Nieuwe gaming muis gezocht

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 6 sep 2008.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zoek een nieuwe gaming muis.
    Ben een beetje aan het rondkijken op www.hardware.info & http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/531.

Ik zoek een muis met draad die natuurlijk accuraat, snel is, beetje slick eruit ziet en meerdere knoppen heeft aan de zijkant(en).
    Ben rechtshandig.

Ik heb een budget van €10,- tot €30,- met misschien een uitstap naar €40,-.
    Voor zover ik zie kan ik daar een goede en nieuwe muis mee kopen.

Ik kom voornamelijk Razer (en wat Logitech muizen) tegen bij de "top gaming muizen".
    Is Razer sortoff het "nobrainer" merk om te kiezen?

Wat hebben julie voor muis (indien je wat anders dan een "standaard" muis hebt) en wat vinden julie er fijn aan?

http://www.ocztechnology.com/products/ocz_peripherals/ocz_dominatrix_laser_gaming_mouse

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/108326/logitech-mx518.html

Zijn 2 muizen die ik net tegenkwam.

Waar kijken julie na? Wat vinden julie fijn? Etc etc.

Ik dank bij voorbaat voor alle tips, aanwijzingen en suggesties voor en van muizen.

Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  2. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb Logitech G5 (dan wel de blauwe).
    Súper muisje! Ligt egt superchill in de hand, veel instelbare opties.. Verschillende gewichtjes waarmee je het gewicht kan bepalen..
    Makkelijk overswitchen naar andere dpi (mocht je dat nodig hebben), makkelijke back/forward knop voor in browser.
    Verder nog een koordje, ipv een snoertje (gaat dus niet zo in bochten liggen).
    Glijd lekker (een of ander speciaal ding aan de onderkant).

Deze dus.

Gewoon topding.

Heb later nog een keer een gaming-mousepad (van Steelseries) gekocht (voor 15eu ofzo) bij Dynabyte... Ook handig bij een goede muis, goed matje.

Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Ik heb de Trust Predator mouse. Nu zal je zeggen zo van: ahhh Trust, niet echt een goed merk. Ik dacht het ook, maar nadat ik eenmaal zat te gamen met dit muisje vond ik hem erg goed aanvoelen. Hij is in 5 DPI modes in te stellen via een knopje. Heeft een Back en Next knoppen en een soepel scroll wheel. Natuurlijk is het aanvoelen van de muis bij het gamen het belangrijkst en ik vind het persoonlijk erg lekker in de hand voelen. Voor mij een super muisje en je betaalt er ook wat minder voor :).

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde als RedDevil_NL. En ik kan hem zeker aanraden. Heb weinig toe te voegen aan zijn verhaal. Ik kan niet meer zonder deze muis. Ligt perfect in de hand en de stof waarvan hij gemaakt is is ook fijn. Maar als tip zou ik je geven maak een lijstje van wat muizen die mensen aanraden en ga naar een winkel om ze te testen. Want het belangrijkste is nog altijd dat hij lekker in je hand ligt. Maar ik kan de Logitech G5 zeker aan raden.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idem als hierboven.

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79

\o/ //sluit zich aan bij het verhaal van RedDevil

7. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een MX518 die is volgens mij zowat hetzelfde als de G5 maar volgens mij heeft de G5 aan de zijkant een soort grip wat de MX518 niet heeft. Toch vind ik de MX518 geen slechte muis maar ik zou voor de G5 gaan. ;)

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb al best wel een tijdje de MX1000 laser mouse. Hij is vergelijkbaar met de G5 alleen hij heeft geen snoertje wat toch vaak een minpunt is als je heel snel moet handelen. Hij heeft een oplaadstation en de batterij gaat makkelijk 24 uur mee. En daarmee bedoel ik 24uur ermee bezig zijn. In minder dan een uurtje is die dan weer vol te laden. Ook al zoek je een bedrade muis, ik kan je de MX1000 zeker aanraden, ook al ligt die misschien een beetje buiten je budget.

9. boatfreak

boatfreak Guest

niet verder kijken, dit is hem\o/ dit is gewoon liefde in de vorm van een muis

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Nu je het over een draad heb, de de G5 heeft een nylondraad wat enorm handig is. Omdat hij hierdoor niet snel gaat krullen zeg maar, en hij erg "slap" is.

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb nooit last gehad van 't draadje aan de G5..

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet, dat probeer ik juist te vertellen. Zon draad dat de G5 heeft is veel beter als die plasticdraden die andere muizen hebben omdat die vaak krullen en moeilijk te buigen zijn.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zeg toch ook niet dat 't draad klote is :+

14. boatfreak

boatfreak Guest

hier moest ik toch wel even om lachen 8)

15. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Nou.. Lijkt me redelijk duidelijke taal allemaal. Leuk dat de poster het zelf ook allemaal nog leest.. :9

Deel Deze Pagina