Nieuwe Offspring album

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Johannus, 29 sep 2003.

1. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Aangezien er amper (of geen) punkrock treads zijn op dit forum leek het mij wel zinvol hier een tread voor te openen. Ik wacht namelijk al een tijdje met smart op dit album!!

Het album gaan 'splinter' (baah) Eerst was het chinese democratie, alleen dit gaf problemen met guns and roses die hun album titel ook zo wilde noemen) the offspring had de naam namelijk expres gejat om guns and roses te dissen zeg maar :{ Vandaar dat ze nu met een (in mijn ogen) vrij standaard en afgezaagde naam op de proppen zijn gekomen..

1 nummer van het album valt al te beluisteren, het heet 'Da Hui' en is GEWELDIG!!! Snel, beetje schreeuwen, 'the offspring sound', een puur punk! Beetje kort alleen, maar het geeft hoop op een hele goede cd! Dit mag ook wel aangezien de tijd die we hebben moeten wachten.

Ook spoken er al wat verdwaalde tracklists en faky faky tracks rond op het internet, zoeken naar mp3tjes heeft dus weinig zin.. Ik ben echt razend benieuwd naar het album en verwacht er erg veel van! Juist ook omdat Offspring toch wel de eerste punkrock band was die ik super cool vond.

oja, op Official offspring site staat dat de release date 2 december is.. hopen dat het niet weer uitgesteld wordt dus :{

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Kan je erop stampen?

Nee -> dus rotzooi :D

Hehe vond offspring altijd wel vet, zeker hun smash album

3. PeaCock

PeaCock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Punk rock! Ahhhwww heerlijk...Die band ruled zekers...

Ik zal eens gaan kijken bij de plaatselijke FRS, aangezien Alice in Chains en Deftones voorgaan;).

De ouwe albums van de "Chili Peppers" zijn ook ook een beetje punk, vooral "Blood sugar sex magic"..

4. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The offspring _O_ was mijn eerste eigen cd (americana) is een goeie band alleen dat laatste album was een beetje te commercieel vond ik beetje jammer. Hopen dat dit album wat beter word ik ga gelijk dat nummer opzoeken :D

5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Smash vond ik indertijd ook wel een leuke cd ja, daarna heeft The Offspring me niet meer echt weten te boeien, deze cd lijkt me dan ook niet veel aangezien ik daarnaast ook nogal van stijl ben veranderd :).

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Yup same for me, ik was nog klein toen ik in de broeken van me pa rondrende en alles ruig vond wat op een skateboard stond

7. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Da Hui

Hier kan je het nummer luisteren. Op kazaa zoeken wordt lastig gok ik...

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Conspiracy of one is een erg goede cd, enigste die ik van hun heb, en ik geniet nog steeds van deze, met name million miles away is een prachtig nummer. Als nieuwe cd van zelfde caliber wordt komt ie ook zeker in mn collectie!

9. Geef mij maar Incubus of Audioslave :)

10. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Heerlijk snel nummer, Da Hui, . Ik heb twee albums, Smash en Americana. Favo nummer aller tijden van hun is zeker weten Selfesteem, legendarisch nummer.

11. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmmm
    Da Hui klinkt niet slecht...maar ook niet echt goed imo, ze hebben betere nummers gemaakt vind ik.
    Defy You vond ik wel über en alles van daarvoor ook_O_

The Offspring_O_

12. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm ik heb alle albums totaan Americana :). Maarja je krijgt een andere muzieksmaak en dan liggen ze te verstoffen in je kast :|

13. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Dat heb ik ook toch ga ik uit principe nog het nieuwe album kopen denk ik.
    Uit nostalgie luister ik nog weleens naar de oudere albums (ik heb ze allemaal) want dit was toch wel DE band voor mij vroeger.
    Maar goed Offspring werd Deftones en tijden veranderen.
    Misschien ga ik nog wel een keer naar een concert van ze.

Is er btw al bekend wie de nieuwe (live) drummer word? het album is ingedrumt door de drummer van de vandals maar die gaat niet mee touren denk ik.

14. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    van de website ;)

10.01.03 - NEW DRUMMER NEWS!
    The Offspring have announced that drummer Atom Willard will be touring with the band starting this fall as they head out in support of their new album 'Splinter'. Atom was in Rocket From The Crypt for 10 years and more recently played with Moth, the Alkaline Trio and Melissa Auf Der Maur.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Offspring is, als je het mij vraagt, nooit echt briljant geweest. hun eerste CD was een megelmoes van stijlen en ook al erg comercieel. Daarna kwamen ze met een album dat minder marktgericht was, en dus ook origineler,maar dat was geen geweldig succes. toen maakten ze nog maar eens twee albums die bijna een replica waren van het eerste album.

Een zeer slechte zanger en nummers die de genialiteit van Nirvana, Pearl jam (vroeger dan) missen........

Als ze nou nog een beetje het obeholpen enthousiame van de pixies hadden, maar het is vooral gelikte muziek, misschien is het nieuwe album beter. Ik zal hem eens beluisteren.

16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Jongens, Offspring is ZEKER geen pure punk. Smash is inderdaad een geinig album en Self Esteem is een ware klassieker, maar echt punk? nee
    Vooral Conspiracy of one en Americana waren echt poppunk albums (kuch*pretty fly for an white guy*kuch)

Luister eens naar Sex pisols, Dead kennedys, Misfits of wat recentere bands, NOFX (vooral laatste album is goed!), Death by stereo of Rancid en merk het verschil!

17. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    punkpop vergeleken met wat er voor de rest op de radio komt is het best goed vind ik.
    Maar Rancid is bv. idd. veel beter.
    Dat laatste album kickt ass!!! (indestructable)

18. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Give it to me baby, *aha ahow* :+

19. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Wat de walrus zei op de vorige pagina sloeg natuurlijk totaal op KAAS. De eerste Cd van de offspring is HELEMAAL niet veel verschillende stylen. Grappig dat je zegt dat de eerste cd commercieel was aangezien er ongeveer 500 van de eerste oplage van zijn verkocht!!.. Vet commercieel ja :{ Toegegeven, de muziek op die cd is van matige kwaliteit, maar dit komt door de slechte opname methode toen! Verder is het gewoon pure PUNK. Evenals Americana en ook Co1...

Iedereen maakt de klassieke fout door Co1 en Americana te beoordelen als 'poppunk' op basis van nummers als why don't you get a job en idd pretty fly.. Tuurlijk zijn dit kut nummers, maar circa 75 % van de nummers van die cd's zijn zeker wel punk en ook gewoon heel goed!

En idd Sex Pistols en dead kennedy's is heel anders, maar dit heet dan ook punk en geen punkrock. Slecht om offspring hier mee te vergelijken. Bands als rancid, NOFX, Anti-flag en diverse anderen bieden een eerlijkere vergelijking.

Dexter heeft idd een tijd gehad dat het live zingen niet super was, maar normaal gesproken hebben ze een zeer puike live performance! Ook zijn offspring nummer heel moeilijk te zingen (een nummer als I choose is erg hoog bv). :{

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Punk is niet alleen maar muziek, het is een levensstijl met een bepaalde overtuiging. Daarom is Bad Religion bijvoorbeeld punk: maatschappijkritisch, trappen tegen de gevestigde orde en issues aan de kaak stellen.

Wel of niet punk is een inpertinente vraag aangezien het grenzeloos is. Bespreek liever de kwaliteit van de muziek

Deel Deze Pagina