Nieuwe XBox alweer gehackt :~

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tsunami, 15 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsunami

Tsunami Feel Tha Wave

Leuk Bevonden:
    0
    Gameguide.nl meldde het volgende nieuwtje:

Bij ZDNet heeft men een nieuw bericht over de voortgaande strijd tussen Microsoft en de Xbox-hackers. Enige tijd geleden was er al het nieuws dat er een prijs van tweehonderdduizend dollar klaar ligt voor de persoon die Linux op de spelcomputer weet te draaien, wat al snel tot gevolg had dat verschillende mensen hierin slaagden. Alle oplossingen maakten gebruik van een mod-chip om de software te kunnen starten. In een reactie hierop bracht Microsoft een nieuwe versie van de Xbox uit, die volgens het bedrijf goedkoper is om te produceren en bovendien een nieuw beveiligingsmechaniek bezit.

De nieuwe Xbox kwam nog geen maand geleden op de markt en is nu gekraakt door een groep programmeurs. De Xbox start op vanaf een ROM, die vervolgens de inhoud van een stuk flash-geheugen bekijkt en uitvoert. De opdrachten in het flash-geheugen worden alleen uitgevoerd als de inhoud ervan overeenkomt met de inhoud die de ROM verwacht, iets dat door middel van een zogeheten TEA-algoritme blijkt te worden nagekeken. Dit algoritme bevat echter een zwakte die ervoor zorgt dat de machine in bepaalde gevallen toch code in het flash-geheugen uitvoert als deze is gewijzigd. Op deze manier kan willekeurige software worden gestart. Tot nog toe zijn de hackers dus aan de winnende hand, maar betwijfeld wordt of dat zo blijft.

Green said he expects Microsoft to begin using a still more sophisticated security system in the next revision of the Xbox, which will probably require more expensive and difficult methods of hacking. With the current model, "we were frankly lucky" that Microsoft chose the buggy TEA algorithm, Green said.

Green and other Xbox hackers have noted that the methods Microsoft is using to secure the Xbox appear to be a warm-up for a longer-term project called "Palladium" to embed copy protection into the hardware and software of future PCs. This would theoretically make it impossible to, for example, copy CDs and digital videos on a PC without authorisation.

The Xbox v1.1 configuration is "a new concept in secure code that we will soon be seeing everwhere, as it is the method used in Palladium," Green said.

Ik vind het echt diep triest dat de hackers het toch altijd weer winnen. Alles wordt gewoon gekraakt. Er wordt gewoon zwaar misbruik van gemaakt...maar dat heb je tegenwoordig natuurlijk....

En dit is niet bedoeld om een modchip te promoten ofzo....gewoon even een nieuwtje ;)

2. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Boeie.. l33t nerd hackertjes moeten kennelijk ook wat te doen hebben.. ;)

Alleen wel kut dat altijd de goedwillende consument indirect de dupe wordt van deze producenten-hacker wars.. Krijg je weer allemaal ongein zoals copie-protections (op CD's etc) omdat sommige mensen het niet kunnen laten misbruik van sommige zaken te maken.. Achja, shit happens..

Laatst bewerkt: 15 okt 2002
  3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    deleted (waarom kan ik mijn eigen post niet verwijderen??)

Laatst bewerkt: 15 okt 2002
  4. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die Linux-beloning was toch de bedoeling linux ZONDER chip, dus op een legale manier op de xbox te doen draaien????

5. Tsunami

Tsunami Feel Tha Wave

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoezo? Voor het oude nieuwsberichtje van XBW klik hier.

6. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er staat dat het met een mod-chip gebeurt is, om linux op te zetten...and i hate hacking the xbox!

7. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    dat ze die beveiliging in de xbox zetten vind ik goed maar ik wil nog wel een cd op me pc kunnen kopieren zonder daar toestemming voor te vragen aan M$

8. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah waarom is dat nu nodig... Als backup? Ja natuurlijk...

Maar waar ligt dan de grens om hem ff snel aan je maat 'uit te lenen' of te verkopen voor de prijs van een lege dvd...

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Gelieve niet over dit soort praktijken praten :) , brengt weer idee-en naar boven :'-( :eek:

loopt altijd weer uit op je weet wel :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina