1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    is het nodig om een dvd brander en een speler apart te kopen. een brander speelt toch ook dvd's en cd's ?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is natuurlijk niet nodig, maar in sommige gevallen is het wel makkelijk om en een speler en een brander de hebben. Hoofdzakelijk voor 1:1 kopieen :).
     
  3. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5

    Ok, bedankt, dan zou de onderste wel een uitkomst zijn, ook qua prijs. Volgende week heb ongeveer 600 euro, dus nog ff sparen.

    die zag ik eerst niet staan, maar bedankt

    Oh, dat wist ik niet. Ik wist wel dat een dvd cd'c en dvd's speelt, dus waarom ik een cdromspeler heb geselecteerd is em een raadsel.

    Nou, ik heb gezocht, maar ik kan deze combinatie nergens vinden? Er zijn zoziezo geen lite on dvd branders.

    [​IMG]

    Tips?
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Oh, op die manier. Maar dan moet ik hem zelf inbouwen, en dat wordt moeilijk vrees ik, wat dat kan ik niet. Maar ja, daar heb je zo je mensen voor. Maar zou bovenstaande combinatie ook goed zijn?

    (een dvd-rewriter moet nog wel lukken, maar een compleet systeem in elkaar zetten, nee)
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die bovenste samenstelling is niets mis mee hoor, valt net iets duurder uit als die van mij, maar dan heb je meteen een behuizing, floppydrive en voeding. Plus dat ze hem in elkaar zetten voor je :). Nog een verschil is dat ik 2 maal 256MB had, en jij nu voor 1 maal 256MB hebt gekozen. 256MB is tegenwoordig best weinig, veel games zijn pas tevreden met 512MB. De meerprijs voor 2 maal 256MB is dacht ik iets van 44 euro? Weet het niet zeker.
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Oh, had ik niet gezien. Doe ik die erbij, is die van mij iets duurder (hij was goedkoper). Oke, hartstikke bedankt, nog ff doorsparen, en dan kan ik hem over een maand of 2 wel betalen. Thnx

    edit:/ jij had gelijk, ik was de dvd-rw vergeten.

    Zo beter?

    [​IMG]

    Of zal ik ipv 80 GB ( + 19 euro) 120 GB (+34 euro) nemen?
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  8. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen ik ben over en krijg nu een nieuwe computer :D
    zouden jullie dus voor mij ook een computer willen samenstellen? ik wil graag een compleet systeem van rond de €1600 (dus met boxen, toetsenbord en een scherm enz.).

    enkele vereisten:
    -tft 17" scherm
    -ik hoef niet 6 boxen om me heen 2 + subwoofer is genoeg (geen ruimte :p )

    en het wordt vooral een "game pc"

    ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen
     
  9. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    http://www.tweakers.net/reviews/494

    De Tweakers Best Buy-Guide, dan kan je eens kijken wat zij aanraden binnen een bepaalde prijsklasse.

    Als je overigens vooral wilt gamen reageert een CRT-beeldscherm nog altijd sneller dan de snelste TFT, en het is ook goedkoper. :)
     
  10. Rickx

    Rickx ★★★★★★★★

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou afgaan op Wouter's voorstellen, en zeker geen dell nemen.
    Drie vrienden van mij hebben een dell en ondanks dat ik het al vanaf de eerste dag afraadde hebben 2 er problemen mee (derde gebruikt het alleen voor tekstverwerking, school en internet).

    Zo heb sommige dell's geneens een AGP-slot :confused:

    En de geweldige service valt ook zwaar tegen, want ze gooien bij de problemen van twee vrienden het op een 'software-probleem' terwijl ik duidelijk kan zien dat er problemen zijn met de [goedkope] PCI-videokaart.

    Succes met je keuze.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De meerderheid van de moderne Dell pc's hebben wel gewoon een AGP slot, anders zouden ze ook geen AGP videokaarten verkopen tegen een meerprijs. Je zal gewoon per model goed op moeten letten tijdens het samenstellen.

