Nieuw soort MGP2 Competitie

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door ReApHeR, 13 okt 2003.

  1. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de officieele xbox Competitie bijna afgelopen is (nog 2 avonden) leek het me leuk om een nieuw soort spelconcept te maken omtrent mgp2. Dit om de spanning van een nieuwe competitie erin te houden :D

    Nu waren er een aantal mogelijkheden 100% sim of alleen 4takten etc etc.

    Dus ik heb eens zitten denken en ben op een redelijk leuk plan gekomen. Je moet je bikes verdienen door races te winnen!

    Huh hoe wat :D Tja ik moet het verder nog uitwerken maar het gaat ongeveer zo.

    Je begint met een bepaald aantal poen. Daarmee kan je op een site een fiets kopen en dat aan jouw user hangen. Die fiets koop je dus met je start kapitaal. Je bent dat geld dus kwijt maar heb wel een fiets. In het begin zou je dus bijv alleen de aprilia en/of kawa kunnen kopen. Nu ben je dus verplicht om met die bike te gaan racen (en we hopen dat iedereen zich daar aan houdt) Door races te winnen of hoog te eindigen bouw je niet alleen een punten voorsprong op maar ook meer geld zodat je weer een nieuwe bike kan kopen en dus sneller kan gaan. De nsr en yamaha 2takten zullen dus het duurst worden. Je kan dus ook blijven rijden met je custom punten want het gaat om de type bike niet een rossi bike ofzo. Ik heb het idee dat een Competitie zo veel leuker word maar wat zouden jullie hier van vinden?

    --------------update----------------------------------------------------
    Het idee van mij geeft juist een grotere diversiteit van motoren in het veld wat je normaal niet heb. Het idee is namelijk: Om de nsr te kunnen verdienen kan dat pas mits je alle races wint tot halverwege het seizoen (je raad het al je mag dan niet een andere fiets kopen tussendoor) Zo is het tegelijkertijd moeilijk voor de topper om een nsr te kopen en zullen andere meer geneigd zijn om een 4takt te kopen.

    Maar om het de rookies meer kans te geven kunnen we natuurlijk extra geld uitgeven voor een plek aan de hand van je score online? Dus wie laag staat krijgt meer bonus? idee?

    En natuurlijk krijgt iedereen van die 16 man altijd geld ook al eindig je laatste.

    een mogelijke formule voor bonus geld zou kunnen zijn

    (xboxliveoverallscore / 1000) * 2 x gewonne geld = uiteindelijke bedrag

    als je dus rond de 1000 sta krijg je 2x je gewonne geld. Als je nog veel hoger sta nog meer etc.
    ------------------------------------------------------------------------------

    Nogmaals het idee zelf moet nog verder worden uitgewerkt :D maar de basis is er?

    Ideen op of aanmerking graag :D
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2003
  2. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt leuk! :)

    Maar, hoe zit t met de mensen die nooit iets winnen en dus ook geen nieuwe (betere) bike kunnen kopen? Die zouden dus ook nooit een betere bike kunnen kopen zolang ze een klote-bike hebben waar ze op zuigen en geen poen mee verdienen...
     
  3. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Op zicht is het idee wel leuk, maar je krijgt dan toestanden dat ik en king tuur en captain tho dan al vrij snel op een snellere fiets zitten ( waarschijnlijk:eek: ) en dan wordt het verschil groter. Je kunt ook de rankings omdraaien en de slechteren op een nsr zetten en de betere rijders op een kawasaki.
     
  4. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Godie: Leuk idee, maar eigenlijk zou je het dan andersom moeten doen... zodat de snelste rijders met mindere motoren moeten rijden... als ik kijk in poule A dan zie je al dat de top drie een heel stuk sneller is dan de rest.

    Als ze dan ook nog eens snellere motoren krijgen, dan gaat dat ten koste van de competitie lijkt me zo.

    Just my two cents :cool:

    edit: Alex was me net voor
     
  5. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    *zingt*

    I'm racing in the rain
    Just racing in the rain
    What a glorious feeling
    I'm happy again

    *hint hint*
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Leuk dat er inderdaad al wat gedacht aan iets nieuws en in dit geval iets origineels. Probleem is alleen, en dat zie je ook in de huidige topsport, is dat je daarmee de snellere rijders in de hand werkt en de langzamere niet. Ík ben in dit geval (een MotoGP2 competitie) van het gebruiken van gelijke middelen, zodat je 100% afhankelijk bent van je eigen en andermans skill, vaardigheid.

    Andere concepten staan me wat meer aan;

    100% Simulation
    Puur 4takt seizoen
    Regenseizoen

    Nu kan je natuurlijk die dingen nog met elkaar combineren, dus 100% sim met regen of met 4takters.

    Edit: Teamraces zijn nu ook mogelijk natuurlijk!
     
  7. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik denk dat je nooit kan weg nemen dat de toppers topper zullen blijven.

    Ook niet bij 100% race/ regen of iets anders.

    Dat je de subtoppers een nsr geef zou kunnen maar ik heb daar me bedenkingen over.

    Het idee van mij geeft juist een grotere diversiteit van motoren in het veld wat je normaal niet heb. Het idee is namelijk: Om de nsr te kunnen verdienen kan dat pas mits je alle races wint tot halverwege het seizoen (je raad het al je mag dan niet een andere fiets kopen tussendoor) Zo is het tegelijkertijd moeilijk voor de topper om een nsr te kopen en zullen andere meer geneigd zijn om een 4takt te kopen.

    Maar om het de rookies meer kans te geven kunnen we natuurlijk extra geld uitgeven voor een plek aan de hand van je score online? Dus wie laag staat krijgt meer bonus? idee?

