1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuw virus

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door shd, 5 jan 2004.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontving een waarschuwing voor een nieuw virus.
    Ik zal hieronder de mail plakken.

    Subject: ONMIDDELLIJK LEZEN EN DOORSTUREN NAAR IEDEREEN DIE JE KENT



    Ter informatie





    Iemand zendt een heel leuke screensaver vanThe BudweiserFrogs.Als je het downloadt, ben je alles kwijt!Je hardeschijf zal crashen en Iemand anders op het Internet neemt jou naam en password over.

    Het is nog maar pas in circulatie,vanaf dinsdag.Het is een nieuw en

    heel gemeen virus waarvan weinig mensen opde hoogte zijn.

    Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft

    vrijgegeven. Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek

    doorzodat dit gestopt kan worden!!!

    AOL zegt dat het een heel gevaarlijkvirus is waartegen momenteel

    geen remedie is.

    Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend. Een nieuw

    virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!! Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld. Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is. Het virus werkt als volgt: Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw address book onder denaam "AVirtualCardfor You".

    Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt,blokkeert de computer en moet de gebruiker starten.

    Op het ogenblik dat de toetsen"ctrl+alt+del,of de reset toets

    gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent. Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid

    in New York. Open dus geen e-mail met alsonderwerp"AVirtualCard for

    You", maar delete deze. Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd. Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp An Internet Flower forYou", moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen. Het virus vernielt alle dynamic libraries" files(.DLL).Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

    Stuur dit bericht naaral uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen

    dan niet.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Deze e-mail is door E-mail VirusScanner van Planet Internet gecontroleerd op virussen. Op http://www.planet.nl/evs staat een verwijzing naar de actuele lijst waar op wordt gecontroleerd.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Deze e-mail is door E-mail VirusScanner van Planet Internet gecontroleerd op virussen. Op http://www.planet.nl/evs staat een verwijzing naar de actuele lijst waar op wordt gecontroleerd.

    Ik hoop hier mee van dienst te zijn geweest.

    Shd
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    De budweiser frogs.....

    Man, dat is een virushoax uit het jaar 0. Als je die opgestuurd krijgt en er nog intrapt door net naar 25 mensen te sturen krijg je waarschijnlijk 25 hele boze reacties terug

    klik hier voor meer info
     
  3. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontving het net, na ja niet leuk en als er niets aan de hand is kan die thread ook wel dicht.

    Bedankt voor de info da -Z-
     
  4. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha...:D
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    kut, dubbel..
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ja hoor, welke naam en welk password..

    ik ken hier een heel mooi liedje voor: Tralalalala BULLSHIT Tralalalalala
     
  7. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja slurpgeit dat weten we nou wel, beter geinformeerd en het blijkt niets te zijn dan niet geinformeerd en een hoop gezeur hebben toch.
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ag, je bent ook wel heel dom als je zomaar van een onbekende site of e-mail screensavers gaat downloaden, das vragen om problemen..
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    nee jongens, deze moet je echt doorsturen echt doen hoor!!
    ---

    -foto heb ik niet- daarna volgde dit:..-


    hahaha, ik lach me zelf altijd in een dikke deuk! :D
     
  10. Neom

    Neom Crazy Gamer.........

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoax

    Je zou bijna bang worden, van de viruswaarschuwingen die iedereen onvermoeibaar naar elkaar blijft doorsturen over het internet. Sommige systeembeheerders op bedrijven printen ze zelfs uit en hangen ze op. Ze kunnen zich de moeite sparen: deze virusmeldingen zijn vrijwel allemaal onzin. De virussen waar ze voor waarschuwen bestaan niet. Hou ermee op dat doorsturen. Het is zonde van ieders tijd!

    Virus-hoaxes, zoals nep-virusmeldingen genoemd worden, zijn allemaal volgens hetzelfde stramien opgebouwd. Een hoax kan je onmiddellijk herkennen aan de vele HOOFDLETTERS en uitroeptekens in de boodschap – een amateuristische stijl die een professioneel bedrijf als IBM of Microsoft nooit zou gebruiken. Bijna altijd rept de waarschuwing over een verdacht mailtje dat binnenkort aan je deur zal kloppen, dat exotische namen draagt als ’wordt snel rijk’ e.d.. Ze willen allemaal, dat je het betreffende mailtje forward naar iedereen in je adresboek!

