1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zou in ieder geval 512 mb nemen
     
  2. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je niet zo'n hele dure pc wilt, is een Creative Soundblaster card 5.1 dan niet duur?

    Welke site is dat btw?
     
  3. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    de geluidskaart kost 26 euro, valt nog wel mee. maar ik heb inderdaad liever een kaart van Creative voor twee boxen.

    site: www.tqc.nl
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2004
  4. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die geluidskaart van het mobo niet goed genoeg?
    De on-board geluidskaarten zijn tegenwoordig zeer goed zenne. Zelfs 7.1 ondersteuning!!
     
  5. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik hou het altijd bij een geluidskaart die al op de moederbord zit. Zie geen nut om een aparte geluidskaart erin te doen. Surroundgeluid heb ik wel op mijn home cinema set van Sony. Op de PC is een subwoofer + 2 boxen ruim voldoende (Creative i-Trique is een aanrader! TOPgeluid!)

    /EDIT:
    Vraagje: Waarmee is een GeForce FX5700 met 256 mb ram vergelijkbaar als je deze tegenover een ATI zet.
    Is mijn huidige GeForce 4 Ti 4200 veel langzamer?
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2004
  6. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5

    Oh, dat valt nog wel meer. IK dacht dat het zo'n Creative geluidskaart was van meer dan 200 euro...
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ongeveer met een Radeon 9600.
    De GeForce 4 Ti 4200 is soms wel iets beter als de FX 5700. Ik heb beide videokaarten in m'n pc gehad, en de Ti 4200 presteerde over het algemeen beter als de FX 5700. Far Cry liep bijvoorbeeld gemiddeld 30fps hoger als op de FX 5700, maar dat komt doordat de Ti4200 DirectX 8.1 is, en de FX5700 DirectX 9.0. Ik weet niet uit m'n hoofd wat je tegenwoordig nog voor een FX5700 of een R9600 moet betalen, maar de R9800 Pro is voor zijn prijs een uitstekende videokaart, en velen malen beter als de twee bovenstaande kaarten.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    en wanneer worden de kaarten van 512 mb verwacht want ik hoor van me pa dat hij een kaart wil kope, ik had geforce Ti 4200 maar ga nu over op ATI, dus ik wil weten wanneer de x800 zo ongeveer goedkoper wordt
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Normaal gezien in de herfst en (waarschijnlijk) een paar maanden later de échte next-gen grafische kaarten (die Direct X 10 ondersteunen).
     
  10. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    even een klein vraagje tussendoor: hoe snel is een AMD Athlon 2600+ box S462?
     
  11. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Rutger mischien moet je inplaatst van een Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB voor de Sapphire 9800 Pro 128 MB gaan. Deze schijnt veel stabieler te zijn en die is te flashen naar een 9800 XT (mischien dat je daar in de toekomst nog behoefte aan hebt). En in 3D Mark haalt hij met de nieuwste drivers meestal 50 punten hoger als de 9800 pro kaarten.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    50 punten in 3Dmark is niet te merken in games.
    Trouwens er zit een foutpercentage van 5% in 3Dmark.
    Voorbeeld: Stel je haalt 1000 punten, dan kan je de volgende keer 5% lager of hoger halen.
    En trouwens wat zegt 3Dmark nou? Het is niet eens gebaseerd op een game-egine.
    Zo'n benchmark zegt niet veel, je hebt meer aan een game.

    Valt me trouwens wel op dat op de hele wereld het overclock virus is toegeslagen.
    Tegenwoordig als men een kaart gaat kopen kijken ze eerst of ie goed te overclocken is met alle risico's van dien. Ik vind dat echt onzin.
    Waarom in godsnaam een 9800pro overclocken voor een prestatiewinst van rond de 5% ?
    Stel dat je toevallig net een van die kaarten hebt, die je niet kan overclocken? En je doet het toch, dan is je kaart naar de klote, en heb je geen garantie meer. Dan kan je een nieuwe gaan kopen, das leuk zeg.

    Moet hier effe kijken: http://www.hardware.info/reviews.php?id=308
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  13. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    die amd 2600+ heeft 2133mhz maar is even snel als een Pentium met 2600mhz.
    ik gok dat je over 1.5 jaar rond de minimum requirements zit. (misschien nog wel eerder)
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, zou ik ook wel willen, maar die zit op die site niet bij de inbouw keuzes, en dan zou ik die das apart moeten kopen en er apart moeten inzetten, wat ik dus niet kan. En als ik over een jaar weer geld heb, koop ik wil weer een nieuwe kaart (moet ik nog kijken hoe ik die erin wil krijgen:+)

    Oh ja, ik vroeg nog om die abit n7S:

    info: Moederbord: ABIT NF7-S
    De nVidia nForce 2 heeft zich de laatste tijd bewezen als de meest interessant chipset voor AMD-processors, onder andere dankzij de ondersteuning voor dual-channel geheugen, AGP 8X videokaarten, USB 2.0, 100 Mbit LAN, 6.1-kanaals geluid en de superieure prestaties. Binnen onze vergelijkingstest van nForce 2 moederborden kwam de ABIT NF7-S als beste uit de bus, vanwege de vele opties, prima prijs en uitstekende prestaties.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  16. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ben ik gek of zie ik het verschil niet tussen de besturingssystemen?

    http://www.centralpoint.nl/ : -> software _> besturingssytemen: Waarom zijn die bovenaan 29,57 en hoe edition 100+ euro?
     
  17. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is inbouwen heel erg simpel het is een kwestie van pc opendoen ijzer stukje uit het slot halen en dat kaart inpluggen.

    En @ Wouter Xbox:
    Op Tweakers.net zijn vele mensen positief over de overclock naar een XT.
     
  18. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok, maar met die club 3d 9800 kan ik nog wel een tijdje verder.
     
  19. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Is het makkelijk dat overclocken van zo'n Sapphire Radeon 9800 PRO naar XT?
     
  20. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het kan makkelijk en moeilijk bijden hebben voordelen. Je kan met programma's flashen maar dan wordt alles onstabiel maar via het bios stapje voor stapje wordt alles stabiel. Lees deze thread bij tweakers maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/923872
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina