Nieuwe pc, wat is beste setup!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door bl0kkie, 1 aug 2003.

1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Binnenkort krijgen wij thuis een nieuwe pc...wat is de beste (prijs/vergelijk) combinatie. dus een pc die NIET duurder is dan €2000, maar die goed mee kan draaien met alle spellen die er zijn (en gaan komen).
    Ik dacht zelf aan:

Pentium4 2,8 ghz (3 is ong €150 duurder...:confused:)
    1024 DDR-ram
    Videokaart: ?
    Gewoon redelijk brandertje/dvd speler
    geluidskaart: ?
    cordless optical desktop!
    17" Monitor (geen tft)

Graag reactie's met uitleg, en wat tips bij het kopen van de pc...(ik neem aan dat ik hem van me vader mag samenstellen!)

2. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan ook naar een winkel gaan en hem daar laten samenstellen. Als je dan vertelt dat je een "game-pc" wilt en niet boven de 2000 euro, kunnen ze je vast wel helpen.

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Maar ik ga nu nog niet, ik wil gewoon van te voren weten, waar die kerel het over gaat hebben, niet dat ik overal ja van ga zeggen, en dan pleurt ie d'r maar wat dure shit in...:cool:

4. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou altijdvoor een 19inch gaan tegenwoordig zijn dieook niet meerzo duur, een 19 kijkt echt wat leuker met je games dan een 17 inch

5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Nee kvind 17 "groot" genoeg, krijg ik alleen maar last van me nek, en je krijgt grotere pixels! :+

6. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb deze week deze pc besteld, maar dan met een ATI Radeon 9500... Werd totaal 1291 euros, dus zeker betaalbaar!

7. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Neem een AMD Athlon xp processor. Amd's zijn geoptimaliseerd voor gamen en graphics (quantispeed). De intel processors lijken wel snel te zijn (3Ghz 3.2), maar in de praktijk zijn AMD's even snel en meestal veel sneller bij het intensief gamen. De AMD Athlon xp 3000+ had namelijk in een hardware test de Intel p4 3Ghz overtroffen... (check mijn sig maar ff)

8. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik een nieuwe pc zou kopen zal rond de €2000 dan zal ik het volgende er in stoppen

Amd Athlon XP 3000 €299
    ATI redeon 9800 Pro €489
    Asus MB A7N8X-X AMD Athlon moederbord €89
    120 Gig hdd 7200 rpm + 8mb cash €132
    Creative SB Audigy II geluidskaart €129
    Toshiba DVD speler 16x €36
    Plextor 52/24/52 CD Rewriter €99
    1024 ddr mb ram €175
    Iiyama HM703UT 17 inch CRT monitor €255

Totaal bedrag €1703

En dan moeten er nog wat boxen, muis toetsenbord en systeemkast etc bij.

Hier zal je Half life 2, Doom 3, Far Cry wel mee kunnen draaien :D _O_

Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  9. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Geluidskaart: soundblaster audigy, kies zelf maar welke uitvoering, naargelang de prijs, maar de standaardversie is ook al heel goed

3d-kaart: ik heb een geforce 4 ti 4200, maar deze is wel al wat oud
    je zou best een geforce fx kopen, check ff www.nvidia.com voor info, ofwel een van de nieuwe generatie radeonkaarten

10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Zit er veel verschil tussen de Radeon 9700pro en de 9800pro (op de 200 euro na dan :9)

11. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
  12. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je een vergelijking tussen de 9700 pro en 9800 pro!
    Voor 2000 euro kun je zeker een heel tof systeem in elkaar laten zetten.
    Verder weet ik ook niet veel van computers af maar ik heb wel op verschillende plaatsen gelezen dat de 9800 pro (256 mb), die ruim 100 euro meer kost dan de 9800 pro (128 mb), niet waard is.
    En deze kaarten ondersteunen direct x9 natuurlijk.
    Ik heb 2 weken geleden een nieuwe kaart gekocht (geforce 4 ti 4600) Goede kaart hoor, maar geen direct x 9 ondersteuning:mad: Had ik geen rekening mee gehouden:{

De setup zoals Jeroen hem gaf ziet er erg goed uit volgens mij.

13. MrX_Cuci

MrX_Cuci Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die garfische kaarten, dat wordt echt te veel gehyped. Iedereen maar dure nieuwe grafische kaarten kopen terwijl mijn Geforce 2 TI 64MB nog makkelijk alle games kan draaien. Koop in ieder geval niet de allernieuwste grafische kaart, maar ga een stapje lager. Een Geforce 4 TI nog wat ofzo.... (spaart geld, heel veel geld) Direct X 9....boeit niet. Als ze alleen maar games zouden maken die alleen werken met een Direct X 9 gebaseerde kaart, nou dan moest iedereen toch een nieuwe grafische kaart gaan kopen.

