21 Februari 2003 – Nintendo en Retro Studios hebben hun creatieve krachten gebundeld voor de release van de game van het jaar, het langverwachte Metroid Prime, exclusief voor de NINTENDO GAMECUBE. De introductie van de game wordt ondersteund door een Europese marketingcampagne van €5 miljoen, inclusief een prominent sponsorcontract met MTV, tv-commercials en advertenties in bladen. Daarnaast komt er ook een speciale Metroid Bundel in een gelimiteerde oplage.
Vanaf 21 maart is deze kaskraker verkrijgbaar en zal Samus Aran wederom haar opwachting maken. Samus, de supercoole premiejager, komt weer oog in oog te staan met de duivelse Space Pirates. De eerste recensies geven aan dat het spel een groot succes zal worden in Europa en zijn reputatie als een van de beste games ooit zal waarmaken. Dat is nogal wat, maar met het oog op de legendarische voorgangers, waarbij elk spel op de een of andere manier nog beter was dan het spel ervoor, kun je er zeker van uitgaan dat Metroid Prime aan de verwachtingen zal voldoen!
Nintendo slaat de handen ineen met MTV Europe. Beiden willen zich via games richten op ‘extreme sports’ en muziek. Het waanzinnig populaire MTV Winterjam 2003, dat in maart wordt gehouden in Davos, Zwitserland, wordt gesponsord door Metroid Prime. Deze sponsoring zorgt ervoor dat MTV’s jaarlijkse winterse muziekevenement het scifi-thema van de toptitel overneemt, inclusief Samus, de premiejagende heldin van het spel. Deelnemers kunnen het op grote schaal tegen elkaar opnemen in een uitgebreide gamecompetitie die wordt geprojecteerd op een gigantische 'ijsmuur'. De Winterjammers krijgen daarnaast de kans om de game zelf uit te proberen.
De TV campagne in Nederland zal lopen op de stations TMF, MTV, BNN, NET5, SBS6, V8 en Yorin. Printadvertenties zullen geplaatst worden in
Power Unlimited, GameQuest en GameWinners. Verder zal de game ingezet worden op lokale events zoals, Trance Energy. Ook is er inmiddels al een microsite online van Metroid Prime.
Als klap op de vuurpijl zal er een prijsvraag worden uitgeschreven op
www.nintendo.nl, waarin gamers onderzoek kunnen doen voor hun eigen Metroid Prime-website en die zelf kunnen ontwerpen. Degene die de beste site ontwerpt wordt de winnaar van unieke Metroid Prime-prijzen die nergens te koop zijn.
Om de vreugde over de terugkeer van gamegodin Samus compleet te maken, komt Nintendo tenslotte met de Metroid Bundel in een gelimiteerde oplage. Deze bundels gaan ongeveer 199 euro per stuk kosten en zijn beschikbaar vanaf
21 maart. De bundel bevat de Metroid Prime-game, een zwarte NINTENDO GAMECUBE (met controller) en een exclusieve Metroid Prime-naamplaat (een schijf die boven in het deksel van de GameCube past). De Metroid Bundel biedt gamers een explosieve kennismaking met de wereld van Nintendo en de NINTENDO GAMECUBE.
David Gosen, Managing Director van Nintendo of Europe zegt:
'Door deze uitgebreide marketingcampagne komen de vrouwelijke premiejager Samus en alle Metroid Prime-actie echt tot leven in Europa.
In de Verenigde Staten zijn er in de eerste week na de introductie van Metroid Prime een verbazingwekkend aantal van 250.000 exemplaren verkocht. De stroom fantastische reviews over de game zorgt ervoor dat Europese gamers zich enorm verheugen op de komst van deze titel op de NINTENDO GAMECUBE.'
Klik om te vergroten...