Nintendo gaat Super!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 2 dec 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Thanksgiving is voor de Amerikanen één van de grootste feesten van het jaar en net als met Sinterklaas hier in ons koude kikkerlandje, worden ook tijdens Thanksgiving de nodige dure cadeaus ingekocht. Voor Nintendo betekende het Amerikaanse feest dit jaar een groot succes. Ze zijn er namelijk in geslaagd een half miljoen GameCubes te verkopen in de week van Thanksgiving, samen met een kleine 600.000 GBA's.
    After rocketing up the charts the past several weeks, the Nintendo GameCube(TM) has now reached No. 1 -- it's America's top-selling home video game console, according to direct sales data from the nation's leading retailers.

Nintendo GameCube sold more than half a million systems to consumers during Thanksgiving week, easily surpassing its console competitors. Among all game devices, it trailed only Nintendo's portable Game Boy(R) Advance, which sold almost 600,000 units to U.S. buyers during the week.
    De laatste weken waren GameCube verkopen hoog de lucht in geschoten in Amerika, wat nu samen met deze verkoopcijfers gedurende Thanksgiving betekent dat Nintendo's spelcomputer in één keer van de 3de naar de 1ste plek geschoven is qua totale consoleverkopen van dit jaar. Dit maakt hiermee dus wel duidelijk dat de grote pricedrop naar $99,- toch zijn vruchten heeft afgeworpen voor de spellengigant uit Japan.

www.gamer.nl

2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Na lange tijd afwezigheid is Wouter Xbox weer terug, en dat laat hij weer merken met 1 van zijn typische treads ;)

Anyway, mij boeien al die verkoopcijfers niet :)
    Oh? Is dat zo? Hebben ze de ps2 ingehaalt met de totale consoleverkopen van dit jaar? Haha, dat lijkt me sterk hé ;)

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  3. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, duh.
    je luistert toch nooit naar die gast, post altijd onzin nieuws en blijft maar zeuren

4. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    dit soort feitjes intresseren mij dus echt geen bal, maar leuk als je aandelen nintendo hebt

5. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    die cijfers zijn niet interessant nee, ik snap niet dat iedereen zich daar tegenwoordig zo druk om maakt...

6. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ze hebben nu wel meer geld om een nieuwe zelda te maken die wel goed is (zoals ocerina of time de enige goede) en zew kunnen nu ook flink doorbouwen aan metroid prime:p

7. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^en jij dacht dat ze dat hier voor niet konden

8. 34^y_R75

34^y_R75 Since the 70's

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo gaat super, maar zal nooit meer zo goed gaan als in de tijd toen de SNES nog de console was...

Nintendo was ooit leuk, maar nu... meh.

9. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    je gaat toch niet zeggen dat al je SNES games uit je collectie compleet zijn :confused: Nintendo was tijdens de SNES periode echt onverslaanbaar ja, 't 16 bit era is zonder twijfel het hoogtepunt van de game industrie geweest. Wat toen allemaal uitkwam was nieuw en op gameplay gebied zeer doeltreffend. Je stond gewoon vol verbazing te kijken bij een spel als Street Fighter 2.
    SEGA had z'n hoogtepunt naar mijn mening tijdens de dreamcast, maar helaas had niet iedereen dat door :mad:

10. 34^y_R75

34^y_R75 Since the 70's

Leuk Bevonden:
    0
    Als je bedoelt of ik alle SNES spellen heb, nee. Dan moet ik er nog zo'n 400 á 500 bij kopen en daar zit een hoop prut bij. De SNES spellen die ik heb zijn voornamelijk wel kwaliteit spellen.Of bedoelde je of ik ze compleet met boekje en doosje heb? Meeste wel ja, in ieder geval wel alle RPG's en andere toppers met hintboeken en al.

Ik heb eigenlijk zo'n 200+ SNES spellen(en 5 SNES consoles van verschillende landen, zoals Japan, Amerika en zo) maar ik heb ook een aantal dubbele, Japanse en nog wat die ik niet op site erbij kan zetten omdat ze die niet in hun lijst hebben staan. 2/3de van m'n collectie is compleet en goede staat dus geen videotheek spellen.

Wat kan ik zeggen, ben nou eenmaal een SNES fan :)

Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En Dodgie is weer terug met zijn nutteloze posts ;)

Als dat niet klopt, dan moet je niet bij mij wezen, maar bij www.gamer.nl Ik heb het bericht namelijk van hun overgenomen.