    Volgens de hoax heeft het openen ervan steevast catastrofale gevolgen. Op zijn minst gaat je hele harde schijf eraan. Meteen wissen, is onveranderd het advies. Om de angst voor het niet-bestaande virus nog wat verder aan te wakkeren ontbreekt nimmer de bewering dat het virus nog gevaarlijker is dan eer recent catastrofaal virus dat echt bestaat. Je kan er vergif op innemen dat ook de toevoeging ’Het wordt nog door geen enkel antivirus-programma herkend’ erbij staat. De hoax beroept zich altijd op een "echte autoriteit" zoals IBM, FCC, Microsoft of Symantec. Hoewel deze instanties er niets mee te maken hebben, helpt het vermelden van hun naam wel om een waarschuwing geloofwaardiger te doen overkomen.

    De niet te stoppen verspreiding van hoaxes is gebaseerd op de angst voor infectie, die er blijkbaar goed in zit bij de internetgemeenschap. Baat het niet dan schaadt het niet, denken de meeste ontvangers en drukken "hoppa" meteen weer op de forward-knop.

    Natuurlijk: er bestaan honderdduizenden virussen! Velen daarvan worden inderdaad per e-mail verspreid, zoals vorig jaar het Pretty Park- en onlangs het gevaarlijker Magister en klez-virus. Alertheid is dus geboden, want sommige virussen houden behoorlijk huis. Maar voor de virussen waar dit soort meldingen voor waarschuwen hoef je niet bang te zijn, omdat ze naar alle waarschijnlijkheid niet bestaan.
     
  11. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Als sector 0 geaccest wilt worden moet je de windows source code hebben. En alleen ms heeft die dus dan zou het virus van ms zelf komen.

    Beetje vreemd vind je niet.
     
  12. Kevin15

    Kevin15 Xbox lover!!!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, sinds wanneer heeft CNN een Nederlandse afdeling die Nederlandse persberichten verstuurd?
    Even nadenken TS...
     
  13. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Zie hier als je meer wilt weten over forward mails.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  14. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    tja als je sowieso al zo'n overdreven mail krijgt kwak ik hem al weg, allemaal onzin.

    Netzoals als al die hotmail troep van als je dit doorstuurt dan krijg je hele leven geen sex meer.


    Heb ik zo'n (@*#) hekel aan.:mad:
     
  15. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan dat echt, je hele leven geen sex meer door een e-mail bericht.
    Jezus e-mail is echt gevaarlijk.
     
  16. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    right... maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?:+
     
  17. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik smijt zelf ook altijd alles weg, maar deze kreeg ik van een betrouwbaar iemand dus ik ging er van uit dat het een serieuze mail was.
     
  18. Pimboy

    Pimboy Diehard

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    1
    dat zijn gewoon van die standaard doorstuur dingen enzo als dat mailtje die je moet door sturen naar 20 mensen en dan op F5 drukken als je MSN7 wilt.....

    bullshit natuurlijk
    enzzz....er zijn nog genoeg voorbeelden

    dat mailtje van jou was dus ook gwoon crap!
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het eerste wat ik altijd doe bij een virusemail is het checken middels google. En dan kom je er vervolgens achter dat 100% van deze emails nep zijn. Maar je krijgt ze van alle kanten. Ik heb eens een email van mijn reisburo gekregen met de melding dat mijn pc was geinfecteerd doordat ik hun emailbestand stond. Of ik ff een icoontje wilde verwijderen in mijn systeem....

    En dan moet je zo'n reisburomiep dus gaan uitleggen dat het een hoax is...

    en dan snappen ze het niet want ze hebben het van een betrouwbaar iemand gekregen....

    en dan snappen ze niet dat ze vervolgens bedolven worden onder 100-en boze emails van mensen die wél de moeite hebben genomen om het ff op het internet te checken alvorens dingen op hun pc te verwijderen....
     

Deel Deze Pagina