1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is wat kort door de bocht denk ik, de PSX had gewoon een gigantische catalogus aan goede games. En dat heeft Sony heel veel geld en moeite gekost maar heeft zich dubbel en dwars terug betaald

    dat de N64 met zn dure cartridges, beperkte opslag en bijzondere controller misschien qua hardware niet ideaal was is waar maar het is ook gewoon de verdienste van sony als uitgever

    wat ze met de PS3 allemaal fout doen voor 3rd party developers deden ze met de PSX nog wel fantastisch
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Om maar een voorbeeld te noemen: Final Fantasy VII zou eerst voor de N64 gemaakt worden, maar hebben ze toen voor de PSX gemaakt vanwege het cartridge probleem. Dan mist er al een enorme serie in de catalogus. Ik heb ook gelezen dat MGS ter faveure van de CD naar de PSX is gegaan, en zo vast nog wel wat developers.

    Dat zijn al twee grote franchises die anders met een veel grotere kans op de N64 zouden verschijnen. Dan volgde de rest vanzelf wel.
    Sony zag ten tijde van de SNES gewoon al in dat de CD de toekomst zou zijn, dat hebben ze inderdaad goed gedaan. Nintendo is toen gewoon stom en stubborn geweest, iets wat ze tegenwoordig eigenlijk nog steeds zijn qua consoles.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jullie weten dat Nintendo samen met sony enbphilips een cd add on maakten? Maar sony en philips hun eigen weg zijn gegaan? Weet alleen ff niet wie schuldig was hieraan.. of nintendo genaaid was door sony of dat nintendo te koppig was
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nintendo was degene die het heeft afgeblazen. Daarom zeg ik: Dat is hun grootste fout geweest: Eerst je grootste rivaal creëren en daarna zelf niet overstappen op de CD.
    Aan de andere kant heeft het de markt natuurlijk wel een stuk opener gemaakt. Stel dat Nintendo door die deal een monopolie zou krijgen, dan weet ik niet eens of bijvoorbeeld MS de gaming markt zou zijn ingestapt.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Awh ok.. maar zonder nintendo ook zeer waarschijnlijl geen gaming meer als entertainment he. Na die videogamecrash..
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En een andere grote fout in die tijd was het cancellen van Mother 3 voor de N64 (ok, dat is meer een fout vanuit mijn oogpunt :+)

    [yt]6pcd9VnnXSQ[/yt]
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha,.. want deze was wel uitgekomen hier in EU? :p
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daar twijfel ik niet aan, dat 15 jaren plan van Microsoft had hoe dan ook doorgang gevonden. En een andere manier om een apparaat naast de tv te krijgen was er op dat moment simpelweg niet

    Denk dat je dan gewoon andere spelers gehad zou hebben, Nintendo is te klein voor een monopoly in die markt , dan was er wel een andere electronica gigant ingestapt (er zijn er genoeg die in Japan een poging gedaan hebben maar niet meer tegen de voorsprong en diepe zakken van Sony op konden)

    Wat ik me wel afvraag,.. Als nintendo ja had gezegd tegen Sony en Sony dan niet zelf de markt in gestapt was of we nu nog Sega als hardware maker gehad zouden hebben.

    Want die zijn natuurlijk het hardst gesneuveld met hun saturn. Dan kunnen we het wel hebben over het falen van Nintendo in die periode maar Sega met hun wel disc based (maar veel te dure systeem met amper goeie games) systeem hebben de plank toch ook wel echt toen mis geslagen

    en ze waren nog wel DE pionier van de 3D games..
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Oh, ik dacht dat die later kwamen na de release van de SNES....
     
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Afhankelijk van het systeem. De Megadrive is bijvoorbeeld ouder. Maar ze komen allemaal uit de eerste helft van de jaren 90 in Europa.


    Wat betreft SEGA, goede vraag, wat als er een speler minder zou zijn geweest. Het zou best anders gelopen kunnen zijn. De Saturn is ook qua marketing belachelijk slecht in de markt gezet in Europa en de VS. Zo extreem duur was het apparaat niet, en gek genoeg was het systeem in Japan wel een groot succes, groter dan de Megadrive bijvoorbeeld!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het distributienetwerk van Atari en Sega was ontzettend slecht.
    Sony had het veel beter voor elkaar , bij elke Sony-dealer kon je de Playstation kopen.
    Heb mijn Playstation gekocht bij de plaatselijke tv-boer.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nou, volgens mij bij launch toch 1300 gulden tegenover de 769 die mijn launch PSX moest kosten

    nu als je het omrekent valt het nog wel wat mee maar ze zaten toen wel echt een stuk boven de rest qua prijs
     
  13. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Die 1300 klopt niet volgens mij, het was minder. Ik weet niet meer precies, zal eens wat rondvragen. In de VS was het iig 400$.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Weet vrij zeker dat de eerste saturn's in NL voor die prijs over de toonbank gingen, kreeg je er wel 2 games en een extra controller bij (bij Magic games in Arnhem was dat)

    en die 400 dollar was volgens mij na de eerste price kut. Imports uit de UK in de eerste maanden gingen volgens mij voor meer dan 600 pond
     
  15. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Over die 400$ ben ik zeker. Het kan zijn dat de prijzen in Europa een stuk hoger lagen, meestal is dat wel zo. Maar het verschil tussen 400$ en 1300 gulden is wel heel groot. Achja, het maakt verder nu ook niet meer uit ;)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    22 maart komt Monster Hunter 3 Ultimate naar zowel de WiiU als de 3DS. Er verschijnt ook een demo voor beide versies op 21 februari.

    Daarnaast kunnen beide versies save games delen zodat je zowel thuis als onderweg kan spelen met dezelfde save file. :cool:

    Jammer genoeg doen ze er dan weer niet gratis de andere versie bij zoals dat bij Sony gebeurt. :mad:

    [yt]PlVBvCoFpNg[/yt]
     
  17. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan een wiiu aan te schaffen met mario en zombiu
    Even een vraag,die gamepad die er bij zit kan je deze ook gebruiken als controller en dat je terwijl op tv speelt of word deze enkel vervangen als beeldscherm.

    Vind de Controller Black Pro best prijzig.
     
  18. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Is gewoon een controller ja. Het is zelfs zo dat niet alle spellen het scherm ondersteunen als vervanging van een televisie.

    Het is best een aardig apparaat hoor, maar ik zou hem niet aanraden voor de huidige prijs. Zeker ook gezien de matige release list die er nu staat.
     
  19. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de info,moest ik hem willen aanschaffen kan ik gewoon zo spelen zonder de Controller Black Pro ?

    Ben zelf nog aan het twijfelen vermits de prijs wel vrij hoog is.
     
  20. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ja, je kunt alles spelen zonder de Pro Controller. Het is alleen de vraag hoe prettig dat is bij shooters enzo.
     

Deel Deze Pagina