Als je je eraan stoort, waarom lees je het dan en post je wat??

Idd, in de tijd van de 16-bit was het echt vernieuwend. Toen draaide het nog om de kwaliteit van de games en de tevredenheid van de gamers. Tegenwoordig word alleen nog maar naar de omzet gekeken. En Sega had idd zijn hoogtepunt met de Dreamcast. Het is zo jammer dat het ding gewoon niet liep, want de DC had echt enorm goede spellen. Zonde!

12. Falco Lombardi

Falco Lombardi Star Fox Team

Leuk Bevonden:
    0
    Dreamcast was qua techniek het hoogte punt van sega, hij stond eenzaam aan de top als het om de grahps ging. Helaas, de marketing van de console kon niet slechter zijn, en na de Saturn betekende het de ondergang voor Sega cosoles :'-(

Verder vind ik het wel interessant nieuws, dat de GameCube als warme broodjes over de toonbank gaat in de VS!

13. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^nee hoor toen draaide het ook gewoon om het geld, en segas hoogtepunt was zeker niet met de dreamcast want geen hond kocht dat ding (behalve ik dan) Sega had zijn hoogtepunt met de sega 16bit net als nintendo met zijn snes

14. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ^^ nee ik heb het over het hoogte punt goede games maken... niet over verkoop cijfertjes... Wat de dreamcast in die korte tijd heeft gepresteerd vind ik erg knap.

Shenmue << duurste game ooit & Samba de Amigo zijn nou niet echt van die games die even snel geld in het laatje brengen, zulk soort spellen zie ik ze nu niet meer zo snel maken.

@34^y_R75, ja ik bedoelde of ze compleet waren met boekje en doosje (vind ik wel belangrijk)... maar iedergeval m'n complimenten, leuke verzameling.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Sega's hoogtepunt was op zeker de Dreamcast. Man, die graphics deden niet onder voor PS2 graphics die notabene anderhalf jaar later uitkwam. En de spellen he, Sonic Adventure, Soul Calibur, ChuChuRocket, in één woord geweldig!

16. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik val je niet aan ofzo hoor :{ Maar het is gewoon van als je een thread post, dan is het er wel 1 van pro NGC of PS2.. Dat is gewoon zo, dat is typerend voor jou, zeg maar. Ik zie je geen thread posten over dat de PSX enorm ge-downtuned wordt ofzo :{ Of iets anders in de trant van dat het slechter gaat met een andere console.
    En voor als je denkt dat ik een fanboy ben, ik heb zelf ook een NGC and proud of it! :{

17. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik nam aan dat jullie het over het marktaandel hadden. Maar als het om de games gaat dan is het inderdaad de dreamcast. Ik had dat ding een half jaar voor de PS2 uitkwam, iedereen zat te kutten met de n64 en PSX en ik zat lekker Soul Calibur Sonic etc te spelen. Ik vind de dreamcast nog steeds een beter aperaat dan de PS2 de graphics waren toen al net zo scherp als die van de NGC nu.

18. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist wel goed al die concurrentie voor de Xbox.
    Dit spoort Microsoft hopelijk aan om hun schouders eronder te zetten!

19. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh god, wéér zo'n thread :{.
    Volgende maand is er een nieuwe bundel voor de Xbox, en dan heeft MS het weer goed gedaan met de kerst, dit veranderd altijd hoor.

Valt me trouwens op dat jij altijd deze threads opent, soort van bevestiging voor jezelf dat je er goed aan hebt gedaan om je Xbox te verkopen? :confused:

Anyway, ik denk niet dat veel mensen er van wakker liggen hier, hoewel het natuurlijk wel mooi is voor de concurrentie tussen de console-giganten.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het lijkt me toch wel leuk nieuws voor de cube bezitters. Aangezien het aantal gamecube bezitters op dit forum aardig toe neemt.
    En je kan meteen zijn wat de gevolgen zijn van een flinke prijsverlaging gecombineerd met een flink aantal sterke titels.
    Maar wat ook leuk is om te lezen is dat Nintendo in de VS in de afgelopen 8 weken meer cubes hebben verkocht dan in de 10 maander hiervoor

Laatst bewerkt: 3 dec 2003

Deel Deze Pagina