    Maar als ik eerlijk moet zijn, dan zou ik ook geen Dell nemen. Het zijn zeker mooie pc's, lekker snel en een mooi design, maar er kleven ook veel nadelen aan. Ik heb vroeger al verschillende pc's van Compaq en Packard Bell gehad, en de ervaring leerd dat alles wat daarin zit, speciaal is gemaakt voor hun. Probeer maar niets te vervangen door een 'vreemd' onderdeel, want dan ben je de pineut. Dus sindsdien stel ik ze liever zelf samen, dan weet ik wat ik er in zet, en ook dat het goed werkt. Paar maandjes geleden heb ik een Sony Vaio gekocht, en daar zitten wel normale onderdelen in, die in de winkel te koop zijn. Alleen het moederbord van Asus is een OEM bord, dus dat is wel jammer, want kwa bios updates ben je helemaal afhankelijk van Sony. En als die geen 5 miljoen verzoeken krijgen dan kan je het wel vergeten.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  12. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok, weet ik dat ook weer. En denk toch dat ik voor de gene op de vorige pagina ga, nog ff doorsparen (en werken), maar dan heb je ook wat :)
     
  13. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Tegen die tijd is dat systeem wat jij wilt weer goedkoper.
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, en is het ook al weer verouderd, zijn er weer nieuwe dingen op de markt. HEt gaat snel allemaal. Gelukkig kan ik extra werken, dus duurt het niet heel lang meer.
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Tegenvaller... Er zit geen besturingssyteem bij... En Windows Xp kost toch al snel 100 euro. Dus dan zou ik al op 850 euro zitten...

    Ik kwam wel deze tegen op de site:

    [​IMG]

    Processor: AMD Athlon™ XP 3000+
    Geheugen: 512MB DDR PC2700/333
    Harde schijf: 120 GB harde schijf 7200 rpm
    CD/DVD Rewriter: DVD+R/RW ReWriter
    CD/DVD speler: 16x DVD-speler
    Floppydrive: 3,5" 1.44 MB diskettedrive
    Memory card reader: 6-1 card-reader
    Videokaart: ATi 9200 SE 128MB
    Audio: Stereo
    Modem: Modem/fax 56 Kbps V92 modem
    Aansluitingen: 6x USB 2.0, 1x Firewire 1394
    Netwerk: 10/100 Mbps LAN
    Toetsenbord: Multimedia toestenbord & muis
    Besturingsyst.: Microsoft Windows XP Home NL + MS Works
    Software: Uitgebreid softwarepakket
    Extra: -



    Deze is iets goedkoper dan de andere zonder XP, maar deze heeft wel Windows XP. De rest is bijna hetzelfde als die andere, behalve dan dat hierbij ook een toestsenbord en muis zitten en dat er ook een dvd-speler en dvd-rewriter in zitten. Ook zit er 120 GB in. De grafische kaart is alleen lager, maar is 9200 heel erg achter gesteld t.o.v. 9800? Zou je bijv. Battlefield ermee kunnen spelen? Ik kan later (als ik groot en sterk ben) altijd nog updaten met een hogere videokaart lijkt mij. Het is het systeem van het plaatje, alleen dan zonder beeldscherm. Wat vinden jullie ervan?
     
  16. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit ook over een nieuwe pc te denken, en ik vindt dat in deze pc veel overbodige dingen te vinden zijn. 6in1 reader, softwarepakket, 6x USB2, inbelmodem.

    dit is natuurlijk voor mij persoonlijk ;)
     
  17. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Software pakket is nou niet echt grootsts hoor. En ja, wtf moet je met een inbelmodem?
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    1. De Radeon 9200 is momenteel de slechte grafisce kaart die je kan kopen (als je naar een up-to-date winkel gaat) en dan is het ook nog eens de SE verise (aka Sucky Edition imo). De 9800 Pro is bij UT2k3 op 1024x768x32 3x zo snel als de 9200 en met 4xAF en 8xAA kan de 9200 het spel nog niet eens draaien 8).

    2. Dat geheugen is traag. Voor een paar euro meer (of soms zelf minder) kan je PC3200/400MHz geheugen kopen.

    3. Die 6 in 1 card-reader is overbodig tenzij je die nodig hebt. Ook die V92 modem is overbodig als je breedband hebt.

    4. Een software pakket kan handig zijn als je die software gebruikt.

    5. Welk crappy moederbord steekt erin?

    6. Zelf een pc samenstellen is meestal goedkoper én je hebt beter onderdelen.
     
  19. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom de software kopen... (Windows... Office...)

    Ik koop straks een PC zonder iets erop. Ik zet er dan zelf wel XP Professional op zoals ik ook bij mijn zusjes pc heb gedaan toen ze die eind 2003 kreeg.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Om eerlijk te zijn, ik weet niet welke software je bij Pro hebt.
    Maar een softwarepakket kan ook bv. Nero, PowerDVD, ... zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina