Nieuwe TV (?)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Chaos, 23 mei 2002.

1. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Xbox en nu wil ik, om er helemaal van te kunnen genieten, een nieuwe TV kopen. Ik heb nu een TV van 37 cm, zo'n draagbare.
    Ik heb bij Megapool wel een leuke gezien, voor € 269,99, met de volgende specs:
    Beeld
    • 55 cm Hitron black FST beeldbuis (1.7R)
    • 51 cm zichtbaar beelddiagonaal

Kenmerken
    • Beeldscherpteregeling
    • Beeld zoom: normaal/zoom/16:9
    • 5 basisinstellingen voor het beeld
    • Aanpassing geluidsniveau bij zappen

Overige kenmerken
    • Plug & Play
    • Absent Power Off
    • Teletekst met 10 paginageheugen
    • Meer-talen OSG
    • NTSC-weergave via scart
    • Sleeptimer

Tuner
    • 100 voorkeuzezenders
    • Automatisch zoek- en sorteersysteem (ATS)
    • A2 + Nicam
    • Ontvangst-norm: Euro Multi PAL B/G, I, SECAM B/G, D/K, L/L’
    • CATV tuner met hyperband

Audio
    • Stereo, Dual I/II
    • Vermogen (MPO): 2 x 10 Watt
    • 5 geprogrammeerde klankkarakters
    • 2 luidsprekers

Aansluitingen
    • 2 x scart
    • Front AV (cinch)
    • Hoofdtelefoon (3.5mm jack)

Algemeen
    • Infrarood afstandsbediening
    • Opgenomen vermogen: 57 Watt
    • Opgenomen vermogen in standby: < 6

Nu is mijn vraag: is dit een mooie en goeie TV en wordt het niet lelijker door het grotere scherm, terwijl de resolutie (volgens mij) hetzelfde blijft.
    En mijn tweede vraag is: welke kabel moet en kan ik erbij halen om alles wat mooier te laten worden (als dat al werkt en echt merkbaar is).

Alvast bedankt! :D

2. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Oops,
    • Opgenomen vermogen in standby: < 6

moet zijn:
    • Opgenomen vermogen in standby: < 6 Watt

:D

3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    het beste kan je eentje nemen met een S-video aansluiting... en natuurlijk moet die tv 100hz zijn voor de beste kwaliteit...die 2 dingen zag ik niet in je lijst staan terwijl die juist het belangrijkste zijn voor een zo goed mogelijke beeldskwaliteit.. tenzij ik het over het hoofd heb gezien:p

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Voor €269,99 Krijg je geen 100Hz toestel en helemaal niet van Sony.

EEn een S-video zal er ook wel niet op zitten.

Maar verder is dit een goede tv.

Maar koop er wel een RGB kabel voor de Xbox bij.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg we Sony maar over wel merk
    hebben we het eigenlijk.:confused:

6. j.la

j.la j.la pour toi

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je in gods naam s-video nodig hebben ik weet niet hoor maar is wel algemeen bekend nou dat RGB beter is.
    Ik heb zelf heb 51 cm diagonaal beeldgrootte en dan een advanced scart cable ( RGB dus ) das het beste wat bij mijn tv mogelijk is.

Als je geld zat hebt moet je een breedbeeld tv kopen die 100 HZ is volgens mijn zijn die de beste op dit moment ( op hdtv na maar dat is hier nog niet).

weet er niet echt veel van af dus zou nog maar op andere replys wachten

Laatst bewerkt: 23 mei 2002
  7. SjorsBoomschors

SjorsBoomschors Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    leuk tvtje, maar volgens mij heb je geen last het grotere scherm en dezelfde resolutie want als het scherm groter is, want je gaat eigenlijk automatisch verder van de tv af zitten en dan heb je er geen last van.

8. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    heey Chaos .. ik heb bijna hetzelfde ..

ik heb LG 55 cm zichtbaar en stereo geluid enz enz ..

iets vergelijksbaars is dat denk ik wel ...

Als jij hem echt wilt / mooi vind .. kopen :)

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    51 cm beeldscherm is niet eens zo heel erg groot, dus zou je ook geen last krijgen van onscherpte ofzo,

Ik heb thuis eentje van 103 cm en zit er meestal 2,5 tot 3 meter vanaf.... en heb geen last van onscherpte.....

