1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Ninja Gaiden 3

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 28 feb 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    NGB moest je leren, als je het onder de knie had, was Normal een eitje, Hard was pittiger en bij Very Hard kon ik Alma maar niet verslaan, hopelijk deze keer meer geluk :D
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mwah, Normal was nooit een 'eitje', vind ik. Je moest toch ten allertijden gewoon heel scherp blijven, alles precies goed doen, want anders werd je compleet afgemaakt.

    Vooral in de eerste levels wanneer je nog een kleine energiebalk hebt en matige wapens.

    Idd eeuwig zonde hoe de serie compleet verneukt is. Het is te hopen dat ze zo snel mogelijk die eikel ontslaan die ervoor verantwoordelijk is, maar ik zie het helaas nog niet zo snel gebeuren.

    Ik had trouwens goede hoop dat Ninja Gaiden Black op de Vita dan een leuke release zou zijn, maar zelfs dat hebben ze weten te verneuken. Hoe triest is dat!?
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    NG( B ) had als een van de weinig games het concept moeilijkheidsgraad gewoon perfect uitgevoerd. Je kunt alleen progressie boeken als jij beter wordt, als jij de technieken beter onder de knie krijgt. Het was tergend moeilijk, maar te allen tijde eerlijk en zo voelde het ook. "Deze baas is kut, want ik ben nog niet goed genoeg!" En de beloning voelde dan zo goed!
    Dat is volledig verdwenen.


    Wat hebben ze met die Vita release dan gedaan, Yi-Long?
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Volgens mij was de Vita release weer de gecensureerde versie, maar wat ik nog veel erger vind is dat de originele japanse stemmen ontbreken, dus alleen engelstalig... :F:

    Daarnaast was Sigma qua gameplay sowieso altijd al minder dan NGB.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Eerst niet, later vloog ik er zo maar doorheen :+, maar nu was het opzich ook wel wat lastig, maar het gaat wel soepel. Geweldig spel :D, jammer dat ze het niet meer hebben kunnen evenaren en dat het meer casual of anders moest :'-(
     
  6. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan staat heel Team Ninja Dog op straat.

    @ Jorrie

    Dat komt allemaal door het feit dat hun leermeester, Itagaki(hij wist hoe je een goede Ninja Gaiden moest maken), ontslagen is bij Team Ninja en nu met de harde kern van het NG(B )+NGII team bij Valhalla Studios zit. De mensen die nu bij Team Ninja aan het roer zitten zijn ook de mensen die verantwoordelijk zijn voor de Sigma serie, waarvan elke game gewoon een stuk minder dan het origineel is. Maar zelfs voor die games hadden ze nog een goed framewerk (het origineel van Itagaki) waardoor de onkunde van het Sigma team nooit echt goed opviel. Nu kregen ze genoeg geld en tijd om hun eigen versie van een nieuwe Ninja Gaiden te maken en dat had Ninja Gaiden 3 tot gevolg :'-(
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
  7. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou m bijna halen om alleen maar te zien of ie nou echt zo slecht is..:+
     
  8. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is in principe geen slechte game (alhoewel, op sommige momenten weer wel) maar wel een hele slechte Ninja Gaiden game. En daarom raad ik je aan om gewoon de DLC voor NGII te halen want je gaat je alleen maar ergeren aan wat Ninja Gaiden ooit was.

    Aan de andere kant kost die game natuurlijk geen drol meer dus je kunt het ook zelf testen maar ik heb je iig gewaarschuwd ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben de serie toegankelijker proberen te maken en de plank flink mis geslagen hiermee omdat hun ideeën hebben geleid naar een hele eentonige game waarin je van gevechtsveld naar gevechtsveld rent om een beetje te button bashen.

    Ik wil niet gelijk zeggen dat Team Ninja het spoor bijster is, ik denk dat ze wel een zeer degelijke Ninja Gaiden kunnen neerzetten als ze goed kunnen naar andere moderne action adventures kijken zonder teveel in te leveren op de afkomst van de 3D Ninja Gaiden games.
     
  10. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel kost ie nou nog dan? ik heb ook gelezen dat ie veel mp achievement had.. klopt dat? dan hoef ik m zowieso niet =(
     
  11. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Ninja Gaiden was juist een game van de oude orde in een nieuw jasje, dat maakte de games zo briljant. Door de franchise te veranderen en meer op de Westerse action games te laten lijken snijden ze imo de strot door van de kracht van de franchise en is de serie sowieso ten dode opgeschreven.

    Wat mij betreft kijken de Japanners eerst eens goed rond in hun eigen achtertuin alvorens naar onze markt te kijken want ik verkies toch 9/10 keer een game van een Japanse studio wat hack 'slash betreft boven die van een Westerse studio.

