Nieuwe xbazar regel helpt niks

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Q-Dancer, 29 jan 2004.

1. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Waarom niet? Simpelweg omdat als ik bijv. (zoals nu) 7 uur te vroeg kick, hij gesloten word en ik een nieuwe thread aanmaak. Daar bereik ik dus het zelfde mee als wat ik met die kick wilde: bovenaan de lijst komen.

Dus allemaal hartstikke leuk en aardig, maar er klopt geen zak van:+ :D

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Rustig maar.
    We zijn ermee bezig.

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg schaf het kicken helemaal of. Het is gewoon onnodig. Zoals ik eerder al gepleit heb zal het afschaffen van de kick-regel de zoekfunctie helpen verbeteren. Immers zoek je een bepaalde game in xbazar dan zoek je de threads war hihj in aangeboden word.

En gebruik je hem vaak in xbazar dan gebruik je hem ook makkelijker in de overige fora.

4. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het volledig met blaauw eens

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Alle communicatie kan toch via PM plaatsvinden? Een Xbazar thread zou eigenlijk gesloten moeten beginnen, met alleen de mogelijkheid van de threadstarter om de post the editen, en te verwijderen.

Vervolgens moeten mensen via PM systeem contact zoeken.

6. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dat is ook een plan ja Mirik..:)

7. BlUNd

BlUNd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat is een zeer goed plan zelfs.. noot eerder aan gedacht :confused:

krijg je wel veel sticky's ;)

8. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

geen sticky's ofcourse, maar er zitten ook een paar nadelen aan denk ik...

9. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen dat je PM-box sneller vol zit, maar als die groter gemaakt kan worden dan zie ik verder geen nadelen.

10. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, die moeten dan groter...

11. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich wel een aardig idee, maar misschien kleven er nadelen aan. Je kan dan bijvoorbeeld niet zien wat andere mensen bieden (wat soms wel handig kan zijn als je wil weten waar je overheen moet bieden). De threadstarter moet dan iedereen pm's terug gaan sturen wat meer tijd kost, terwijl het veel makkelijker is om een post te maken waarin je bv. zegt "@japie: nee, @keesie, nee, etc.". Maar het heeft ook wel een aantal voordelen inderdaad.

12. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, geen goed idee om iemand te gaan pm-en. Niemand kan controleren als het fout gaat. Stel je maakt een foute deal, je krijgt nog geld van hem. Je zegt dat natuurlijk tegen de admin's/mod's hier op xbw. Maar tegelijkertijd kan hij zeggen da.t het verhal niet waar is. Hierdoor kan je makkelijker fraude plegen.

13. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die admin's/mod's kunnen volgens mij je PM's lezen

14. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Tegelijkertijd, haalt het de 'uitnodiging' om te gaan ruilen weg, er is geen centrale plaats meervoor en dus zal men ok minder handelen. Verder zal er op deze manier mogelijk wel meer gezocht worden, maar worden er dan tegelijkertijd veel threads aangehaald die al lang afgehandeld zijn(stel iemand zoekt super smash bros. melee, gebruikt zoekfunctie, ziet 20threads, en antwoord er overal, is overbodige nonsens). Verder zal het tegen elkaar opbieden verdwijnen, en kan je niet goed aanbieden wat je allemaal hebt, wat met een centrale thread wel kan.. Verder is niet iedereen hier een die-hard xbw-forummer, en zullendie mensen, met het gelimiteerde aantal keren dat ze op xbw zijn maar op weinig aanboden stuiten.

15. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    @Kobold: klinkt goed
    Het viel me al op met Timmie of zo, dat dit NOG niet het allerbeste systeem is. Als hij kickt binnen de tijd, zou eigenlijk hij (IP) en zijn tread 24 uur moeten sluiten.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat hebben we ooit gedaan. Het is echter niet echt heel erg praktisch; X-Bazar is een plaats van vraag en aanbod. Wanneer je via PM over de prijzen praat, is het niet mogelijk voor een ander persoon om daar bijvoorbeeld een beter bod bij te plaatsen. Daarnaast kan je, wanneer alles via PM gaat, moeilijk beweren wat je beste bod is, zodat een eventueel andere gebruiker daar over heen kan.

17. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het met beide geheel eens! Ik vind trouwens dat we nu niet net moeten doen of de bazar in zijn geheel niet werkt. Op zich loopt het toch erg lekker?! Ook de nieuwe regels omtrent de vorm van de post en het kickbeleid heeft de bazar een stuk overzichtelijker gemaakt. Er wordt nu sowiezo niet meer om de 10 minuten een thread gekicked, af en toe eens een paar uur te vroeg, maar de meesten houden zich netjes aan de 24 uur. Zelf merk ik dat ik hierdoor tenminste ook nog eens op de 2e en 3e pagina ga kijken! Nee hoor, als die blacklist er is, vind ik het verder prima zo.*)

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is nog een beetje zoeken naar wat we precies willen en wat praktisch haalbaar is. Overzichtelijkheid is waar we naar hebben gestreeft de afgelopen maanden en ik denk dat we daar een goede slag hebben geslagen. Na wat gezeur over topic titels zijn die nu óók allemaal goed. De kick-regel is om iedereen evenveel kans te geven. Logischerwijs kunnen we daar geen uitzondering op maken en vind ik het vreemd dat Q-Dancer durft te zeuren terwijl hij zelf bewust is van het feit dat hij de regel niet goed hanteert.

Persoonlijk denk ik dat je de te-vroeg-kickende mensen moet aanpakken met het verwijderen van de kick-post en het sturen van een kleine standaard PMmetje. Daar maak je geen vijanden mee, noch werk je jezelf tegen doordat de persoon gewoon weer een nieuw topic aan maakt.

19. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me duidelijk...invoeren deze regel: snel, safe en simpel. Mensen die nieuw zijn krijgen op deze manier ook nog de kans even de FAQ goed door te nemen (aangezien ze dat meestal helaas niet doen|:- ) voor je ze voor een volgende 'overtreding' wellicht een officiele waarschuwing moet geven.

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dat heb ik idd ook al zo vaak gezegt. Als ze er mee bezig zijn is mooi. Maar waar mee bezig?

Deel Deze Pagina