Nintendo's connectivity: wat vinden jullie ervan?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lorre, 1 jun 2003.

  1. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag eens weten wat jullie vinden van Nintendo's connectivity theorie

    Persoonlijk vind ik het eerder een slecht idee:
    Het principe is wel goed, maar je hebt zowel een gamecube als een GBA nodig en (erger nog) je moeet 2 keer dezelfde game kopen, zowel op gamecube als op GBA dat is in totaal ongeveer 100 euro om volop van een game te kunnen genieten:eek:
    Een beetje afzetterij vind ik, ik denk ook niet dat Nintendo hiermee veel klanten gaat weglokken van de consoles waarmee je online kunt...
     
  2. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hoeft niet persé een GBA erbij te hebben om de games te kunnen spelen. Ik denk dat die extra's niet zo super veel voorstellen (tot nu toe niet iig). Later misschien wat meer, maar ik denk niet dat ze de gamecube games zo gaan verwaarlozen als je geen GBA hebt..
     
  3. jaaps

    jaaps kip nugget.

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij fokkust nintendo zich teveel op die cube gba connectie. Het lijkt me trouwens dat ontwikkelaars nu twee spellen met elkaar gaan verbineden, omdat dat kan, en niet omdat bijdraagt aan de gameplay. Ik loop er niet warm voor.
     
  4. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is juist waarom ik voor een xbox heb gekozen en geen gamecube. Dit was ook al aan de gang met de nintendo 64.
    Bij perfect dark en pokemon stadium was dit het geval.
    En omdat ik geen zin heb om een gameboy te kopen. (Ook al lijkt hij me wel tof hoor) heb ik maar besloten om een xbox te kopen.
    Alleen ben ik de laatste tijd ook een beetje teleurgesteld in de xbox. Er komen bijna geen top games uit. En het zijn bijna allemaal shooters. En veel komen nog eens ook uit voor xbox live.
    Waar ik niet aan mee kan doen, omdat je zonodig een creditcard er voor moet gebruiken. Ik hoop echt dat ze eindelijk eens met een andere mogelijkheid komen zodat ik ook mee kan doen.
     
  5. Zexy.Poo.Maker

    Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een gaaf idee dat Nintendo dit doet. Kijk maar eens naar de game Splintercell op de Gamecube en op de GBA. Als je de GBA connect met de Gamecube, beiden met het spel Splintercell erin, kun je naar een speciaal menu gaan op je GBA waarop je een plattegrond ziet van je omgeving. Je kunt zien waar camera's zijn, vijanden en jijzelf. Dat is toch gewoon gaaf :D
     
  6. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd met splinter cell is het cker de moeite waard.
    Maar wat de achterliggende gedachte vaak bij de spellen is is dat mensen het spel op de cube leuk vinden dus dat ze het misschien ook wel voor de gba kopen om het onderweg te kunnen spelen en dat de connectivity met de extra's een overhalende factor zou kunnen zijn.
     
  7. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    en met zelda heb je ook geen extra cart nodig in je GBA.. ik vind het een leuke optie..
     
  8. Zexy.Poo.Maker

    Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Over welke Zelda heb je het? Want ik wil er binnenkort eentje aanschaffen :)
     
  9. X-cube

    X-cube 1 X to Rule Them All

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Zelda voor de GC

    Ik vind het wel leuk dat nintendo de connectie tussen de gc en de gb gebruikt.
    Vooral de x-tra's enzo, en je hoeft niet een gb te kopen om de spellen te kunnen spelen.
    Het is gewoon je eigen keus en de bonussen zijn gewoon voor erbij.:{ :{

    Wat ik dus wil zeggen is andere spellen hebben dit niet en als je een gb hebt is het mooi meegenomen.
     
  10. cranky

    cranky Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    slimme zet van nintendo! Er zijn van de gba wereldwijd bijna net zoveel verkopen geweest als van de ps2. Daar ligt dus een markt open, al zouden ze maar 10% van de gba- bezitters over kunnen halen om een cube te kopen dan is het al een flink succes.

    Verder vind ik het weer erg vernieuwend van nintendo, geeft aan de games een nieuwe dimensie. Het wordt alleen nog niet altijd voldoende benut. Positieve uitzonderingen zijn: Rayman3 (geweldige multiplayer met de gba tegen de cube), zelda the windwaker en natuurlijk splintercell. En erg duur hoeft het niet te zijn. Ik had al een gba en hoefde alleen maar een connector te kopen voor ± 10 euro en ik kon al beginnen.
     

Deel Deze Pagina