Nieuwe Nationalistische Partij

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Perfect_Shit, 11 aug 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Via www.fok.nl kwam ik uit op een site van nationalistische jongeren in Nederland ( www.nnj.nu ) en hoewel ik vrij links denk, ben ik het toch met veel van hun verhaal eens.. Nederland is Nederland... maar hoe ze het dan weer willen oplossen vind ik weer iets te radicaal...

de partij vergelijkt zichzelf met het Vlaams Blok, en dat vind ik klootzakken.... maar toch ben ik het weer behoorlijk met ze eens (NNP) :eek: :eek: :eek: *zit in dilemma*

geef hier je mening

edit: de site van Nieuwe Nationalistische Partij; www.nnp.nu

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben rechts maar dit is mij te rechts

Uit het partijprogramma van het NNP

Hoezo vrijheid van het individu?

3. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, dat is idd nogal Vlaams Blok achtig. Je kon er op wachten he, een partij die nog net even een stapje verder gaat dan Pim... voioral na het media-succes van hem en ook van het Vlaams Blok.

Ik ben, net zoals Fardo, rechts, maar dit kun je gewoon niet maken. Zoiets kan je toch niet zeggen?

4. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik nooit begrijp van partijen zoals deze:

Hoe kan je iemand, die het in eigen land klote had, puur door de pech dat hij daar geboren was, nou weigeren. Laten we ons nou gaan focussen op de opbouw van die landen waar ze vandaan komen, en minder op de problemen die we in eigen land ondervinden.

Verder geloof ik er persoonlijk niet in dat de buitenlanders die nu immigreren een probleem zijn, het zijn diegenen die er al te lang zitten, die kan je toch niet meer uitzetten en vormen vaak probleemgroepen.

Verder, dr is genoeg ruimte, heb je Drenthe wel es gezien :p

5. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben gelijk lid geworden. }:]

Ik ben het niet met alles eens. Zeker niet !, maar wel met een hoop. Wij als nederlanders zijnde geven ons land gewoon weg aan de buitenlanders!!!

Verder voor alle mensen die zeggen dat het wel mee valt met de
    allochtonen, die moeten maar eens van die tractor af komen en eens een dagje grote stad beleven :mad:

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{

Veel allochtonen zijn Nederlanders hoor ... of bedoel je dat iedereen met een ander "kleurtje" terug moet naar zijn/haar land van herkomst. Dus ook zij die hier geboren zijn... de autochtonen pubers van nu?

7. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    deze discussie loopt op meerdere threads. Wat nu wel / geen rascisme is. Maar vergis je AUB niet ; de kritiek van deze lui is zeker berust op een kern van waarheid. De vraag die rest is alleen ; is dit een overhaaste generalisatie of de werkelijkheid.

Meer ga ik er niet over zeggen, of ik word weer voor rascist uitgemaakt :confused:

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt deze vraag komt voor in meerdere topics ... dus laten we on-topic over deze "partij" gaan discussieren ... deze partij is populistich .. dus moet je hun opmerkingen lezen als extreme ...

ze willen met deze partij het zelfde als de CD ... Eigen VOLK eerst en al het uitschot de deur uit...

Terwijl de allochtoon van nu een Nederlander is ... "ze hebben alleen een kleurtje"

9. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk en zo erg is het al in dit land. Als je gewoon de waarheid zegt wordt je al voor racist uitgemaakt. |:-
    En als je veel luisteraars(lees : Pimmetje) hebt maken ze je af

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Pim zou nooit het boegbeeld geworden zijn van deze partij ... nee je bent geen racist ... (denk ik) ... maar voor je lid word moet je eerst meer horen en zien van wat de partij wilt. Luister ook naar andere partijen ... kies dan de partij die bij je past. Toen ik voor het eerst mocht stemmen ... zeiden mijn klasgenoten "Ik stem tegen" = SP ... " waarom?" vroeg ik ... zij zeiden "weet ik niet ... ik stem tegen"

denk na voor je wat kiest..

11. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Zelden zulke nietzeggende, generaliserende, tegenstrijdige standpunten gezien. Voorbeeld?