    En natuurlijk krijgt iedereen van die 16 man altijd geld ook al eindig je laatste.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2003
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga met Wouter mee. Het idee van je is erg tof Godie, maar dit werkt denkik alleen écht goed als zoiets in het spel zou worden ondersteunt.

    Net als bracket-racing. Vind ik ook zoiets cools, wat eigenlijk niemand echt kent. Graag zou ik hier ook wat races van organiseren, want de keren dat ik het heb gedaan waren ontzettend spannend. Het voordeel hiermee is dat je -ongeacht hoe snel je bent - allemaal evenveel kans hebt om te winnen. Het komt puur aan op zenuwen in bedwang houden en op, of dichtbij je eigen maximum rijden om hoog te eindigen.

    Wat iets reéler is in mijn ogen is een competitie met Sim settings omhoog geschroeft, wat het gebruik van de NSR al gelijk minder aanmoedigt. Met de Sim settings op 100% is powersliden met een NSR namelijk ook niet echt handig, dus 4-takten only is wat mij betreft niet nodig. Ook lijkt mij dat weather niet op real, maar op random moet worden ingesteld zodat we wat vaker een regenrace krijgen.

    En team-races lijken mij ook erg leuk. Indelen naar sterkte van de afgelopen competitie (evt nieuwkomers naar ranking indelen ofzo) en dan kun je ook A-B en C- poule rijders mixen en in 1 team combineren.

    4 vs 4 en de hoeveelheid punten die de members van elk team bij elkaar pakken is het dagresultaat. Op deze manier elimineer je ook het probleem dat er in de C-Poule zo'n slechte opkomst is. We weten nu wel wie er altijd of bijna altijd is en wie er niet gemotiveerd zijn.

    Gewoon wat ideetjes :)
     
  9. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Teams lijkt me idd een leuk idee, maar je moet dan wel op je team maten kunnen vertrouwen dat ze opkomen dagen. Je kunt ook ieder eenzelfde motor kunnen laten rijden. Ieder rijd met Max Biaggi bijvoorbeeld. Ik vind het wel belangrijk dat de competitie toegankelijk blijft voor iedereen. Zodat als je slecht bent er na twee keer rijden uitligt en de rest van de compititie niet meer mee mag doen.
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je in teamverband rijd, ben je allemaal belangrijk. Natuurlijk kan een team een bepaalde 'leider' hebben die de meeste punten binnenhaalt.

    Maar elk punt, van elke rijder is belangrijk. Elk team heeft ervaren en iets minder ervaren rijders. Dus is er ook op verschillende 'lagen' een competitie tijdens zo'n wedstrijd. Als je net je tegenstander voor blijft, in de strijd om de 7e plaats heb je toch weer een puntje extra voor je team verdient.
     
  11. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    *stuurt de discussie weer meer richting regenraces*
     
  12. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    regen sucked.....teamrijden ofzo lijkt me leuker
     
  13. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Teamrijden vind ik niks. Racen is geen teamsport, dus dan moet je dat er ook niet van gaan maken.

    Bovendien, dan vraag ik me af hoe de indeling gaat verlopen. Dan moet bv. King Tuur met een mindere gast van poule B samen gaan rijden, en krijg ik bv. een betere, omdat dat mijn 'langzaamheid' compenseert t.o.v. Tuur? Nee, teams indelen lijkt me helemaal niks. Ik rij voor mezelf, en laat teamwork over aan MM3 met Capture the Gold of iets dergelijks.
     
  14. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Immidels me stukje tekst bovenaan aangepast. Ik ben ook niet voor team rijden. Ok ala als je virtueel een team maak net zoals ferrari in f1 dan heb je dus teampunten. Maar laten we aub zelf de race helemaal rijden en dus ook onze eigen punten kunnen verdienen
     
  15. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Top idee, alleen niet met degene die lager staat in XBL, meer bonus geven, dan kan je gewoon je scores resetten of zoiets!
     
  16. rotsj

    rotsj Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat is het gelul met rankings. Als je reset kan je cheaten.
    Maar op zich het "ons kent ons" gevoel is er wel een beetje. Iedereen weet wel hoe hoog bepaalde mensen staat in de ranking.

    Op zich een erg leuk id. Teams lijkt me ook wel lachen jah ;-)
    Nu kom je ook in de problemen als je niet komt opdagen. Dat had ik tot 2 maal toe ervaren hehehehe...

    Ik voel wel wat voor dat 'punten' systeem
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Sowieso is Godie's concept onuitvoerbaar, hoe kan je controleren dat iemand daadwerkelijk de motor gebruikt die hij heeft 'gekocht'.
     
  18. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan je toch zien bij iedere race, kan je gewoon controleren!
     
  19. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    controleren lijkt me geen punt iedereen kan een beetje op elkaar letten natuurlijk. En als je gaat cheaten door punten en/of andere bike rijden ben je het voor jezelf een beetje aan het verpesten en voor de rest. Ga er wel van uit dat de mensen die nu in pouls rijden dit niet zullen doen? toch?
     
  20. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou het in ieder geval niet te moeilijk maken. op zich gaat het er denk ik om dat je leuk aan het racen bent en kans maakt op de eerste plaats. Je moet dan niet iemand die bij op de 5000ste plaast staat bij iemand zetten die de top 100 rijdt. Een voetbalteam uit Boerengat laat je ook niet tegen Ajax spelen. Iemand die niet al te goed is gaat waarschijnlijk heel wat keer neer als hij 100% sim rijdt. 100% sim zou wel een uitdaging kunnen zijn voor de betere rijders. teams zou kunnen maar je bent afhankeliijk van anderen. (op komen dagen) Mij lijkt het toch beter om poules op zelfde niveau's in te delen en te spelen met de weers/sim etc instellingen in motogp2 zelf.
     

Deel Deze Pagina