Nieuwe Console: ApeXtreme Personal Gaming Console'

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 6 jan 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    VIA, vooral bekend van de chipsets op moederborden, zal op de aankomende Consumer Electronics Show in Las Vegas de 'ApeXtreme Personal Gaming Console', of PGC aankondigen. Met deze console zal je PC games kunnen spelen en de console draait dan ook op een uitgeklede versie van Windows XP. Het geheel wordt aangestuurd door de VIA CN400 chipset en draait op 1,4GHz. Daarnaast ondersteunt hij 5.1 geluid, heeft hij een DVD speler, 40GB harddisk, zes USB porten en ethernet aan boord en bezit hij een uitgang voor HDTV. Ook zouden er in de toekomst games voor het platform ontwikkeld moeten gaan worden die niet van te voren geinstalleerd zouden hoeven worden zoals met PC games natuurlijk het geval zal zijn.
    Six USB2 ports, RCA, DVI, and S-video outs, SPDIF out, 10/100 Ethernet and modem, and get a load of this, Component Video Out! Yes, it supports High Def signaling. This thing has got “DivX Jukebox” written all over it and I already want one for my living room. It seems as though a 40GB IDE hard drive that is NOT proprietarily formatted will be the main storage for the system. I would think expanding the storage might be very easy to accomplish succesfully. Pricepoints and scaling of models is yet to be known by us.

De PGC moet tussen $299 en $399 gaan kosten, wat voor een console misschien best prijzig is maar voor een veelzijdig apparaat als dit niet. Hij zal een dezer dagen bij de CES2004 getoond worden, net als de soortgelijke Phantom console. Wellicht dat zo'n console in betere handen is bij een ervaren bedrijf als VIA, maar de tijd zal het leren. Voor het complete verhaal kun je terecht bij [H]ard|OCP.

www.gamer.nl

Kijk voor een vergroting van de afbeeldingen hier: http://www.gamer.nl/nieuws/20339

2. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Cool, alleen al die specificaties zeggen me niks. Zal wel beter zijn dan de xbox. En al gelijk een ingebouwde DVD-speler, altijd leuk. Ff kijken wat straks de beste is: Xbox2, Phantom of deze...

3. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Grappig. De markt is alleen al verzadigt maar misschien dat deze 'veredelde' pc een nieuw afzetgebiedje kan benaderen. Ben benieuwd

4. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    de insteek lijkt op de Phantom console (iemand ooit nog wat van gehoord ?) ben benieuwd, an sich wel veel belovend, maar of nog een console het gaat redden, ik waag het te betwijfelen :{

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het ziet er in ieder geval echter uit dan de Phantom.:)

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Denken ze nou echt dat dat gaat lukken? De andere drie fabrikanten hebben het al zo moeilijk!

En wat is nou eigenlijk het essentiele verschil met een Xbox? Een Xbox is ook een uitgeklede pc en draait daait waarschijnlijk ook code die erg op gewone pc/windows code lijkt...

Eigenlijk kun je dan beter een mooie barebone kopen waar je ook nog andere dingen op kunt doen. Maar misschien hebben ze daar bij de ApeXtreme al aan gedacht...

7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Lijkt weer op zo'n Phantom geval.
    Zal ook wel gaan floppen als ie echt uitkomt. Niemand zit hierop te wachten.
    Laat dat ding anders maar lekker alleen in Amerika.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb gelezen dat die eigenlijk een pc is voor de (casaul) pc gamers die het geldt niet heeft of gewoon weg niet wil uitgeven om high-end hardware te kopen en de pc vervolgens een beetje up-to-date houden (dat zijn eigenlijk ook de console gamers een beetje imo).

9. tomhasj

tomhasj baklap!

Leuk Bevonden:
    0
    dit lijkt me totaal niks, 1.4 gigh is toch lang niet voldoende voor games van nu en toekomst? het lijkt me dat deze console ook wel een jaar of 3, 4 moet meegaan.. maar tegen die tijd is die snelheid veel te laag voor computerspellen. Het lijkt me wel knap als ze het voor elkaar krijgen om elke game hierop te spelen, want om van een toetsenbord een controller te maken.. je krijgt neem ik een controller? hoe wouden ze dat doen met de muis? computerspellen zijn gemaakt om met de muis te spelen.. met een controller heb je meer tijd nodig om te reageren/mikken

10. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus er komt er nog een op de console oorlog zal hij genoeg geld hebben om Microsoft of sony uit te schakellen vast niet

11. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Er zitten niet voor niks een aantal USB poorten op, dus dan zou een USB muis/toetsenbord er wel bijzitten of je moet hem gewoon los een keer kopen.
    Of dit ding het red weet ik niet.. je moet echt veel geld op zak hebben wil je nu nog goed aanslaan. Als je kijkt wat Microsoft alleen al moet betalen om zeg maar de naam Xbox wat bekender wil maken dan vraag ik mij af of zo'n apperaaat het zal redden.

12. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het nieuws over deze nieuwe "console" lees, moet ik vrijwel direct denken aan die TellSell reclame waarbij een prachtige spelcomputer met 101 spellen wordt aangeprezen. Je kent ze nog wel: die leuke klassiekers als pacman, donkey kong enz.

