[XOne] Nieuw ziggo modem, nu opeens lagg ( fifa13 )

Discussie in 'Games' gestart door Sunny1989, 13 okt 2012.

1. Sunny1989

Sunny1989 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ! ..

Ik speel al lange tijd Fifa, en nu Fifa 13 weer is uitgekomen speel ik weer volop. Een half jaar geleden hebben we van ziggo het nieuwe modem gekregen ( misschien bekend bij anderen ) .. Een grote zwarte kast waar nu televisie, telefoon en internet op aangesloten kan worden ofzoiets.

Dit modem staat beneden in de meterkast, waar een internetkabel naar boven loopt langs de trap. Op de eerste verdieping hangt een router van LinkSys, die de input opsplitst naar een verbinding naar me broer zijn kamer en een naar de zolder waar de xbox staat.

Sinds dat het nieuwe modem is gekomen heb ik een flinke lagg bij fifa 13 .. Het rare is dat ik bij mw3 geen lagg heb ..

Ik weet niet wat ik moet doen, vandaar dat ik het even op het forum post !

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Welk merk / type modem is het?

3. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Waarsxhijnlijk heb je het ubee wifi modem. Dit modem heeft een ingebouwde wifi router. Je geeft aan een eigen router nog te gebruiken. Aan te raden is om dan de router functie van de ziggo modem uit te zetten. Dit kan je doen door even met ziggo te bellen en vragen of ze het uit kunnen zetten voor je. Ook zou je het wifi kanaal van je linksys router nog kunnen veranderen.

Zie dat je bekabeld werkt. Dan zou ik even testen of je ook lag hebt als je je xbox direct aansluit op je modem.

Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit ding toevalig ?

Deze Ubee is net als de Cisco een modem met ingebouwde router.
    Als hier op ook nog eens een Linkys router aan sluit is dat vragen om problemen.

Er zijn een aantal mogelijkheden wat je kan doen.
    1. Bel met de helpdesk van Ziggo (1200) en vraag of je de router gedeelte in de Ubee of Cisco willen uitschakelen.
    2. Vervang de Linkys router door een Switch (±€10) en zet vervolgens in de Ubee of Cisco de juiste poorten open voor XBL.
    3. Je kan ook de Linksys router veranderen in de Switch door de DCHP uit te schakelen , maar dan nog moet je de poorten in de Ubee of Cisco open gooien.

5. Sunny1989

Sunny1989 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yes, dat kreng haha ..

Duidelijke uitleg, bedankt allemaal ! :) .. Morgen eens bellen met Ziggo om te kijken of ze dat kunnen uitschakelen, ik heb boven nog een switch ergens liggen als het goed is, kijken of ik die kan gebruiken anders ..

Ik laat het horen als het opgelost is !

Deel Deze Pagina