Nieuwe Alien-Themed FPS?

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 20 mei 2006.

1. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Elke keer als ik naar games kijk met de Doom 3 Engine, zie ik als ik me ogen dicht doe maar 1 titel waar deze engine 100% voor gemaakt is. "Alien vs. Predator". Zelfs in Doom 3, Quake 4 en Prey zie je omgevingen en monsters die gedeeltelijk op deze franchise gebaseerd zijn.

Wat ik dus niet snap is dat er geen één ontwikkelaar met een passie voor de Alien films en games is opgestaan, de Doom 3 Engine licentie heeft binnen gehaald en met een gedreven team een nieuwe Alien-Themed game in the works heeft.

Ik heb laatst de soundtrack van Alien gevonden en als ik em luister samen met de soundtracks van Aliens zie ik gewoon een hele sfeervolle en enge game met de beste Alien-look van alle tot nu toe uitgebrachte Alien-related games.
    Mocht je de "Alien" soundtrack hebben zet dan eens het nummer "The Ship Awakens" op en van de "Aliens" soundtrack het nummer "Futile Escape" en Loop eens in je gedachte door een H.R. Giger Omgeving of de donkere gangen van LV426 met de Doom 3 Engine in gedachte..

Ik vind dat er een nieuwe Alien game moet komen! Wie gaat er met me mee naar Amerika Bij Gameontwikkelaars aankloppen? 8)

Ik zou het zelfs een Goed idee vinden (Mocht Ridley Scott toch niet overwegen een 5e film te maken) als de nieuwe game eindelijk eens veel antwoorden gaat geven over de Space Jockey en de oorsprong van de Xenomorphs. Of laten we dat liever een mysterie?

Andere Alien en/of Predator fans die hier verdere gedachten over hebben?

PS: Wil je een sample van de muziek die ik noemde, voeg me dan effe toe op msn: metzman@hotmail.com

2. Darth Nielz

Darth Nielz Lekker hoor

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een remake van Aliens al voldoende eigenlijk :D

3. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alien vs Predator bevatte niet dat geval van angst waar de Alien films op mikten. Een Alien game volledig gebaseerd op de films lijkt me onwaarschijnlijk, is er ooit eentje uitgekomen? De playstation serie vond ik maar bagger, dat was meer duke nukem dan alien. Een remake van ressurection misschien, maar ik denk dat weinig tot geen developers geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van een game gebaseerd op de eerste films.

4. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Toen ik de Alien vs Predator game had gespeeld, was het niet mijn smaak, en vond ik hem niet super. Maar of er nou een nieuw deel uit komt.. Tja, leuk voor de Fans natuurlijk.
    Maar dan moeten ze wel proberen om titels als: Doom,Pray,Quake etc te overtreffen, en dan ook wel behoorlijk. Eigenlijk lijken gewoon al die titels op elkaar. :eek:

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond Alien vs Predator, (de eerste) geweldig! De tweede was iets minder. Ik heb dat echt veel in multiplayer gespeeld, niet normaal. Zou de Doom 3 engine, evenals de Unreal 3 engine, goed voor geschikt zijn. Maar goed, welke engine van tegenwoordig gebruikt nou niet die features, het ligt aan de studio die de game maakt en het talent dat zij hebben of het er ook zo uit gaat zien. :)

6. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar. De engines worden steeds meer multi-functioneel. Alleen na Doom 3 en Quake 4 kwam de honger voor Alien vs. Predator weer terug. Deel 2 miste idd iets dat deel 1 wel had. Vooral de angst voor de facehuggers was irritant. En ik vond de Aliens uit deel 2 minder goed geskinned van de films. En de muziek vind ik in deel 2 een veel te overdreven horror achtig als er aliens waren. Ze hebben zelfs muziek uit deel 1 gebruikt om de rest een beetje aan te vullen, dat vond ik jammer.

Deel 2 had wel z'n momenten, zo vond ik het cool gedaan hoe de Predator je als Marine zijnde "stalkte" in de vroege levels. Ook de momenten dat de 3 single player campains elkaar kruiste zoals in het lab waar de predator in een "pod" zat waar je als Alien en Marine langs kwam en de predator je dan aankeek.

Anyway, ik dacht meteen aan een game die erg goed geschikt zou zijn voor bijvoorbeeld Co-Op Gameplay. Samen als Marines of Aliens spelen met headset communication. En misschien iemand die net zoals bij de film Aliens vanuit een APC commands kan geven en live feed heeft van headcams zoals bij GRAW. \o/

7. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    nou nou, toen ik voor het eerst Alien vs. Predator speelde was ik een stuk jonger dan nu, en vond ik het toch wel een heeeel spannend spel, zeker spelend als alien, want als predator snapte ik het niet, en als marine was het te moeilijk :9

Deel Deze Pagina