Een samenleving is niet vastgelegd volgens het principe van regels en wetten en laat zich niet binden of knechten. Zij behoort een levende maatschappij van onderling overeengekomen samenlevingsregels, tradities, normen en waarden te zijn.

Moet ik nog een toelichting geven, of zegt dit genoeg?

12. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Tja.... ik moet ook heel eerlijk zeggen dat 't op waarheid berust, ook al heb IK nooit moeite gehad met allochtonen. Maar de oplossing hiervoor is zeker niet zo'n partij.

13. Xtinction

Leuk Bevonden:
    2
    Probleem met "dalijk word ik voor rascist uitgemaakt" is dat mensen vaak te snel generaliseren: "Ze kunnen ons niks maken, als ZE over ons praten" is een prachtig voorbeeld daarvan.

Dingen als: Marokkaanse jeugd is lastiger mee om te gaan als Nederlandse jeugd, of "Marokkanen zijn veel crimineler dan Nederlanders" mag je van mij zeggen. Hoewel "Nederlanders" een vage term is berusten deze stellingen op waarheden die door feiten en statistieken onderbouwd worden.

kom iig nooit aanzetten met "buitenlanders" "die marokkanen" en dat soort dingen, daar glijden veel mensen vaak over uit.

Ik vind bijv dat marokkaanse (probleem)jeugd wel es wat meer respect mag tonen voor hun medemens, en wat vriendelijker kijken overdag, sjeez wat kijken die groepjes je altijd gemeen aan, wat heb ik hun misdaan?

Gewoon meer van: hey, hoi, ik ken jou niet dus ik doe bij voorbaat vriendelijk tegen je. Ik denk dat daar ook de vork in de steel zit of hoe je dat ook zegt. Als ik iemand tegenkom die ik niet ken heeft hij medium respect, dat kan hij verhogen/verlagen. Bij die probleemjeugd lijk je te beginnen zonder enig respect dat je moet winnen. (Door iemand te bedreigen met een pistool in die gangs bijv), als ze dat om weten te draaien dan komt alles goed :)

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    mijn standpunt: er zijn veel mensen in Nederland die wat mij betreft allemaal Nederland uit moeten, en dit zijn zowel buitenlanders als Nederlanders..
    fopnegers bijv, allemaal blanke autochtone nederlanders, maar willen zich zo graag meten met hun grote helden zoals de rappers in Amerika, dat ze zichzelf associaal, en ongeordend gaan gedragen, en dat tot last van de gewone burger..
    dan zeg ik, trap die lui eruit..

15. Xtinction

Leuk Bevonden:
    2
    Mja dat is een strak plan, maar waar wil je ze heenschoppen?

Hadden we maar een soort Absolon he :)

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jongens on-topic blijven er lopen al veel van dit soort threads .. laten we deze "partij" beoordelen

17. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet
    Nationalisme of racisme............
    Grens denk ik.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nationalisme is een populistische term ... maar ja ik ben wel benieuwd waarom iemand lid wilt worden van deze partij

19. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Nationalisme is een verheerlijking van de eigen nationaliteit, en impliceert daarmee automatisch een superieure positie tegenover andere nationaliteiten (dus ook rassen) Ik deel de belangstelling van Fardo, ik wil ook wel weten wat de reden zou zijn om lid te worden. (noem eens enkele argumenten)

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb me zelf nog niet aangemeld, ik twijfel nog... maar je moet natuurlijk ook bedenken dat het niet alleen gaat om het buitenlanders-'probleem' (als je dat zo mag noemen), de rest van hun partijprogramma spreekt me ook grotendeels aan...

wat mij vooral aanspreekt is toch het Nationalisme gedeeltelijk, ik vind Nederland TE erg aan het Amerikaniseren, en dat is fout vind ik. Amerika is in mijn ogen aan het verderven, en Nederland (en de rest van de wereld) MOET wel volgen...

het gevoel van versplintering van Nederland staat mij niet aan, en ik denk dat er nu iets aan gedaan moet worden, als het namelijk verder gaat zullen er nog extremeren komen, zowel links als rechts, vooral rechts...

Deel Deze Pagina