[nieuws:] De XBox is gehackt

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eagle_1, 4 jul 2003.

1. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    [nieuws:) De XBox is gehackt / live cheats

Ik was even aan het surfen en kwam vervolgens dit stukje tegen:

Al sinds het introduceren van de XBox op de gameconsole markt zijn een aantal fanaten bezig geweest met het installeren van Linux op de XBox. Doordat de XBox door Micrsoft beveiligt is opdat er geen andere programma's op gestart kunnen worden dan die door Microsoft goedgekeurd worden, is dit altijd een hele opgave geweest. In het begin is er altijd gewerkt met de welbekende modchip, echter men wilde meer.

Een jaar lang heeft de CEO van Lindows, Michael Robertson, anoniem een prijs gezet op het hacken van de XBox, de eerste die Linux kon draaien met en zonder modchip en gereedschap kon een leuk geld bedrag ontvangen.

Exact 1 week geleden meldde een XBox Security groep dat ze de manier hadden gevonden om de XBox te hacken en dat dit relatief eenvoudig was, zonder de soldeerbout ter hande te nemen of de XBox te openen. Vandaag is aan die laatste voorwaarde voldaan. Zoals je van Microsoft kan verwachten zat dit lekje in een klein hoekje, slechts twee font files hoeven te worden vervangen om de XBox Linux te laten draaien

Bron: fok.nl

==============================================

EDIT: Extra info

Een aantal weken geleden verscheen het bericht van de hackgroep Free-X dat zij een software lek in de Xbox hadden ontdekt. Hiermee zou het mogelijk zijn om zonder de Xbox open te maken Linux te installeren op de console van Microsoft. De groep vroeg Microsoft om een speciale loader te maken voor mensen die Linux wilde draaien op de Xbox. Microsoft ging echter niet in op het verzoek van Free-X en daarom besloot de groep het lek openbaar te maken.
    Dankzij de savegame exploits in 007: Nightfire en Mechassault is het mogelijk om de bestanden op de hardeschijf van de Xbox te plaatsen. Hierna moeten de fonts worden geladen zoals in deze security advisory staat vermeld.

Bron: gamer.nl

Laatst bewerkt: 4 jul 2003
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De Xbox is allang 'gehackt' geweest maar nu 'claimt' een groepje de Xbox dus te kunnen hacken zonder modchip etc.

3. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Jah idd was allang gehackt maar dan met mod chip....
    wat ook wel ze nadelen heeft

nu dus blijkbaar zonder chip

4. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    ja hij was al gehackt wat WouteR zei met de 007 agent under fire savefile..

5. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    dan vraag ik me af waarom deze gasten dan geld krijgen :confused:

6. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    ik las net op tweakers.net ... dat op het jaarlijkse linuxtag.. de grote mannen achter dit project xboxen gratis gaan ombouwen.. door middel van 2 soldeerpunten te solderen en gebruik te maken van de fouten in de agent under fire savefile en die van mechassault

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm... Je kunt er alles overlezen op www.slashdot.org <-- news for nerds ...

Ze krijgen hun geld door ilegale praktijken waar we het niet over gaan hebben ... maar ja ze hebben nu naast de 007 crack ook een Mechassault lek gevonden ... ALs dit zo door gaat ga ik me echt zorgen maken .. voor je het weet zijn er alleen nog maar cheaters on-line :'-(

8. jayroon

jayroon A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf te beweren dat dat de dood voor LIVE gaat worden, zodra er cheaters zijn, wat is jullie mening?

9. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    :mad: en had nog wel zo gehoopt dat je dat met een console dus kon voorkomen :mad:

10. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel cheaters....
    Ok dat je het niet red... das jouw probleem dan en in single player zeg ik okey zelf weten als jij je spel wil vergallen..
    maar in multiplayer waarom moet je het dan ook voor andere verpesten omdat je zelf niet goed genoeg bent om het echt te kunnen spelen...

sry, maar heb echt de pest aan cheaters... en ik hoop dat als dit echt gaat gebeuren, dat ms dan iets in live gaat stopen om in iedergeval cheats enzo weg te werken

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij uitleggen wat die lek van mechassault precies is?

anyway, ik las op dat FOK! net als jullie dat veel mensen zo reageerden:

fijn.,..:{

12. zeroxxl

zeroxxl Koekert

Leuk Bevonden:
    0
    Op tweakers.net is ook te lezen dat als je je Xbox bij de linuxtag laat modden je geen Xbox games meer kan spelen

13. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Een lek is uuh meer iets als een bug.. iets vergeten te dichten in het spel bijvoorbeeld waardoor je bij eventueel wat instellingen van het spel zou kunnen komen... hiermee kun je het spel aanpassen... en klaar je bent onoverwinnelijk of wat dan ook...

netzo als de config file bij een pc spel aan passen ongeveer....
    als ik het goed heb

EDIT:
    Gevonden op internet...

Het is mogelijk om dat er op de fond (.xtf) files geen hash check zit. Hierdoor kan je deze vervangen en een integer underflow creeren. Hierna kan eigen code uitgevoerd worden.

De nieuwe font files kan je via de 007/mechassault hack erop krijgen.

Laatst bewerkt: 4 jul 2003
  14. nielzo

nielzo Guest

Ja,
    Misschien zou het handig zijn van MS om van een bekend spel een patch te releasen dat eigenlijk helemaal geen patch voor de spel is, maar een of ander anti cheat programma...

15. Dani321

Dani321 No-LIfer

Leuk Bevonden:
    0
    ik blijf gewoon origineel spelen, het is tovh veel beter om de originele spellen te hebben en mooier? en verkopen is dan ook nog een stuk makkelijker. dus ze hacken maar wat ze willen zolang ze van mijn box afblijven vindt ik het goed

16. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk, blijf ook gewoon origineel... maar word gek als we strax cheaters op xbox live hebben....

17. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    jah, zoiets zowel lache zijn! goei idee!!!

18. ITNL

ITNL Guest

als er cheaters komen verkoop ik m`n live setje... Ik haat cheaters

19. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    precies ik denk dat veel dat zullen doen, en dat is natuurlijk slecht voor M$ dus zullen ze in dat geval wel met een update voor life/de xbox of met een anti cheat systeem komen

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    microsoft kan nog altijd cheater bannen ... en hen een boete geven ... maar ja het is een probleem

nb je kan live kitjes niet verkopen .. het is persoons gebonden ... en het zal zo'n vaart nog niet lopen ... microsoft kan uder names bannen en men vind een manier om deze hack te detecteren ...

Deel Deze Pagina