Die garfische kaarten, dat wordt echt te veel gehyped. Iedereen maar dure nieuwe grafische kaarten kopen terwijl mijn Geforce 2 TI 64MB nog makkelijk alle games kan draaien. Koop in ieder geval niet de allernieuwste grafische kaart, maar ga een stapje lager. Een Geforce 4 TI nog wat ofzo.... (spaart geld, heel veel geld) Direct X 9....boeit niet. Als ze alleen maar games zouden maken die alleen werken met een Direct X 9 gebaseerde kaart, nou dan moest iedereen toch een nieuwe grafische kaart gaan kopen.
Amd Athlon XP 3000 €299
ATI redeon 9800 Pro €489
Asus MB A7N8X-X AMD Athlon moederbord €89
120 Gig hdd 7200 rpm + 8mb cash €132
Creative SB Audigy II geluidskaart €129
Toshiba DVD speler 16x €36
Plextor 52/24/52 CD Rewriter €99
1024 mb ram €175
Iiyama HM703UT 17 inch CRT monitor €255
Ik ben het groten deels met deze config eens....alleen zou ik de DVD speler en CD brander vervangen door een combo drive. (DVD speler en CD brander in 1) Zo kan je namelijk later nog een DVD brander erin bouwen en een 2de hardeschijf. 120GB is toch best snel vol. Mocht je toch besluiten voor een CD brander en DVD speler apart te gaan, koop dan een Toshiba DVD speler en een Lite On brander. (De toshiba kan alles inlezen, ook beveiligde CD's en de Lite On kan alles branden, ook beveiligde CD's. Bovendien zijn ze beiden kwalitatief erg goed. Plextor ook, maar die brand niet alles) Verder zou ik het moederbord vervangen door een ander en geen Asus. Asus was vroeger een goed merk, maar tegenwoordig kunnen die moederborden de snelheden van de concurrentie niet meer bijbenen. Voor leuke moederborden tests kijk je op: www.hardwareinfo.nl Koop sowieso ook een optical muis en als je veel online gamed, dan zelfs een dual optical. (voor een nog snellere reactie vermogen)
Let er ook op welk geheugen (zal wel DDR zijn) je moet hebben en de maximale snelheid van het geheugen in combinatie met je moederbord. (Dana Elec is een goed merk) Goede koeling voor het hele systeem is ook BELANGRIJK!!
Succes met de aanschaf van je PC.
Laatst bewerkt: 1 aug 2003