nintendo games op xbox ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door marco27, 6 jun 2002.

1. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninetendo gaat dezelde kant op als sega....

Nintendo to focus on games rather than consoles

TOKYO (AP) — Nintendo plans to expand its share of the video game market by focusing on making better games rather than on building increasingly powerful game players, its new president said Thursday.

The Kyoto-based game maker that brought the world Pokemon and Super Mario must take a new and distinctive approach as an entertainment company to compete with rivals Sony and Microsoft, said Satoru Iwata, who took his post last week.

"We can't be optimistic about the game market. No matter what great product you come up with, people get bored," he said, referring to game players at a meeting with analysts at a Tokyo hotel. "I feel like a chef cooking for a king who's full."

Sony's PlayStation 2 machine has been leading the pack with 30 million sold worldwide in the three-way game war that also includes the Nintendo GameCube and Microsoft Xbox.

Nintendo has shipped about 4 million GameCube machines, while Microsoft is expecting to ship 3.5 million to 4 million Xbox consoles by the end of June. All three makers have slashed machine prices recently to woo game fans around the world.

Iwata, a 42-year-old game software developer who joined Nintendo two years ago, said selling a game console is totally different from selling, say, a washing machine.

People won't imagine buying another washing machine unless it breaks down, he said. But Nintendo wants to make great games so even people who own a Sony PlayStation 2 will go out and get a GameCube.

Although Iwata declined to give details of what Nintendo has in the works, he gave one example of where his company hopes to differ: It won't pursue online games, judging them as still too limited in appeal.

Nintendo is also planning more games that link the Game Boy Advance, the company's hit portable machine, with GameCube. It will exploit its lineup of exclusive games like Mario and Zelda, while working more with outside game developers.

"The element of surprise is critical. But delivering surprise is becoming extremely difficult," said Hiroshi Yamauchi, Iwata's predecessor who built his tiny card-maker into a global video-game giant. "Game developers are running out of ideas."

Yamauchi, 74, who is stepping down after five decades at the company's helm, said that developing games has grown too time-consuming and expensive. Nintendo hopes to come up with profitable games more quickly without compromising on their appeal, he said.

In the latest fiscal year ended in March, Nintendo posted a profit of 106 billion yen ($849 million), up 10% from the previous year, on a 20% rise in sales.

While scoffing at the focus on machine sales, Iwata said he remains determined to sell GameCube, targeting 50 million in worldwide sales by March 2005.

"The effort to produce machines with better technology has reached its limit," Iwata said. "If things continue, they may lead to the decline of the entire game industry."

Laatst bewerkt: 6 jun 2002
  2. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    auch

Ik denk dat Nintendo toch echt een fout aan het maken is door niet op de online market te gokken. Nu weet ik dat ik niet objectief ben, maar toch, volgens mij gaat dat ze nog flink opbreken. Ik heb een pesthekel aan Mario, maar een consolemarkt met alleen Sony en Microsoft (twee bedrijven die de biljarden op hun bankrekening niet meer kunnen tellen) klinkt niet echt gezond :confused: .

SEGA, ATARI, NINTENDO het was eens zo mooi.

3. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Van welke site heb je dit?? (de bron dus)

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Lijkt me een persbericht jongen :+

5. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
  6. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeggen nergens dat ze 3rd party gaan.
    Ze zeggen gewoon dat ze zonder ideeen zitten en dat ze het nut niet in zien om telkens nieuwe hardware uit te brengen.

7. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Re: auch

Wat is de logica hiervan??? Nintendo is ook stinkend rijk hoor. Alleen weinig mensen schijnen dit te weten.

Kan ook niet anders, want de Gba doet het geweldig net als de voorgangers gameboy color en de gewone gameboy. De overige consoles van Nintendo hebben tot nu toe altijd winst opgeleverd....Reken er dus maar op dat ook Nintendo een dikke bankrekening heeft.

Dus er zijn al 3 stinkend rijke console-makers op de markt....

8. TO3T3R

TO3T3R Guest

Mario Op Xbox...

Mhuhahaha zou het ooit nog komen dat mario op de xbox verschijnt ? lijkt me wel gaaf een 3d fighter waarmee je characters uit halo of Doa, mario in elkaar kan schoppen... 8)

Grt TO3T3R

9. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    haha precies... met jannlee toad op z'n bek trappen.... of ze moeten die hond van duckhunt erin zetten... die wil ik al sinds ik dat spel heb doodmaken

10. d0t

d0t Xbox play0r

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel wat 1st Party en 3rd party is
    maar wat is nou een 2nd party?
    Hoor je ook nooit wat van
    greetz

11. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo toch echt wel stukken kleiner.

