1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Nieuw" MSN virus actief.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IX NeonovA XI, 28 nov 2006.

  1. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon je pc even een dagje terug zetten, werkte bij mij prima
     
  2. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    als je kijk bij het opslaan is het een .pif bestand. Dat neem je toch gewoon niet aan als het moet gaan om een .jpeg bestand. Beetje logisch nadenken en je bent virusvrij :b:
     
  3. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Blijkbaar staan er op je PC nog steeds wat van die programmaatjes die die spyware aanmaken.

    Start op in veilige modus (als je de PC opstart de hele tijd op F8 rammen). Dan kun je de programma's die deze zooi aanmaken, verwijderen. Het opstarten in veilige modus is noodzakelijk, omdat wanneer je op de normale manier opstart, deze programma's draaien en in gebruik zijn en dus neit te verwijderen zijn.

    Uiteraard kun je niet weten hoe die programma's heten die de spyware aanmaken. Verwijder daarom elk programma waarvan jij denk dat het niet op je PC thuishoort. MAAR MAAK VOORDAT JE DIT DOET EERST EEN SYSTEEMHERSTELPUNT AAN, WANT MOCHT JE EEN PROGRAMMA VERWIJDEREN DAT EROP HOORT TE BLIJVEN STAAN, KUN JE MET HET SYSTEEMHERSTELPUNT WEER NAAR DE OUDE STAAT!!!! Nadeel is wel dat je dan weer opnieuw moet beginnen, maar dat lijkt niet zo'n probleem als je eens kijkt naar wat er anders veroorzaakt kan worden.

    Ik weet niet of dit je gaat helpen, dat virus ken ik verder niet. Maar dit bovenstaande is meestal wel dé manier om spyware definitief te verwijderen.
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt, de kans is groot dat het verkeerde verwijderd. Laat er gewoon een trial van Ewido Anti-Spyware/virus whatever overheengaan die is upgedate en het is vaak ook weg. Handmatig verwijderen als je geen idee hebt van wat je verwijderd is nooit slim. Dan kan je beter een Hijack This log maken en vragen aan iemand die er wel verstand van heeft wat je moet "fixen" met HJT.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Vandaar dat ik ook met hoofdletters typte dat hij een systeemherstelpunt moest aanmaken, dat is de ingebouwde zekerheid ;)

    Systeemherstel zet dan de verwijderde programma's weer terug die je na het herstelpunt hebt verwijderd. Overigens geldt dit alleen voor programma's, niet voor documenten. Documenten staan los van systeemherstel.

    Bovendien vind je de programma's die de spyware aanmaken sneller dan je denkt. Ik heb het zelf al een keer gedaan en het ging prima. Je kunt aan de naam van de software al een beetje zien of het op je PC thuishoort of niet.

    Edit//:

    Het probleem van anti-spyware programma's, is dat ze alleen de spyware verwijderen, maar niet het programma dat de spyware aanmaakt. Als je spyware dus is verwijderd, is het de eerst volgende keer dat je je PC opstart dus net zo snel weer terug. Als je het handmatig verwijderd, kun je ook de programma's deleten + de spyware en dan ben je er vanaf.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft me niet te vertellen wat systeemherstel doet hoor. Mijn ervaring is alleen anders, als n00b is het beter om niet handmatig te deleten. Anti-Spyware programma's zoeken in je mappen. In de mappen zitten de bestanden die zorgen dat het programma weer terug komt. Veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden) is van belang omdat én het virus geen actief proces is (Wat verwijderen onmogelijkmaakt in normale modus omdat het proces actief is, zijn de bestanden "in gebruik"). En omdat bij verwijdering niet automatisch opnieuw het virus wordt gedownload. Ik raad mensen simpelweg niet aan om handmatig zelf dit te verwijderen, 1 omdat er altijd bestanden achterblijven 2, het vervelende gevolgen kan hebben bij verwijderen van het verkeerde bestand 3, alleen de simpele spyware die voor de hand ligt verwijderd kan worden (sommige spyware is namelijk onvindbaar).

    Bij handmatig verwijderen ga ik er vanuit dat je bedoelt bij software in het configuratiescherm programma's verwijderen/uninstallen bedoelt. Dit kan systeemherstel inderdaad wijzigen. Maar als je handmatig een bestand verwijderd kan systeemherstel hier niks aan doen, deze zet alleen de oude instellingen weer terug. Deze kan geen bestanden "terugtoveren". Dus wanneer je handmatig een .dll of een .exe verwijderd, of iets anders vitaals kan dat vervelende gevolgen hebben. En denk maar niet dat systeemherstel dat terug kan halen.
     
  7. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb laatste weken dat er allemaal vage lui mij aanmelden maar nooit wat zeggen. Zijn vaak fransen....al geen fan van hun.

    Meer mensen hier last van?
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat dacht ik ook niet. Ditzelfde verhaal heb ik in mijn eerdere posts ook al verteld. Programma's kun je terugzetten d.m.v. een systeemherstel en documenten niet. Dat was wat ik zei, komt praktisch op hetzelfde neer lijkt me.

    Edit:

    Dit heb ik een paar jaar geleden ook een keer gehad idd. Toen was het ook iemand die Frans sprak, maar dat mailadres deed het om de een of andere reden nooit meer toen, dus ik was al naar een ander adres overgestapt. Hier heb ik verder geen problemen mee :)
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook, heb al 5 mensen uit australië. Maar dat is wel grappig om mee te praten. En allemaal portugeze vrouwen, in principe niet verkeerd, alleen ik snap de taal totaal niet en ze praten allemaal met die emoticons aan enzo. Die zijn er inmiddels allemaal uit en geblokkeerd.

    @ Fisschella, het is maar wat je onder documenten verstaat. Maar jouw manier is naar mijn mening niet dé manier om spyware te verwijderen. Alleen spyware die in de "makkelijke" categorie hoort kan je op die manier verwijderne omdat deze te zien zijn in configuratiescherm---> Software.
     
  10. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Kick!

    2 jaar later heb ik dan eindelijk het msn virus ontvangen..
    Ik kreeg de link toegestuurd van een goeie vriend van mij dus ik denk, het is wel te vertrouwen.. Niet dus..
    Maar goed, ik heb eens wat rondgeneusd op het internet en ik word niet veel wijzer hoe ik dit virus moet verwijderen.
    Ik heb AVG een scan laten runnen en alle mogelijke gevaren in quarantaine geplaatst (virus vault).
    Echter is het virus nog steeds aanwezig, wanneer ik internet explorer of firefox opstart krijg ik alleen een blanco pagina met links onder in de hoek de tekst: Klaar.
    De pagina word niet geladen. Ik kan me ook niet aanmelden op bijv. World of warcraft en de anti-virus (AVG) kan zichzelf ook niet updaten.

    Dit is raar want mijn laptop draait wel gewoon en doet wat hij moet doen.
    Terwijl mijn laptop is aangesloten op dezelfde router/modem.

    Kan iemand mij helpen?

    Alvast bedankt
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Gebruik Super Anti spyware, spybot S&D, cureit, combofix(als je deze gebruikt niks doen, anders loopt ie vast)
     
  12. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Combofix gebruik ik inderdaad liever niet maar ik heb fixware al laten draaien maar ook zonder succes..
     
  13. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

Deel Deze Pagina