Amd Athlon XP 3000 €299
    ATI redeon 9800 Pro €489
    Asus MB A7N8X-X AMD Athlon moederbord €89
    120 Gig hdd 7200 rpm + 8mb cash €132
    Creative SB Audigy II geluidskaart €129
    Toshiba DVD speler 16x €36
    Plextor 52/24/52 CD Rewriter €99
    1024 mb ram €175
    Iiyama HM703UT 17 inch CRT monitor €255

Ik ben het groten deels met deze config eens....alleen zou ik de DVD speler en CD brander vervangen door een combo drive. (DVD speler en CD brander in 1) Zo kan je namelijk later nog een DVD brander erin bouwen en een 2de hardeschijf. 120GB is toch best snel vol. :) Mocht je toch besluiten voor een CD brander en DVD speler apart te gaan, koop dan een Toshiba DVD speler en een Lite On brander. (De toshiba kan alles inlezen, ook beveiligde CD's en de Lite On kan alles branden, ook beveiligde CD's. Bovendien zijn ze beiden kwalitatief erg goed. Plextor ook, maar die brand niet alles) Verder zou ik het moederbord vervangen door een ander en geen Asus. Asus was vroeger een goed merk, maar tegenwoordig kunnen die moederborden de snelheden van de concurrentie niet meer bijbenen. Voor leuke moederborden tests kijk je op: www.hardwareinfo.nl Koop sowieso ook een optical muis en als je veel online gamed, dan zelfs een dual optical. (voor een nog snellere reactie vermogen)

Let er ook op welk geheugen (zal wel DDR zijn) je moet hebben en de maximale snelheid van het geheugen in combinatie met je moederbord. (Dana Elec is een goed merk) Goede koeling voor het hele systeem is ook BELANGRIJK!!

Succes met de aanschaf van je PC.

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    neem maar eens een kijkje bij de best-buy guide van tweakers Klik

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt weer het bekende ''mond op mond praatje'' verhaal.
    Een AMD Athlon XP is net zo geoptimaliseerd voor games als een Intel P4. AMD heeft 3D Now! en Quantispeed, en Intel heeft MMX, SSE, SSE2 en Hyper-Threading.

Laten we niet de bandbreedte vergeten en het cache geheugen.
    Een AMD Athlon XP 3000 heeft altijd nog een bandbreedte die minder is dan die van een P4(C). Het is ook zo dat de P4's 2.8, 3.0 en 3.2GHz sneller zijn dan soortgelijke XP's. Puntje voor de Intel P4's

Ook de cache van de P4 is veel efficienter dan die van een AMD Athlon XP:

Weer een puntje naar Intel toe.

Intel is op dit moment de snelste processor op de particuliere markt met hun 800MHz FSB modellen.

Ook heel belangrijk is dat Intel Dual Channel geheugen heeft. Door het plaatsen van twee identieke geheugen modules, wordt de bandbreedte verdubbeld. Een nForce2 (voor AMD CPU's) hebben weer Twin-Bank geheugen. Hetzelfde principe, maar helaas volkomen nutteloos, want de praktijk heeft laten zien dat zelfs Single-Bank sneller is. Dus weer een puntje naar Intel toe.

@Thread starter:),

Je moet gewoon kijken wat voor jouw belangrijker is. De prijs/kwaliteit verhouding van een top-model AMD is beter dan die van een top-model Intel. Wil je brute snelheid en rekenkracht is de P4 zeker geen slechte keuze!!

Edit: nog even wat links naar de laatste CPU-test P43.2GHz vs. XP3200+:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=5
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=6
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=7
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=8
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=9
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=10
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=11
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=12
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=13
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=14

Zoals te zien is de Pentium4(C) dus echt de snelste CPU op de markt voor particulieren. Dus keuze maken tussen prijs en eind gebruik.

Succes met je keuze!!

16. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben daarnet naar de stad geweest, en heb van bijna alle pc shops een foldertje gehaald met prijzen, van losse onderdelen enzo. Vanavond komt m'n vader thuis, dus dan heb ik wat gespreksstof.

Wel handig dat me zus op kamers gaat, krijgen wij een nieuwere pc en zij de oude (p3 866). Kan ik weer lekker gamen, nu hopen dat ze de pc snel nodig heeft. Alleen dat schaap heeft een te klein bureau gekocht, zodat er geen CRT monitor op kan (zit te dicht tegen de muur). Dus nu moeten we bij onze nieuwe pc een TFT monitor kopen en dan houden wij deze (17" CRT) en krijgt zij een TFT :mad:

Ik ga waarschijnlijk bij www.shiftcomputers.nl halen. (alleen dan in de winkel zelf) heb daar ook mijn Creative 5500D gehaald, en de klantvriendelijkheid en kennis van zaken bevalt me daar wel!
    Je hebt daar van die "standaart" pc's die je dan uit kan breiden, dat ga ik waarschijnlijk doen, dan zijn de dingen die je uitbreid goedkoper, maar dan ben je voor zo'n 1800 klaar..:)

Bedankt voor alle hulp en tijd, die jullie in de verhaaltjes stopten...

Ik laat wel wat van me horen als we de pc hebben...:+

Deel Deze Pagina