[Nieuws] Moord door de Matrix?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 30 jun 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tiener vermoordt ouders
    Bron: Telegraaf/fok nieuws

In Fairfax (Virginia) heeft de 19-jarige Joshua Cooke zijn ouders thuis doodgeschoten. Afgelopen dinsdag bekende hij voor de rechtbank illegaal wapenbezit en het plegen van de dubbele moord, waarvoor hij maximaal 20 jaar gevangenisstraf kan krijgen.

Op het moment van de moord zat de vader van de jongen net met zijn dochter te bellen, waardoor zij de schoten hoorde. Na het plegen van de moorden belde de dader zelf naar de politie, en zei: "Ik heb mijn ouders vermoord. Ik heb ze overhoop geknald met een geweer."

Toen de jongen de moorden pleegde, waande hij zich in de virtuele wereld uit de film The Matrix. Zijn advocaten willen hun verdediging daarom baseren op het feit dat de jongen dacht dat hij in een film leefde, en daardoor het verschil tussen goed en kwaad niet meer wist.

Hmm ja. las dit net op fok nieuws... "Het ik deed het door het spel of de film" excuus wordt steeds beter.
    Je schiet iemand overhoop, belt zelf de politie en zegt gewoon dat het door een film of spel komt. Advocaten kunnen dat gebruiken als verzachtende omstandigheden en als je uit de bajes bent kun je ook nog ff de filmmaatschappij aanklagen.
    Het moet echt niet gekker worden

2. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    leuk, zul je zien dat ze die spellen gaan verbieden ofzo.. Er was toch eerder ook al iemand in een lange zwarte (matrix) jas die wat leerling had doodgeschoten?

3. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat was toch in D'ld?! Twee leerlingen in zwarte leren jassen die stoer dachten te zijn... Waar moet dat heen met deze wereld? Ik vind dit echt tragisch. Maar het lijkt me sterk dat dit soort rare dingen niet meer gebeuren als je films of spellen gaat verbieden.... Vinden ze wel weer iets anders.

4. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Zulke mensen zijn psychisch al niet meer in orde en zo'n film kan dan net de druppel zijn, maar ik vind niet dat de je de film kan gebruiken als verzachtende omstandigheid. Als het de film niet was was het wel wat anders geweest.

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De film en de games industrie krijgen voor dit soort dingen wel vaker de zwarte piet toegespeeld. Maar als dat ventje echt het verschil tussen film en realiteit niet weet, was het waarschijnlijk toch niet goed met hem afgelopen, the matrix of niet.

6. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    LOL ik moet ineens denken al die gekke mensen in Max Payne, die wartaal praten.

"Im gone kill him, Im gone Die Im gone Die, Im dead, Oh No, Oh No.

Maarja aan de andere kant begrijp ik best dat sommige mensen niet tegen sommige films kunnen. En als je films verbied zou denk ik het veel minder voorkomen. En ik denk ook dat ze het geweld niet ergends anders vandaag kunnen halen. In boeken is het lang niet zo cool als hoe ze het in films maken.

Niet dat ze de film en games industie moeten verbieden.
    Want het is ook de schuld van de regering die het toelaat om een wapen te hebben. En de ouders die de wapen in huis hadden.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Er zijn al duizenden onderzoeken geweest naar de invloed die media (dus film, muziek, spelletjes, radio, krant, noem maar op) heeft op het individu. En altijd komt hetzelfde wetenschappelijke antwoord eruit: 'iemand kán onder bepaalde omstandigheden beinvloed worden'. Dit is een erg onduidelijke stelling: je wordt er niet veel wijzer van. Maar één ding is wel duidelijk: beinvloeding door media is niet iets uitzonderlijks: het komt dagelijks voor (reclame anyone?). Het is IMO dan ook niet meer dan normaal dat er wordt gekeken naar de relatie die de media heeft met een bepaald incident, maar uiteindelijk is het individu nog altijd schuldig. Ik bedoel: na het zien van rreclame ren je ook niet direct naar de supermarkt om een bepaald wasmiddel te halen. En daar ligt het verschil! Mensen die dus iemand overhoop knallen moeten een sterkere prikkel gehad hebben dan dat de media kan bieden. Media blijft machtig maar kán mensen niet gébieden iets te doen.

Laatst bewerkt: 30 jun 2003
  8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Humor, in The Matrix komt DUIDELIJK naar voren dat als je in de Matrix leeft, je in het echt ook dood gaat. Bullshit excuus dus.

9. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Die gast heeft geestelijke problemen. Het zou kunnen dat hij bijvoorbeeld schizofreen is, waardoor hij tijdens een psychose er echt van overtuigd was dat hij in de matrix was, dus dat hij het ook echt zo voor zich zag. Die gast moet psychiatrische hulp krijgen, maar waarschijnlijk zal hij gewoon achter de tralies verdwijnen voor 100 jaar, het is immers Amerika...

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wat ik toch zo irritant vind aan dit soort nieuws is dat er dan meteen weer wordt geroepen dat bepaalde films, tv programma's en muzikanten een slechte invloed hebben en dat ze verboden moeten worden. Maar als zo'n gek met in z'n ene hand een Bijbel en in z'n andere een pistool midden op staat mensen begint neer te schieten en roept dat hij dat moet doen omdat hij vind dat ze volgens zijn geloof zondig zouden zijn, hoor je niemand over de slechte invloed van religie of op een eventueel verbod hierop om maar even een dwarsstraat te noemen.

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Oh maar de uitleg hiervoor is makkelijk.. Dat hoor je niet omdat geen enkele politici het in zijn hoofd haalt om eventuele kiezers (gelovige) zich in het harnas te jagen. Terwijl de link tussen geweld en TV zich makkelijk laat uitleggen en mensen graag (lees vooral amerikanen) andere de schuld geven van hun eigen problemen..

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm....ja....maar politici zijn niet de enige in de wereld die iets kunnen roepen....

13. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    goeie smoes maar ik denk dat ze daar niet meer in geloven

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Laat ze daar eerst maar eens wapenbezit verbieden, dan mogen ze wat mij betreft roepen wat ze willen.

Trouwens, ik heb nog nooit gehoord dat dit type excuus geholpen heeft in de rechtbank, dus echt goede advocaten zullen het niet zijn die deze mafketel verdedigen.

15. PhenomenoM

PhenomenoM Musique Electronique

Leuk Bevonden:
    0
    Did he do it in slow motion :+

Tja, beetje raar, maar 't komt vaker voor.
    Zoiets zal mij nooit overkomen, omdat weet dat het GEWOON maar een film is. En niet schitzofreen ben.

Verder no comment on the subject

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Zou dit bij de Romeinen (gladiatoren) vroeger ook een issue zijn geweest?

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat dat ze de matrix nadeden? :+

18. sneaky

sneaky Guest

nee hij bedoelt dat kinderen Gladiatortje spelen(denk ik)

19. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Denk je dat die romeinen zich daar iets van aan trokken? :) Ik dacht het niet. :) Cesar zat al ergends waar hij het goed had, dus waarom zou hij zich druk maken om andere lowclass mensen?

Laatst bewerkt: 1 jul 2003

Deel Deze Pagina