort het blijkbaar ook heel veel en vooral heel veel goeds af te leveren.

5. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het punt helemaal niet, ik wil helemaal geen XBW-crewlid worden. Ik vind gewoon dat ze wel wat meer werk aan hun frontpage, en hun zogenaamde specials in het bijzonder, mogen besteden. 't Is niet omdat ik vind dat de flikken kutwerk verrichten dat ik bij de politie moet gaan he :)

6. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met het forum heeft deze thread helemaal niets te maken. Ik ben zelf slechts een sporadisch bezoeker van het forum, en ben die hele XBW-soap niet echt (meer) aan het volgen. Het is net omdat ik enkel maar naar de frontpage surf dat ik deze thread gemaakt heb. Om de aandacht van de mensen die er voor instaan eens terug te vestigen op het feit dat de kwaliteit wel erg achteruit aan het lopen is de laatste tijd. Het subforum is hier toch nog steeds 'Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen' en niet 'Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen, maar als je problemen hebt moet je je bek maar houden stomme Ruud-volgende kutnerd!'?

En je argument dat de site zo bekend is geworden slaat ook nergens op, want vroeger (ten tijde van de V2) werden er wel fatsoenlijke featureweken gehouden. Nu is men precies gewoon lui geworden. En jij beweert nu eigenlijk dat er maar heel veel leden moeten oprotten, zodat XBW met een gerust hart slechte resultaten kan leveren? Zeg nu zelf, dat klinkt nog geeneens ietwat logisch.

7. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap wel dat jij geen XBW-crewlid wilt worden, en ik vind ook dat je best kretiek mag uiten, maar ik persoonlijk vind dit een van de beste xbox site's die er zijn en dat je best blij mag zijn met wat ze doen, iedereen heeft wel iets negatiefs over een site maar als ze zich moete aanpasse aan alle meningen en wensen dan wordt de site onmogelijk. trouwens proficiat met je 2 jarige registatie.

8. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Waar zeg ik dat leden moeten oprotten (ze moeten zich juist beter gaan gedragen) en waar zeg ik dat xbw slechte resultaten mag blijven leveren. Nu stop jij namelijk woorden in mijn mond. Ik zeg dat xbw zo mag blijven doorgaan, jíj bent degene die hun huidige doen slecht vindt. Ik niet!

9. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat jij dit een van de beste Xboxsites vindt wil niet zeggen dat ie niet meer kan verbeteren, he.

OT: Bedankt voor die opmerking, was me nog geeneens opgevallen. Des te reden te meer om te blaten dat het vroeger allemaal beter was :cool:

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Vroeger waren de specials/featureweken er voor de spellen waar echt wat leuks over te schrijven is/was. Nu is het inderdaad commercie, een goede manier om geld in het laadje te brengen. Leuk voor de bezoeker? Naast de prijsvragen, verder niet echt.

11. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt maar verbeterde site kunne ook weer verbeterd worden, en er kome altijd nieuwe mensen met nieuwe ideeen en opmerkingen, dus voorlopig blijve we wel bezig. haha

12. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik vind dat ik mijn punt duidelijk genoeg heb gebracht, maar kom.
    Als jij zegt dat de site misschien te bekend is geworden, neem ik aan dat jij vindt dat een site met minder bezoekers en leden slechtere resultaten mag leveren. Wat ik ook gezegd heb.

Helemaal m'n punt.

13. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Neenee, dat zeg ik niet. Maar er wordt meer verwacht van een site met meer bekendheid. Mensen horen dingen over xbw, en krijgen zo verwachtingen. Hoe bekender een site is hoe meer verwachtingen zullen ontstaan. Zo gaat het toch wel meestal?

Maar ik snap je punt wel, de featureweken stellen niet veel meer voor. Ik heb het denk ik niet zo door aangezien ik nauwelijks meer het nieuws lees, laat staan al die (p)reviews en hands-on's. Maar geef toe, die, om het maar even zacht te zeggen, hoeren die bij de 187rideordie plaatjes staan zijn toch leuk om naar te kijken. Toch?

14. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet als dat het enige is wat XBW te bieden heeft in een featureweek over het spel.

15. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet wel zeggen dat die 187rideordie special, van lage kwaliteit is, vooral de plaatjes van die babes (niet de babes zelf), maar die dames hebben er eigenlijk helemaal nix met dat spel temaken, of krijg je die erbij(dan koop ik het direkt)

16. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    @TS bedenk wel dat de crew met zijn 2/3en zijn (zoals al eerder gezegd is). Dan is het godvergeten moeilijk om over elk spel een uitgebreid verhaal te schrijven. Je zou eerder een respect-draadje moeten openen omdat Mirik@co (hordo,marius) zoveel tijd en inzet in deze site steken _O_

Ok jij hebt het dan wel over de specials die inderdaad niet meer zo veel voorstellen, maar dat komt (zoasl woutertje al zei) omdat alle spellen aleen nog maar gemaakt worden om meer cash in het laadje te krijgen, bij de spellen van tegenwoordig id de belangerijkste feature aleen nog maar de live-functie. Het enige spel dit jaar waar nog veel leuks en een leuke special over te maken was, was BIA. Die dagboeken waren meesterlijk en de extra's die in het spel zaten waren er goed. Ubisoft heeft veel leuks in dat spel en erom heen gedaan, waardoor het de moeite waar was om er een uitgebreide ''feature-week'' bij te maken.

17. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    EA is de grote voorbeeld van de gameproducenten die de gamewereld naar een lage niveau brengen en het alleen doen voor machtpositie en geld; spelle uitmelken, de meeste spelle zitte goedkoop inelkaar om zo weinig mogelijk geld en tijd te investeren, maar wel om veel geld te inne, of het "grote Goldeneye" voorbeeld wat iedereen wel kent. ik vind de manier van ubisoft toch wel een stuk beter, die doe er alles aan om een goed spel te leveren, en het lukt ze erg goed.

18. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Agree with that! _O_

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het enige dat ik te mekkeren heb op de specials is dat het altijd gewoon naar de gamepage linkt. Een interview of een artikel over de geschiedenis van de game en ik zou al tevreden zijn. Het hoeft geen IGN-niveau kwa artikelen te halen, maar nu is het leuk om te zien maar verder ga ik er niet op in.

edit:
    Let wel, er komen nu niet echt veel AAA-titels uit. De xbox nadert zijn eind. Dus zijn er minder spellen waar je echt een leuke special over kan maken.

20. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: Wouter had het over commercie aan de kant van XBW als ik het goed begrijp (XBW krijgt het geld voor die feature week, niet de uitgever) en die BIA dagboeken waren niet speciaal voor xbw gemaakt.
    en een respect draadje is wat overdreven vind je niet? het spreekt voor zich dat de beheerders veel tijd in de zaak steken, als ze alleen maar positieve zooi zouden willen horen zouden ze wel een 'Xboxworld.nl: lik hier onze billetjes' forum aanmaken, maar dat doen ze niet omdat ze daar niks aan hebben, aan threads als deze wel (al heb ik vaak het idee dat er niet naar word omgekeken).
    ik ben het volledig met de threadstarter eens en als ze geen tijd hebben voor een uitgebreide featureweek hebben ze IMO 2 opties:

-nieuwe frontpage crew aannemen (en nee, dit is geen sollicitatie, ik heb daar nl geen trek in)
    -helemaal geen featureweek

en dan lijkt de eerste me de beste optie, want dit stelt natuurlijk geen ass voor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina