1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Nieuw" MSN virus actief.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IX NeonovA XI, 28 nov 2006.

  1. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde sinds zaterdag dat er een nieuw virus actief was op MSN Messenger (eveneens als Windows Live Messenger). Dit virus zit in een foto.

    Als een contactpersoon van je, het virus heeft gaat dat de volgende link proberen te sturen: http://prophotos.pr.funpic.**************.jpg (Link deels verborgen voor gekken die de link gaan uitproberen.) Een vriendin van mij zei dat er de volgende tekst bijstond "ben jij dit?".

    Na het openen van deze link worden er sommige dingen geblokkeerd en word je exe bestand van MSN besmet met het virus. Dit virus probeert zich ook door te sturen aan AL je MSN Contactpersonen. Ondertussen blijf je een melding krijgen (bij het gebruik van Norton Anti Virus) dat er een virus op je pc zit (Genaamd: adware.888bar) en soms een Downloader. De downloader wil die wel elke keer verwijderen maar het "adware.888bar" virus niet. Deze zorgt er ook steeds voor dat de downloader weer actief word en krijg je dus elke keer de melding dat er een virus is geconstateerd.

    Het virus adware.888bar installeerd zich ook nog eens op je pc. (Zie je bij Software). verwijderen lukt soms wel, soms niet. Maar als je hem heb verwijderd komt hij (natuurlijk) gewoon terug.

    Gister waren er ondertussen al 3 mensen besmet met het virus. Dus let hier op!
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Kreeg het gister ook binnen. Klikte er op, maar mijn firewall hield het tegen, en wilde het opslaan. En dat was ik niet van plan.. Dus ik heb mazzel gehad :D
     
  3. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb de link toegestuurd gekregen van iemand uit USA

    niet geopend btw ^^
     
  4. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    **** zooi, ik klikte even zonder na te denken op die focking link!!! nu heb ik dus dat vocking virus! mijn neefje had m 3 maanden geleden en zegt dat te helpen is door msn opnieuw erop te gooien, ja dag, dus niet hoor!! maar nu zoek ik dus naar de echte oplossing!! dus heeft iemand een idee van hoe dat te verwijderen en zeker NIET of NOOOIT meer terugkomt!???
    en meten nog een vraag... hoe zet ik de computer in de geschiedenis?? ( en dan niet van, op je tijd klikken en klok uren terug zetten... nee... dat gedoe dat die echt met alles terug gaat in de tijd )
     
  5. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    Configuratie scherm, software

    zooi er afhalen msn erafhalen

    msn er opnieuw opzetten

    kijken wat ie doet
     
  6. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt Systeemherstel.
    Helaas, dit werkt niƩt!
    Het virus zal er op blijvenstaan.

    Wat ik net ook al las, was msn deinstalleren.
    Kijk bij software of er nog troep staat van het virus en "probeer" het te verwijderen.
    Probeer dan het virus via je virusscanner te verwijderen.
    Dan MSN er opnieuw op te gooien en kijken of het werkt.

    Weet dus niet zeker of dit helpt.
     
  7. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het inmiddels gedaan.. en het helpt wel denk ik, want msn staat er nu nieuw op en krijg geen gedoe meer... de 888bar heb ik verwijdert en is op dit moment nog niet terug gekomen... het enige wat ik nu nog soms krijg is 1 of andere reclame steeds als ik me explorer van internet wegklik... terwijl google bar aanstaat op pop ups tegen te houden..
     
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik downloade hitmanpro!! Ben er nu van af :)
     
  9. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    hitman pro???:eek: wat is dat en waar kan je dat downloaden??? wat doet die dan precies?? ik ben er ook grotendeels vanaf... maar elke keer als ik mijn pc opsart, opent die internet met iets van webpage4al ofzo zo iets.. en ik krijg tussen door steeds advertisement rechts boven in beeld dat gewoon zwaar vervelend is!!! hoe gaat dat ook allemaal weg??
     
  10. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik zag iemand ook die link sturen naar mij.. maar het stond in engles. Dus ik dacht waarom zou deze ramdebiel (is die ook :+) het in het engels type dus ik dacht virus :p

    Ik wis al dat zo'n virus er op msn rond ging.. mijn vriend had dat eerst ook er stond bij hem alleen dit: Lol check it out.

    Majah ik heb hem niet :)
     
  11. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb het dus ook, ik had men msn gelijk verwijderd en opnieuw geinstaleerd want hij flipte helemaal..nu doet die het goed..alleen krijg ik elke keer al ik de pc opstart een internet venster en van virusscan zo'n melding dat die een 'treat'heeft gevonden..kan iemand mij helpen...i heb net in de software lijst dat gedoe weg gegooit..hopelijk helpt..ik hou wel op de hoogt..maar als iemand oplossing weet..zeg het graaaaag
     
  12. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    dit virus is al eerder actief geweest en het is ook gewoon heel makkelijk te ontwijken.. je moet gewoon altijd aan iemand vragen wat voor link die stuurt :D
     
  13. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat krijg ik ook nog steeds... tenminste, wat bij mij nu weg is, is dat msn flipt, 888bar is totaal weg( en komt niet terug ) advertisment steeds is als het goed is ook weg, alleen het probleem van internet openen met iets van http//(...)4all ofzo zo iets, krijg ik maar nog steeds als ik nieuw mijn pc aan doe...
    ja, dat heb ik dus nu ook geleerd, maar ik zat GoW te spelen, en dacht even snel te kijken wat dat was... maar dat doe ik dus nooit meer...
     
  14. Victor

    Victor Guest

    Het is bij mij als MS DOS bestand gedownload... Meteen verwijderd toen ik dit las.
     
  15. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij flipt 'm ondertussen niet meer bij mij, maar nog wel af en toe een melding van AVG virus scanner en Prevx1 dat ie nog iets heeft gevonden...
    Het blijft zichzelf dus steeds ergens installeren...
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Kreeg de link, erop geklikt en..... vervolgens gebeurde er niks.
    Ik bekeek toen de link nog eens goed en zag dat dit wel een virus moest zijn. Ad-aware en virusscanner laten draaien, maar hebben beide niks gevonden. Nu maar hopen dat er idd niks op de pc staat :)
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg nog steeds als ik de pc opstart internetsite van '' links4all'' ofzo... en dan een advertisement steeds tussendoor... als dat weg is is die weer de oude, maar ik heb een vrij oude pc, wordt tijd voor een nieuwe.. of een laptop... maar ik wil nog wel even van het virus af...
     
  18. Victor

    Victor Guest

    MSN start bij mij volledig niet meer op. Ik klik erop, gewoon helemaal niks. Is dit een werking van dit virus?
     
  19. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14

    Al opnieuw opgestart en weer geprobeerd?
    Anders msn eraf gooien, en er opnieuw opzetten.

    Heb je overigens geen virusmelding van eene 666bar?
     
  20. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5

Deel Deze Pagina