Nieuwe vid kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Chaos, 1 mrt 2003.

1. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ff een nieuwe videokaart hebben en zat te denken aan de volgende: Club3D ATI Radeon 9100 64mb ddr + tv-out 99,95 Id dit een mooie (voor die prijs). :{
    (Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven, want de computer zelf is niet de nieuwste meer! ;)).

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    wat doe je met je computer?
    kbedoel gamen? werk? wat?

3. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    gamen (heb nu een P3, 800, 384 mb RAM, Geforce 2 MX)

4. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou als je geld het toelaat voor een nieuwe computer sparen.
    Doe ik nu ook.:9

5. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg er over een jaar ofzo weer een, maar deze wil ik weer een beetje bijwerken zodat ie nog een jaartje meekan. :+

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik zoek zelf ook een nieuwe kaart (om te gamen)
    ik heb een P4, 1.7ghz, ik wil 150 euro uitgeven (ietsje meer mag ook)
    wat raden jullie mij aan (ik heb nu een Geforce 2, 64mb)

7. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Creative 3D Blaster 4 Titanium 4200 (GeForce4 Ti4200)

Kijk op Tweakers.net Pricewatch voor de prijs.

Ligt rond de €160 - €170

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    aight thanx

is dat echt de beste in die prijsklasse?

9. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten.

Creative is al een goed merk natuurlijk en een beter GeForce 4 zal je niet kunnen krijgen.
    Behalve 2de hands natuurlijk.

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    aight, thanx again...ik ga die kaart wel ff bekijken dan

11. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier is de algemene info over de GeForce 4 4200Ti

Directe Link naar Creative Europe

12. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik zat een beetje op tweakers rond te kijken en daar kwam ik deze link tegen
    Roundup van 11 GeForce 4 4200Ti kaarten
    is wel de moeite waard om ff te checken

voor het gemak hieronder hun conclusie

Conclusion

Unlike this whole roundup, the conclusion will be a bit on the shorter side. All these GeForce 4 Ti4200 cards are great, even better than great. An average, even an advanced user would be happy with any of them. This is why we formed our opinion based on the price of the cards as well. The best model on the test was Leadtek A250LE TD, because of its high quality and performance (and overclockability), and also because of its good price. It ships with a good software bundle, and the new series of cards, that is selling now, has even better memory and processor series, so it is even more ready for raising clock speeds (did someone say Ti4600?). After Leadtek, in the 128MB class are ASUS and Microstar. The V8420 series of cards didn’t surprise us very much – we expected that level of quality from ASUS. The pleasant surprise was only the price, which is not much higher than for, let’s say, the Chaintech model. MSI G4Ti4200 is a lonely sample in this roundup. In case you manage to get a card like this, we highly recommend it. Of course, we shouldn’t forget about Microstar’s LiveUpdate, software that will, in a couple of minutes, upgrade the versions of drivers and BIOS of your card. It was a pleasant experience even for us, who install various versions of drivers and BIOS manually every day, to just connect to the internet, and only restart the system a couple of minutes later. Additionally, Microstar also offers a good software bundle.

In the 64MB model class, we can say again that Leadtek A250LE is a very well rounded product. Still, Abit Siluro is a somewhat better buy, as it is the cheapest GeForce 4 Ti4200 card in our roundup. Siluro Ti4200 is a surprisingly high quality card, although not in the right mood for overclocking, but you’ll be in a good mood every time you see the exceptionally crisp 2D image it produces. Prolink is another card we must keep in mind, although this company doesn’t have an official distributor here. Great price, excellent 2D and overclocked performance are the best recommendation.

NVidia doesn’t have the fastest card on the market, at the moment at least. But, with the prices of GeForce 4 Ti4200 models getting lower, it can still remain at the top, at least when profit is concerned. The Titanium series is still in the very top of the performance charts, and a demanding gamer or a semi-professional “3D designer” can hardly need anything faster

Laatst bewerkt: 4 mrt 2003
  13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    sorry voor de late reactie maar je kan dan t beste de radeon 9700 pro kopen.. dan kan je echt perfect gamen.. kijk maar ff op Tom's hardware
    daar kan je t zien

14. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar die heb je niet voor €150.

Jammer genoeg :'-(
    Anders had ik er al duidelijk 1

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ATI Radeon 9700 bla
    is het beste en presteert volgens een of ander onderzoekscentrum beter dan de nieuwste geforce..

16. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    neem wel de radeon 9100 met 128 mb, is maar 30 euro duurder dan 64 mb versie :+

17. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je de 9000 pro bedoelt want een 9100 is er niet en wees er zeker van de je wel de pro editie neemt als je een ati kaart neemt. Want de niet pro versies van de 9000 en 9200 zijn nauwlijks beter dan een GF4 MX.
    Als je kiest voor een Ti 4200 ga dan niet voor die van Creative.
    De koeling is stukke minder. Eentje van leadtech is bv een betere keuze. Ook raad ik je aan eens goed rond te kijken aangezien er nieuwe Midrange kaarten van ati en nvidia komen ( fx 5200, fx 5600, 9200 pro) zullen er binnen kort wel wat price drops en kortingen zijn op modelen dus kijk goed rond en ik denk dat je dan zeker wel een mooie kaart voor een goede prijs vindt.
    Persoonlijk is voor 100 euro de beste kaart een 3d Prophet 9000 pro. Een ti 4200 gaat pas vanaf 179 voor zover ik heb gezien. Kijk ook een op tweakers.net bij pricewatch.

18. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je net iets meer dan 200 euro kan uitgeven, zou ik een ATI Radeon 9500 Pro aanschaffen, dat is dezelfde core als de Radeon 9700, en presteert weer behoorlijk beter als de Ti-4200 en is bovendien Directx 9 compatibel.

19. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Radeon 9700 is het beste (geen PRO pakken is het geld niet waard!).

Maar is ook erg duur...zou zelf ook gaan voor een

MSI Ti4200-TD8X (MS-8894), 128 MB

www.tweakers.net heeft de laagste prijzen maar als je toch liever je kaart zelf ophaalt bij Mycom (www.mycom.nl) hebben ze hem staan voor 195 Eurotjes.

Zou ik zeker doen...voor die 50Euro meer weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt.

En Romius....9500 is dan wel Directx 9 compatible maar dit word pas gebruikt over ong 2 jaar.

20. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    huh, hoe zow direct x 9.0 compatibel ??

alle kaarten doen ut tog gewoon met direct x 9??

ik kan het HELEMAAL verkeerd hebben maar help me dan ff !!

Deel Deze Pagina