Nintendo Preview Day 2003

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Cyhwuhx, 17 jun 2003.

1. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Mijn impressies van de games van gisteren in Scheveningen;

BiHatch (Billy Hatcher and the Giant Egg voor niet-ingewijden) kwam nogal 'grof' over(op dezelfde manier dat ik bij Sonic Adventure ooit nooit het gevoel krijg iets 'goeds' in handen te hebben), maar het was leuker dan ik verwachtte. Beetje kruising tussen Super Mario Sunshine en Super Monkey Ball. Leuke platform game (en in deze staat al vele malen beter en speelbaarder dan oh let's say... Blinx?)

Metal Gear Solid: The twin Snakes. Dit was zo'n beetje de afknapper (op de door "geen twee fluitjes gebruiken om in wereld 8 te komen" verminkte Super Mario Bros. 3 na dan). Na vijf minuutjes had ik eignelijk al zoiets van.. "yay de PSX versie..." bah... Textures zijn vreselijk saai en herhalend, en dit is een van de weinige games die erop screenshots beter uitziet dan in beweging. Er is gewoon weinig nieuws te ontdekken. Eentje voor MGS freaks. Ik wacht wel op de budget-bak.

Vier speler Pac Man is gewoon ontiegelijk leuk, maar dat is omgekeerd evenredig met de uitstraling van de game. Super promotie of gratis weggeven die game... Nintendo moet waarschijnlijk een van de twee kiezen, of zelfs beide?
    In ieder geval is het super-leuk om als een groepje spoken op Pac Man te jagen (vooral aangezien die op de GBA speelt).

F-Zero GX is precies zoals ik het me had voorgesteld en is echt super. De ontiegelijk, vreselijk, lekkere, grote en vooral hoge snelheid, de besturing, het gevoel van beheersing (ook al eindig je ergens op 10+ plaats) alles lijkt perfect in elkaar te passen. Framerate blijft overal zo soepel en gladjes als een aal in een emmer snot. Vergeet wipEout, vergeet Quantum Redshift. Je wilt nee moet F-Zero GX hebben. Alleen jammer van die enkele saaie multiplayer track in de demo. :/

Pikmin 2 is Pikmin 1 'unleashed'. Snelheid is wat opgevoerd, wereld is meer een ontdek en doe iets geworden en de algemene vrijheid is wat groter. IAW koop Pikmin 2 en Pikmin 1 is overbodig.

Mario Kart stond in 4 speler/4 cubes mode wat voor mij een bevestiging is van Internet mogelijkheden (ik bedoel het was eerst alleen maar 8 spelers op twee cubes. Als vier spelers zo via een LAN kunnen dan is Internet ook wel mogelijk dunkt me). Verder was het...eh... geen Mario Kart. Besturing was veel te grof, snelheid was sub-50cc en het zag er best lelijk uit. :confused: Hopelijk veranderd dat nog (en waarom heeft de Starman powerup het uiterlijk van een Starwoman?). Maar de game blijft wel 'leuk', ondanks dat hij in aanzien is gedaald bij mij.

Ah en Secret of Mana... Prachtige game. Vooral met vier spelers heerlijk. Het verwisselen van actie met L en R en vervolgens gebruiken met A is een beetje confusing in het begin maar uiteindelijk levert het veel mogelijkheden. Ook fantastisch dat het zo ongeveer de eerste (actie) RPG sinds Chrono Trigger is die combo's gebruikt! (elke spel/attack genereert een cursor, deze cursors over elkaar heenbewegen en aanval loslaten combineert de aanvallen van maximaal vier spelers) .Woohoo! Het ronddragen van de mana-kaars zorgt voor een 'ik kies de weg' idee wat het 'ik wil die kant op' van de SNES Secret of Mana weghaald. Wie namelijk buiten het veilige gebied rond de kaars loopt, komt in giftige mist en zal langzaam health verliezen. Baasgevechten zijn lekker pittig en ik ben met 'plezier' doodgegaan (leuk dat je nu ook kan zwaaien als je dood bent ). Beelden en stijl zijn echt prachtig en de vermeende framerate problemen waren compleet afwezig. Een van de mooiste Cube games? Waarschijnlijk wel. De totale afwezigheid van MP voor spreuken is ook een aparte keuze, het houdt de game wel levendig, zodat niemand zich hoeft 'in te houden' (om amgie voor de eindbaas te bewaren). Dat je daarentegen wel de spells moet opladen om te kunnen gebruiken balanceert het geheel dan weer een beetje.
    Yup, Secret of Mana was duidelijk mijn favoriet. Die gaat import gespeeld worden (en aangezien de SNES versie ergens op de vierde plek in mijn top vijf bungelt maakt deze game een goede kans zijn voorganger te verbeteren). Heerlijk, de vele jaren wachten wel waard.
    Alleen welke &@#%^*! f*kk*ng PR-kl**th*mm*l kwam er op het idee de game Final Fantasy Crystal Chronicles te noemen!?!?!?!

