Nieuwe voeding?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Mafs, 26 jan 2008.

1. Mafs

Mafs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik heb dus een nieuwe AGP videokaart gekocht de GeForce 7600GT.

Maar naar mijn mening is dat de voeding die in mijn pc zit niet genoeg is omdat ik wel wat crashes heb gehad.
    Zoals een blauwe scherm met blablabla...( kennen jullie vast wel ) in iedergeval een hele lading witte tekst met start pc opnieuw op etc..

Ik denk dus dat ik een nieuwe voeding nodig heb.
    Ik heb de Acer Aspire SA85, helemaal orgineel behalve 1GB ram zit er in en de 7600GT.

Ik ben al voor voedingen wezen kijken op de site www.norrod.nl ( winkel zit hier in de buurt, vandaar ) en daar vond ik de Chieftec Case fan PSU 450W.
    Maar wat ik niet weet is of dit wel genoeg is, kwa ampére waar ik dus ook helemaal niks meer van snap...behalve dat een hoger ampére beter is.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan?

M.V.G Mike

2. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt meestal geen bsod als je een te zwakke voeding hebt.
    Als je voeding te zwak is valt je pc gewoon uit en start hij opnieuw op.

3. Mafs

Mafs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat blauwe scherm kreeg ik ook maar voor hoogstens 2 seconden te zien en toen viel die ook meteen uit, verder kreeg ik nog als ik de volgende dag mijn pc op start een lange piep, dan stopt de piep voor even en dan krijg ik weer hetzelfde piepje. En uiteraard kreeg ik dan ook geen beeld, want het scherm blijft op het zogenoemde ''oranje'' lampje staan (standby) totdat ik de pc weer uitzette, van het stroom haalde half uurtje wachten en dan startte de pc weer op.

Dus mijn vermoedens zijn nog steeds de voeding.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt mij ook erg sterk hoor dat je computer afsluit met een blue screen als je voeding te zwak is. Je kan beter eerst andere dingen testen of 't daar niet aan ligt, conflicten ofzo...

5. Mafs

Mafs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals wat zou ik dan moeten testen? Want nu snap ik er ook niks meer van.

Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn? Want het begon allemaal toen ik die nieuwe videokaart erin had.:|

6. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel eerst je oude drivers verwijderd en toen de nieuwe geinstaleerd?

7. heijting

heijting Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hdd kapot heb ik ook gehad

8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is bij een bsod direct je hdd stuk? :confused:

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    als je bsod hebt even de foutmelding noteren en intypen, zo kom je er vaak achter wat het is. Meestal is het een conflict tussen hardware, of een driver die niet helemaal goed is. Windows update kan vaak de goede drivers leveren van moederbord gerealteerde hardware (pci bridge ed.). Andere drivers altijd even de nieuwste downloaden bij de fabrikant.
    Ik heb laatst xp pro opnieuw geinstalleerd en heb de eerste dagen ongeveer 20 x een bsod gehad. Na ongeveer 80 updates nergens meer last van.

De voeding zal het Zeker niet zijn. als de voeding het niet trekt gaat je computer uit. De hdd zal het ook niet zijn, vaak heb je dan vooral problemen met de opstart van de computer.
    Ik las dat je ook de piepjes hebt gehoord. Er is op internet een database voor beep-codes. Elke type foutmelding heeft een eigen beepcode. Grafisch bijv is 1x lang 3 x kort.

Laatst bewerkt: 27 jan 2008

Deel Deze Pagina