Vergeleken met Sony en Microsoft is Nintendo toch echt maar een kleintje hoor.

.$ 3.727M Nintendo Net Sales
    ...$ 779M Nintendo Net Income
    .$ 8.617M Nintendo Total Assets
    .$ 6.733M Nintendo Shareholder equity

$ 58.518M Sony Net Sales
    ...$ 134M Sony Net Income
    $ 62.624M Sony Total Assets
    $ 18.524M Sony Shareholder equity

$ 25.296M Microsoft Net Sales
    .$ 7.721M Microsoft Net Income
    $ 59.257M Microsoft Total Assets
    $ 47.289M Microsoft Shareholder equity

Laatst bewerkt: 7 jun 2002
  12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Het lijkt me raar als Nintendo 3th party zou gaan want wat had het dan voor een zin om de cube uit te brengen..
    Van Sega vindt ik het een logische stap maar ik zie dit met Nintendo niet gebeuren.

Dat zou natuurlijk wel heel erg cool zijn.. :D
    Tag match met Master Chief en Helena tegen Mario en Pikachu
    Wie gaat dat winnen? hahahahaha

13. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Nintendo toch echt wel stukken kleiner.

Ja en waar staat de winst? Verkopen,inkomen en aandelen shit zegt weinig. Maar ja dit is ook een oneerlijke vergelijking,omdat het om het alle onderdelen van Sony en Microsoft gaat.

Zijn er geen cijfers voor de consoles apart?

14. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MS maakt ongeveer 10.000milioen per jaar winst. Dus net income zal wel winst zijn. (veel groter dan sony en nintendo)

15. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net Income is winst na aftrek van belastingen.

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Re: Re: Nintendo toch echt wel stukken kleiner.

NET INCOME is op zich genoeg om het succes te beoordelen, alleen zegt deze informatie helemaal niks omdat het inderdaad bij Sony en MS over het totaal resultaat gaat. Hier heb je dus niks aan.

17. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De financiële cijfers zijn toegevoegd na aanleiding van deze opmerking, het is om aan te tonen dat Sony en Microsoft in een totaal andere league zitten dan Nintendo en dat 'stinkend rijk' hier dus nogal betrekkelijk is.

Microsoft heeft $1.000M in de directe campagne van XBOX gestopt en investeert $2.000M in XBOX Live, als Nintendo daarmee gaat gooien dan zijn ze binnen de kortste keren failliet.

De financiële cijfers zeggen dus niet niks en zijn niet waardeloos, ze horen precies in de thread en als je deze een beetje gelezen had was dat je op gevallen =( .

Dit is trouwens niet de 'wie zet het meest om in console land thread', maar het antwoord is Sony met PS2, zij draaien echter tot en met 2001 ook megaverliezen hierop, pas dit jaar gaan ze hiermee winst maken omdat de console nu met winst verkocht wordt, bovendien hebben zij hun marge op games verhoogd (vandaar dat sommige PS2 titels €72,95 kosten) aangezien ze nu een goede basis hebben.

18. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Terug on-topic.

Persoonlijk denk ik dat Nintendo nog wel alle effort in GC gaat stoppen, dit hebben ze ook kenbaar gemaakt. Alleen ze zullen bij de volgende ronde wel twee keer denken, want spellen zorgen dat ze geld verdienen, niet de consoles. Nintendo is vooral bang voor saturatie en devaluatie van deze markt door prijsslagen.

Nu worden de console prijzen verlaagd, maar wat als iemand de gamesprijzen verlaagd? Met drie machines die strijden is dat risico vrij groot en dit zal leiden tot een gigantische aanslag op de game inkomsten. Kort door de bocht de dood van Nintendo. Nintendo zal dus deze console uitzitten omdat het momenteel de schijn heeft dat drie consoles naast elkaar allen winst kunnen maken en dat de gegroeide entertainment markt dit toestaat, bovendien heeft Nintendo nu nog de kans om Microsoft de markt uit te drukken, als Microsoft de volgende generatie lanceert en zichzelf in de vorige bewezen heeft veranderen de verhoudingen behoorlijk.

Persoonlijk denk ik dat XBOX het wel haalt en dat Nintendo net als Sega de volgende ronde zal kiezen voor het maken van games over consoles. Tot die tijd zal er geen Nintendo titel op XBOX te vinden zijn.

Deel Deze Pagina