NPD Funworld heeft de Amerikaanse consoleverkoopcijfers voor de maand april bekendgemaakt. Zoals gewoonlijk ligt Sony's PlayStation 2 ruimschoots voor op zijn tegenstanders, en bengelt Nintendo's GameCube op de laatste plaats. PlayStation2: 264.000 St. (-35%) Xbox: 128.000 St. (-23%) GameCube: 101.000 St. (-38%) Xbox loopt dus in op ps2 want hij daalt het minst En in japan: 1. PlayStation 2 (52,720) 2. Game Boy Advance SP (43,675) 3. Game Boy Advance (10,772) 4. GameCube (4282) 5. Xbox (1136) 6. PS one (642) 7. SwanCrystal (407) 8. Game Boy Color (110) De xbox heeft toch de PSone kunnen voorbijsteken, das toch al een begin Tjah de sales zijn niet goed, maar het kon slechter
Nou dit ziet er niet slecht uit.. Vooral in Japan, waar de Xbox de Gamecube toch wel aan het inhalen is (op zijn eigen manier ) 1000 xbox <> 4000 Gamecube... toch om iedere 4 gamecubes word 1 xbox verkocht. En in Amerika gaat het al helemaal goed. toppie
De Amerkaanse verkoopcijfers zien er wel goed uit Maar ik denk dat de Japanners toch voor het bekende gaan, de naam 'playstation' klinkt toch iets bekender in het oor de 'xbox', maar ja, de tijd zal het ze leren
Goede cijfers in Amerika! Maar beetje matig in Japan waar de Xbox nog steeds een beetje een outsider is maar dat verandert nog wel met al die topgames die straks uitkomen
Hij verkoopt altijd nog beter dan de xbox. Sorry, maar ik denk dat daar echt geen verandering in gaat komen, de xbox blijft erg slecht lopen in japan.
Kun je me dan ook vertellen waarom? :{ Omdat Nintendo uit Japan komt? Als bijvoorbeeld een console in Nederland zou worden gemaakt en een andere console uit een ander land met betere specs en al dan zou ik echt wel voor die 2e console gaan en niet voor die uit mijn eigen land.. Ik koop een console met de beste specs & games dus ik denk dat er nog wel eens verandering in die charts kan komen... We wachten af
Min of meer wel ja. Japaners zijn namelijk anti westerse dingen. Dat is altijd zo geweest, en zal waarschijnlijk ook zo blijven. Waarom denk je dat er zoveel Japanse automerken zijn?
Rare jongens die Japanners :{ Maar als je hierover nadenktis het best stom.. want normaal ga je toch voor het beste en niet voor producten uit je eigen land.. Willen zij dan niet het beste hebben?
Micro$oft heeft een te negatief imago in Japan. Ze houden niet van de Amerikaanse instelling en van die super Amerikaanse games.
Waarom rijden er in frankrijk veel franse auto's waarom rijden er in spanje veel seats waarom rijden er in tsjechie veel skoda's. Je koopt gewoon eerder een product uit eigen land, chauvinisme en het is goed voor de economie van je eigen land.
Ik heb er nog wat nieuwe uit amerika: PS2 288,127 Xbox 123,614 GC 84,408 GBA 402,662 Xbox: 1. ENTER THE MATRIX 278.226 2. WOLFENSTEIN: TIDES OF WAR 140.915 3. BRUTE FORCE 130,385 4. NBA STREET VOL 2 74.424 5. HALO 33.848 6. X2: WOLVERINE'S REVENGE 20.415 7. HULK 18.220 8. T.CLANCY'S SPLINTER CELL 16.789 9. T.CLANCY'S GHOST RECON 16.126 10. MOTO GP 2 12.343 Niet slecht he? ze staan toch duidelijk tweede