10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    voor €350 heb je een 70 cm breedbeeld

11. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    ignore this

Laatst bewerkt: 25 mei 2002
  12. MrSirius

MrSirius Gamertag: Mrsirius79

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me qua specs een net ding. Een S-video aansluiting is op zich wel handig, maar voor spelcomputers kun je toch beter RGB scart gebruiken. Maakt dus niet uit. Ik heb zelf een 63 cm Philips met 100 Hz. en Digital scan. Dat is idd. beter qua beeldkwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor. Dit lijkt me qua prijs/ kwaliteit geen verkeerde optie.

Je hebt met dit formaat nog lang geen last van onscherpte, integendeel: je zult eerder veel meer detail zien, zeker met een RGB kabel. Als je een normale composiet kabel gebruikt vallen imperfecties WEL meer op, maar voor +/- 10 euro heb je al een 3rd party RGB kabel.

Is die breedbeeld van 350 euro niet gigantisch uitgekleed qua opties en specs? Heb je daar ergens een link naartoe?

Laatst bewerkt: 23 mei 2002
  13. GunsBlazing

GunsBlazing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zojuist m'n nieuwe tv binnengekregen, een Philips 36" megabak. Past amper in m'n kamer! Maar wow, wat een beeld!

14. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een philips breedbeeld 100 Hz, 72 cm met plattebeeldbuis. betaal je idd wel wat meer voor (toendertijd 2600 gulden op m'n 16 jarige leeftijd :9 ). Maarre nu ik die heb is het wel zeer relaxed spelen. Dus mijn advies spaar door tot je een fatsoenlijke breedbeeld van 100 Hz kan kopen.

15. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    mijn 63cm Philips 50hz doet het nog goed hoor.

beter beeld dan bij de Philips 83cm ofso breedbeeld 100hz beneden.. onscherpe shit

16. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat de TV die je evt. wilt 2 SCART-aansluitingen heeft. Ik ga er eventjes vanuit dat 1 daarvan RGB-capability heeft (ik zou het wel even nagaan voor de zekerheid).
    Als je het beste uit deze TV wilt halen, zou ik een Advanced Scart Cable van Microsoft kopen. Ik heb alleen maar slechte ervaringen gelezen over RGB-kabeltjes van andere leveranciers.

Maar op de vraag of je deze TV moet nemen of niet: ligt maar net aan je budget. Als je voorlopig (komende paar jaren) geen al te grote uitgaven wilt gaan doen, zou ik inderdaad deze nemen.
    Maar ik zou zelf toch een beetje rondzoeken voor eentje met een platte beeldbuis en evt. 100 Hz.

Als je goed zoekt, kan je namelijk (evt. tweedehands) goede koopjes krijgen. Zelf heb ik tweedehands een 29", 100 Hz, platte beeldbuis Panasonic TV gekocht, voor maar 340 euro (TV was 11 maanden oud). Zie http://www.panasonic.nl/producten/product.asp?c_id=213#TX-29AS10
    Bevalt uitstekend! Mooie, heldere kleuren, lekker strak beeld en goed geluid.
    Ik heb zelf alleen nog niet die Advanced Scart Cable gekocht. Moet nog een keertje gebeuren.

Dus als je goed zoekt, kom je nog leuke dingen tegen...

EDIT: Kijk bijvoorbeeld naar deze TV: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000143.html
    Misschien te duur, maar ziet er leuk uit...

Laatst bewerkt: 24 mei 2002
  17. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle info, het was trouwens een Grundig TV.
    Ik denk dat ik hem toch wel ga halen, maar dan alleen als er een RGB of Advanced Scart kabel op kan, liefst allebei, dan heb ik nog keuze welke kabel ik haal. :D
    Veel groter hoeft hij van mij niet, want zoveel ruimte wil ik ook niet krijtraken en ik ga er al aardig op vooruit, van ongeveer 35 naar 51 cm. Ik wil er ook niet zo heel veel geld aan kwijt, ik wil ook nog wat spellen kunnen halen. :D

18. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    O ja, ik heb het ook niet zo op tweedehands spullen, want daar hebben we vaak pech mee gehad. Het wordt dus in ieder geval een nieuwe, dat was ik ff vergeten te melden. ]:-

19. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een poosje geleden een tv gekocht

51cm beeldbuis
    teletext
    afstandbediening
    enz

hij kostte maar €150.- bij de block :p

20. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar nog wat meer info van, website ofzo?
    Kijken kan nooit kwaad! ;)

Deel Deze Pagina