    @ Terror Stefan

    2dehands rond de 15 á 20, nieuw in de winkel +/- 30 euro.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
  12. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Op welke manier lijkt dit op een westerse actie game? die games hebben veel meer om zich heen dan dit spel, zelfs de combat is veel dieper in games als God of War en Darksiders.
     
  13. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Versimpeld voor de massa wat controls en moeilijkheidsgraad betreft. Nintendo heeft zelfs sommige Super Mario games hier niet eens uitgebracht omdat het te moeilijk zou zijn voor de Westerse markt :+ (dit was in de jaren '80) Maar de Japanners onderschatten veel Westerse gamers hierdoor ook jammer genoeg want er is genoeg vraag naar dergelijke games. Hell, Sony had oorspronkelijk zelfs geen plannen om Demon's Souls elders dan in Japan en bepaalde delen van Azië uit te brengen omdat het te moeilijk zou zijn en niet geschikt voor de Amerikaanse/Europese markt. Gelukkig kwam Atlus een korte tijd later met andere plannen anders was die serie hier niet eens bekend geweest.


    Wel als je het met deel 3 vergelijkt, niet als je NG 1 en 2 erbij haalt want dan verbleken die 2 games tot hersenloze buttonbashers. En dan zeg ik niet dat dit noob-games oid (of slecht zelfs want ze zijn beide van redelijke kwaliteit) zijn op de hoogste moeilijkheidsgraden maar vergeleken met NG is het wel echt kinderspel wat combat betreft.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
  14. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo zijn er ook voorbeelden zoals Streets of Rage 3 die veel moeilijker was in de VS dan in Japan.

    Zeker, maar de studios in het westen weten wel hoe ze de massa moeten aanspreken door de combat toegankelijk te maken zodat iedereen het kan spelen zonder dat op hersenloos rammen lijkt.

    Ninja Theorie lijkt ook hier ook erg goed in te slagen met Devil May Cry, de game is toegankelijker dan zijn voorgangers maar de combat is nog steeds diep voor de fans, misschien moet Team Ninja hier eens naar kijken.
     
  15. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    30 euro is nog behoorlijk veel en 2de hands heb ik liever niet.. ik ga wel voor de nieuwe DMC, die zal allicht een stuk beter worden.
     
  16. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar toch kun je niet ontkennen dat de gemiddelde Westerling het doorzettingsvermogen van een 5-jarig kind heeft ;)

    Kijk maar eens naar de gemiddelde 'Normal' moeilijkheidsgraad van de gemiddelde Westerse game, die kun je nog steeds moeiteloos voltooien zonder ook maar enigszins moeite te doen, en dit geldt voor vrijwel elke grote franchise. Noem er maar één die hier van afwijkt en afgezien van games als Ninja Gaiden is het eigenlijk gewoon de westerse vertaling voor: Pussy-difficulty.

    Dat wel maar bij een game als Ninja Gaiden is het de vraag of je het wel toegankelijk wilt maken voor de massa. Ninja Gaiden is namelijk een game voor de elite; alleen de beste en degene die niet opgeven zullen overwinnen. En daar zat juist de kracht van Ninja Gaiden: Als je de game niet kunt aankunt ligt dit 100% aan jezelf. Streng maar rechtvaardig en zo hoort een Ninja Gaiden te zijn. Gemakkelijk om op te pakken maar verdomd moeilijk om te beheersen.

    Alhoewel ik DmC op basis van de demo vrij goed vind (ik was zelfs positief verrast) heb ik toch liever dat de Japanners gewoon hun eigen ding blijven doen. Toegegeven, er zijn dingen die wij als Westerlingen beter aanpakken qua gamedesign maar voor een goede moeilijkheidsgraad (streng maar rechtvaardig) moet je toch echt bij de Japanners zijn.

    En ik zal Heavenly Sword of Enslaved maar niet aanhalen.... (leuke graphics, mediocre gameplay)

    Geloof me, ik ben een hardcore Ninja Gaiden fan en je hebt hier de enige juiste keuze gemaakt :+

    Vermijd deze game als de pest.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2012
  17. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    als een game echt vet is koop ik m nieuw.. ik ben wel NG fan maar zeker ook DmC fan.. deel 1 en 3 op de ps2, deel 2 dus niet gekocht omdat ik wist dat ie kut was :) de enige die ik echt nog perse wil is far cry 3, al zoveel goede dingen over gehoord! en Skyrim, ook nog steeds niet in huis. shame on me =( Parasite, ga jij ook voor de nieuwe DmC??
     
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Goed nieuws?
    Aangezien de Wiiu versie veel beter was?
     
  19. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Mooi zo! deze schaf ik wel aan. De Wii U versie vond ik inderdaad beter en zat dan ook met smart te wachten totdat deze versie aangekondigd werd voor de Xbox 360.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oeh vet, dan die versie misschien maar kopen, klinkt in ieder geval een stuk beter :)
     

Deel Deze Pagina