Van de GBA games was alleen Mario & Luigi opmerkelijk; het is een 'echt' vervolg op Super Mario RPG en heeft turn-based battles. Geweldig, al was het alleen maar om het feit dat het een ORIGINELE Mario game is.. :p

Verder waren de broodjes met warm vlees erg lekker.

2. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Lollll

Anyways, zelfde mening als de mijne ongeveer. Alleen dat van mariokart vraag ik me nog af of dat zo minder is. Kan mij niet voorstellen dat ze zo een showroom-titel slecht afwerken. In de oude Mariokarts kon je altijd een cc klasse kiezen (50cc, 100cc en 150cc) Misschien dat je daadwerkelijk met 50cc had gespeeld, omdat de andere modes nog niet unlocked waren?

Ik ga hem iig zeker halen. Ik vond alle Mariokarts tot nu toe hilarisch en heb vele uren op ze versleten.

Wat ik verder opvallend vind is dat Mariokart een Lan-functie heeft. Gamespy heeft eerder al gamespy tunnel gemaakt om Halo-lan via internet te faciliteren. Laat Gamespy nu dan ook de developer zijn van de online functies van Nintendo en zet 1 en 1 bij elkaar. Makes you wonder huh?

Secret of Mana = Secret of Mana, nuff said. :p En ondergetekende is rpg-gek.

En als F-zero echt zo snel is als op de filmpjes en dan ook nog zonder frame-drops, damn dat gaat ownen. Effe kijken wat de reviewers ervan vinden.

En tenslotte Billy Hatcher, tja, ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Het lijkt me niks, maar het kan a la Pikmin juist heel erg leuk en vernieuwend zijn. Was dat dan ook zo? Of was het meer een kwestie van goed gejat?

btw: mijn eerste post hier op dit forum, dus hallo allemaal!

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    :'-( Ik wil een Cuby :'-(

Die Mariokart zal wel in orde komen vermits het een game van Nintendo zelf is. Ik denk dat die MGS: TTS bedoeld is voor mensen die nog nooit MGS 1 (uit)gespeeld hebben.

Weten jullie ook of dat er ook een Preview Day in Belgiƫ komt?

Welkom op het XBW forum (waar dat de modjes soms meer sluiten dan replyen).

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  4. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Gamespy heeft al bevstigd dat de Cube online gaat met hun software, Mario Kart is alleen een twijfelgeval of ie net wel, of net neit online zal kunnen.

De snelheid was gewoon neit grappig though. Tuurlijk het is neit helemaal eerlijk om te zeggen als je net vol met adrenaline van F-Zero begint met spelen maar toch, net te sloom.

BiHatch is ehm tja uniek? vooral een geval van 'zoek sleutel bij slot' puzzeltjes. En wat Sonic achtige snelheids/ren/rol dingen. Laat ik het zo zeggen, het is moeilijk niet constant te denken "Dit is een Sonic Team game".

5. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Al met al. Nintendo is nog lang niet dood (en ben echt blij dat ik een cubes heb gehaald). Ze komen juist tot leven.

THUMBS UP

Deel Deze Pagina