Idee is misschien best aardig maar ik zou nu niet opeens massaal aandelen Apex gaan inkopen :+

13. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Over twee dagen zal in Las Vegas de Consumer Electronics Show beginnen. Een van de producten die daar gepresenteerd gaat worden is de ApeXtreme Personal Gaming Console gameconsole die door VIA, Apex en DeltaChrome is ontwikkeld. Op HardOCP zijn al twee foto's van het apparaat te bewonderen. Het verschil tussen deze console en de normale consoles is dat de spellen die op deze console draaien normale Windows-spellen zijn. De console zelf draait op een uitgekleede Windows XP en is opgebouwd rond een VIA Eden-processor. De HTPC-mogelijkheden zijn uitgebreid, 5.1-geluid, ethernet en een HD-tv-uitgang ontbreken niet. Wat wel ontbreekt is de mogelijkheid om WiFi te installeren, een mogelijkheid die eigenlijk voor producten in de huiskamer niet zou mogen ontbreken.
    Om twee redenen zou deze console de concurrerende producten de baas moeten worden. Ten eerste de prijs, die tussen de $ 299 en $ 399 zal moeten uitkomen. Ten tweede zullen er speciale spellen voor de PGC uitkomen, die zonder laadtijden gespeeld moeten kunnen worden. Aanstaande donderdag zal het product gepresenteerd worden, waarna meer nieuws spoedig zal volgen.

Bron

Laatst bewerkt: 7 jan 2004
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals het nu lijkt komer er 2 'console' oorlogen die herleidt gaan worden naar 1 'console' oorlog:

PS3 vs. Xbox 2 vs. GC2

en

Phantom vs. ApeXtreme Personal Gaming

tenslotte zal de Phantom of de APG verpulverd worden door oftwel de PS3 of de Xbox 2 of de GC2.

15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Phantom heeft nooit bestaan en zal ook NOOIT komen.

Enigste wat ik zal geloven: SEGA komt met een nieuwe NEXT GEN console _O_ O-)

16. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Er komt ook nog een betere Alienware versie van deze console met high-end componenten. Deze zal natuurlijk wel een stukje duurder zijn, maar hier heb ik toch meer vertrouwen in.

Voor degene die alienware niet kennen, ze maken dit soort pc's:klik

bron:zonnet.nl

17. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Damn, het lijkt me wel zwaar cool om Generals gewoon relaxed op de bank te kunnen spelen.

18. gerjan

gerjan Guest

De phatom stond op die CES beurs ofzo, alleen waren de draden neit aangesloten en dus wist niemand of ie het nou deed ofniet

19. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe foto van de controller.

Een paar dagen geleden konden jullie lezen over de ApeXtreme, een gameconsole die door VIA en Apex op de CES 2004 wordt gepresenteerd en de CES 2004 Innovation Award heeft gewonnen. Hoewel deze prijs niet heel veel waarde heeft, geeft hij wel aan welke richting de consumentenelektronica op gaat. Genoeg redenen dus voor AnandTech om een praatje te gaan maken met de ontwerpers van VIA en Apex om wat meer te weten te komen over deze nieuwe spelletjescomputer.

Het kloppend hart van de console is uiteraard een VIA-processor, een C3 die met een detail van 0,13 micron is gebakken en op 1,4GHz zal draaien, want het prototype dat gepresenteerd wordt, draait maar op 1,2GHz. Het lijkt er dus op dat VIA flink achterligt op schema, want de C3-processor zou eind 2002 al een snelheid van 1,4GHz verkrijgbaar moeten zijn. Als GPU heeft VIA ervoor gekozen om hun eigen DeltaChrome te gebruiken die met DirectX 9.0 overweg kan. Het geheel wordt verbonden via een VIA CM400-chipset en draait onder Windows XP Embedded Edition. Zoals we van een moderne spelletjescomputer mogen verwachten, ondersteunt ook de ApeXtreme 5.1-geluid, kan deze DVD's afspelen, is deze uitgerust met een netwerk- en een telefoonaansluiting en het enige dat eigenlijk ontbreekt is WiFi.

Op de ApeXtreme zouden alle beschikbare spellen voor de PC speelbaar moeten zijn. Daar het zich hier echter handelt om een gameconsole waarbij het onderliggende besturingssysteem onzichtbaar is voor de gebruiker, is er geen mogelijkheid om een spel te installeren zoals op een PC. Als oplossing heeft VIA en Apex een voor zeshonderd verschillende spellen een script geschreven die de installatie voor de gebruiker afhandelt. VIA werkt ook aan betere drivers zodat alle voor de PC beschikbare gamecontrollers op de ApeXtreme kunnen worden aangesloten via een van de zes USB-poorten waarmee deze is uitgerust, want de eigen controller is niet echt ideaal om mee te werken. AnandTech heeft de gelegenheid gehad om twee spellen uit te testen, Star Wars Rogue Squadron dat reeds was geïnstalleerd en Madden 2004. Hiervan was de eerste goed speelbaar, maar Madden 2004 was helaas niet erg vloeiend.

Of de ApeXtreme een succes gaat worden is dus nog maar de vraag. Als de meeste voor de PC beschikbare spelen vloeiend speelbaar zijn op de box, dan zou hij nog wel eens een succes kunnen worden. Madden 2004 toont echter aan dat de console niet met een XBox of een GameCube zal kunnen concurreren. De ApeXtreme biedt simpelweg de gelegenheid aan mensen zonder een PC, spellen voor de PC te draaien. Voor de verwachte verkoopprijs van $399 zal het echter binnenkort ook mogelijk zijn om een vergelijkbare PC zelf te bouwen. Of hier dus een grote markt voor is, valt nog maar te bezien, Apex gelooft in ieder geval van wel.

bron

Laatst bewerkt: 11 jan 2004
  20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Of zoals ik zei/heb gelezen:

Deel Deze Pagina