[NIEUWS] Anti-abortusextremist geëxecuteerd in Florida

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 4 sep 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Stond op www.nu.nl

Het nieuwsbericht toont duidelijk aan hoe hypocriet sommige bewegingen zijn in onze westerse samenleving.

"In de Amerikaanse staat Florida hebben de autoriteiten woensdagavond (plaatselijke tijd) de anti-abortusactivist Paul Hill met een dodelijke injectie geëxecuteerd. Hij was ter dood veroordeeld voor de moord in 1994 op een arts die abortussen verrichtte en zijn lijfwacht."

én

"Hill heeft nooit berouw getoond voor zijn daad en weigerde beroep aan te tekenen tegen zijn doodvonnis. Voor zijn executie verklaarde de veroordeelde vader van drie kinderen en voormalig dominee in de Presbyteriaanse Kerk dat hij opnieuw iemand zou doden om ongeboren kinderen te redden."

Hoe kan je in godsnaam pro-leven zijn door mensen te vermoorden....? En dan vervolgens dit erop zeggen: "Ik geloof dat op het moment dat ik geëxecuteerd word mijn ziel heilige perfectie bereikt en ik in directe nabijheid van de Heer zal zijn en dat ik altijd bij hem zal zijn."

Wat een idioot! |:- |:- |:-
    Weer zo'n idioot die een religie aanwendt en misbruikt om zijn eigen ideeen en lusten te kunnen botvieren op de maatschappij. Maar of het goed is dat hij is geexcuteerd....? Lastig.

2. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    hij had beter in de gevangenis kunnen zitten daar had hij veel meer van lopen balen denk ik hoor

3. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad...geen 5-sterrenhotels in de USA hoor en minimaal 2-op-1-cel!

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom de westerse beschaving in diskrediet brengen als het slechts gaat om 1 persoon :eek:

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb er geen moeite mee dat hij is geexecuteerd. Is precies wat zo een moordenaar verdiend.

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    matelaarsschap als heiligste der heiligen :confused:

7. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Levenslang had een betere straf geweest. Nu is hij in zijn ogen bij de Here op bezoek i.p.v. dat hij nog 40/50 jaar in de bak zou wegrotten.

8. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    levenslang? neuh... jaartje of 15 vind ik wel voldoende voor zo iemand eigenlijk... als hij spijt heeft iig

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hill heeft nooit berouw getoond voor zijn daad en weigerde beroep aan te tekenen tegen zijn doodvonnis. Voor zijn executie verklaarde de veroordeelde vader van drie kinderen en voormalig dominee in de Presbyteriaanse Kerk dat hij opnieuw iemand zou doden om ongeboren kinderen te redden.

Hij zei uit te kijken naar zijn executie. ,,Ik geloof dat de staat een martelaar van mij maakt door me te executeren'', aldus de uiterst religieuze Hill. ,,Ik geloof dat op het moment dat ik geëxecuteerd word mijn ziel heilige perfectie bereikt en ik in directe nabijheid van de Heer zal zijn en dat ik altijd bij hem zal zijn.''

10. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    En dat heeft hij dus niet. :p

Hij heeft twee levens genomen... van mensen die "gewoon" hun werk deden. Mja, doodstraf vind ik wel overdreven, eigenlijk zouden ze hem levenslang in de cel moeten laten rotten...

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hoe bedoel je overdreven, hoe ik het zie is levenslang (in Amerika is het vaak ècht levenslang) erger dan ter dood worden veroordeelt.

Liever direct gedood worden, dan er nog eens 40 jaar op gaan zitten wachten.

12. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben van mening dat je als mens niet kan beslissen over het leven van iemand anders zeker als dat nog zo klein is dat je het niet kan horen.
    eigenlijk heeft de Dominee hetzelfde gedaan maar om een andere reden>
    iemand moet zelf maar weten wat hij met een foetus doet aar ik vind dat ik niet mag beslissen dat dat gedaante nioet mag lezen.
    ik vind ook dat ze die man beter geen doodstraf hadden kunnen geven omdat hij nu zijechte straf ontloopt als hij in de wetenschap is dat hij dood ghaat oke voe,l je zeker niet fijn maar als hij in de wetenschap was ik kan beter dood zijn blijf hier toch wachten tot ik dood ben
    Echt criminelen of moordenaars kan je niet sturen door ze levenslang te geven en ze na 21 jaar weer vrij te laten.(dit gebeurt namelijk in nerderland maar meestal worden ze nog eerder vrij gelaten).
    nee echte C&M veranderen nooit en moeten dus voor eeuwig in een betoonen huis zitten en tja dan maken ze zichzelf wel af.

ik zal begrijpen dat anderen een andere mening hebben ook begrijp ik dat er mensen zijn die abortus plegen omdat het kind toch geen toekomst heeft maar als het dat wel heeft doe het dan niet.

Laatst bewerkt: 4 sep 2003
  13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Beter levenslang. Dat is pas echt een straf. Doodstraf is te makkelijk voor dit soort mensen. Ze verdienen pijn en vernedering.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daarmee haal je niet de man terug die nu dood is (die arts dus..)
    ik vind je gewoon dat je met -vooral- moord hard moet optreden.
    je moet het preventeren en niet 15 jaar geven en daarna nog maals.

Nee punt. gewoon 50 jaar en dan leer je het wel af. en niks eerder vrijkomen door goed gedrag. 50 jaar punt....

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het grappige is dat meneer de dominee nu zijn echte straf zal krijgen in het hiernamaals. Wat is het 6e gebod?
    Thou Shalt Not Kill...

Cheers dominee, neem je korte broek mee want het schijnt warm te zijn in de hel. :D

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    niet eerder vrijkomen door goed gedrag, maar wel langer vastzitten voor slecht gedrag.....

bovendien vind ik dat je altijd naar de omstandigheden moet kijken; stel iemand vermoord je een familielid van je, en dan wordt je zo boos dat jij hem/haar ook vermoord, vind ik dat je een vee lichtere straf verdient dan bijv. bij een roofmoord om een pakje kauwgom

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het eng dat er blijkbaar overal mensen rondlopen die zo overtuigd zijn van hun gelijk dat ze bereid zijn om andere mensen te doden. Geldt in feite ook voor de Amerikaanse overheid (van de staat) in dit geval, want ze hebben die gek ook gedood.

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Het is volgens mij een bijproduct van de steeds sneller wordende maatschappij; Mensen hebben geen zin en tijd meer om een discussie aan te gaan en nemen daarom maar de snelste weg om hun gelijk te krijgen

19. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    levenslang en een stukje zeep was leuker geweest voor hem, maar ik ben ook blij dat we (als in ; de wereld) verlost zijn van deze randdebiel.

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    echt triest die mensen, zolang t een embryo is boeit t toch niet of je abortus pleegd, als je nog niet geboren bent heb je toch geen id van dat je leeft dus waar maken sommigen zich druk om.

Deel Deze Pagina