[XOne] NL achter je naam, ja of nee?

Discussie in 'Games' gestart door Xguus, 18 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al eerder opgemerkt werd, is dat het handig is om NL achter je naam te zetten. Ikzelf vind het ook een vet idee om de volgende redenen:

- Internationale herkenning, wat minder als je denkt aan Amerika en Japan, maar voor de rest alle Europeanen zullen NL wel snappen. Stel je een Duitser voor die sacho wordt omdat 'ie al door de zoveelste NL'er wordt gefragd.

- Het is ook makkelijk om teams te vormen, denk bijvoorbeeld aan een snel potje MM3, waarbij je ziet (als je jezelf in een team moet indelen cop/robber) dat er een aantal NL'ers meedoen, met Cops 'n Robbers zijn de teams dan zo gemaakt :D

- Bovendien kan je dan in datzelfde potje zeer gemakkelijk de taktieken doorspreken in het NL's zonder dat die andere gappies er dus wat van snappen.

- Het is altijd leuk om te zien dat Nederlanders de lijsten domineren:p Op xbox.com bijvoorbeeld, zie je zo'n lijst staan en het is altijd leuk om te zien dat er iemand uit je eigen land de internationale lijst domineert (lijkt mij)

- NL achter je naam staat wel vet :cool:

- Als je ziet dat iemand NL achter zijn naam heeft staan (en dus waarschijnlijk deze of een hieraan gerelativeerd topic gelezen heeft), dan kun je ervan op aan dat hij ook van XBW is (rekening houdend met dat XBW eigenlijk de enigste NL'talige Xbox-site is). Het is dan dus dubbel zo leuk om dat te weten, het is dan ook veel leuker om spelers naderhand off-topic uit te lachen (of juist niet) 8)

- Bovendien is het erg handig bij het aanmaken van je nickname: Bijvoorbeeld in het geval van Weasel: Ik durf te wedden dat die naam al in gebruik is en i.p.v. Weasel253 achter je naam te plaatsen is NL veel beter, want jij bent dan de Nederlandse 'Weasel':)

Mijn XL gamertag zou dan worden: XGuus NL

Hoe denken jullie erover om NL achter je naam te zetten? Mij lijkt het gruwelijk vet als iedereen dat doet.

Laatst bewerkt: 19 jan 2003
  2. xboxdennis

xboxdennis 1337 XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    gruwelijk vet is een beetje overdreven, maar het is idd erg handig

3. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het wel cool vinden om te doen Simmertje [NL]

4. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik poep op NL 8), dat doe ik dan wel in het spel veranderen zoals UC want dan zit ik voor eeuwig vast aan NL en dat vind ik niet cool. Dat je andere namen kan doen in UC enzo dat is gewoon goeie zaak, daar zou je beter de NL ding kunnen doen.

5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    nu je het zegt
    Weasel NL

6. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm UC is volgens mij het enigste spel waarbij dat kan, ik vind zelf dat NL ook meer waarde aan je nick geeft.

Bij XGuus of err0r of wat dan ook denk je van: "wouw lekker boeiend" want het zijn eigenlijk nietszeggende namen, het is dan ook bij toeval dat ik je nick herken van XBW. Als je NL achter iemands naam ziet staan geeft dat toch een stuk herkenning, wat een vrij leuk is als je aan het spelen bent.

En even voor Simmertje :)
    [NL] achter je naam mag niet, want je mag geen speciale tekens gebruiken en dus naar mijn weten deze [-] ook niet. NL zou daarom zo moeten volstaan:D

7. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    ik kijk eerst of de naam die ik wil vrij is. zoniet dan plak ik er NL achter

8. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net gekeken of me naam nog vrij was bij het registreren. Dus niet :mad: Is te verwachten....
    Ga er dus ook maar "nick NL" van maken.
    Spaties en cijfers mogen gelukkig nog wel.

9. Xstyle

Xstyle Guest

dit snap ik niet helemaal

als iemand uit Nederland komt (op Xbox Live), dan kun je er van op aan dat hij ook van XBW is:confused: :confused: :confused:

10. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, want de meeste nederlandse Xboxers komen hier niet eens... Enne Celtic-XNL???

11. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: NL achter je naam, ja of nee?

Jah, dan moet je natuuwk wel goed lezen wat er staat. Nog een keer:

Als iemand NL achter ze naam heeft geplakt (wat dus de bedoeling is dat iedereen gaat doen dadelijk:D ) dan kan je ervan op aan dat dat komt omdat hij deze topic, of andere topics met dit gerelativeerd onderwerp, (rekening houdend met dat XBW eigenlijk de enige echt nederlandstalige Xbox-site is) gelezen heeft en dus op XBW zit. Achteraf weet zul je zijn nederlaag (of die van anderen) nog goed weten te herinneren en wat is er nu leuker dan dat er nog even extra invrijven:D

Btw ik vind Celtic-X NL prima staan:cool:

edit: ik heb hem al ge-edit voor de duidelijkheid

Laatst bewerkt: 18 jan 2003
  12. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan die NL
    Altijd een goed plan .. kijkend naar Ghost Recon en CS online op de PC.
    Maar jah .. ligt eraan hoe de clans worden.
    De eerste [NL] clan ... oei dat wordt ruzie wie die naam mag :+

13. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    Goldfish NL

tja, staat wel grappig.

het idee is ook goed.

met z'n allen nederland representeren in games-land.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Xguus had al een zelfde thread gestart paar maanden geleden :+

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik zet er wel HK achter8)

16. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    HoerenKast? :+

Ik heb deze thread ook ff op [een niet te noemen plaats] gezet. :cool:

[edit]Met een knipoog van DL ;) [/edit]

17. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, maar dat was niet het juiste tijdstip. Nu is iedereen in een 'XL ban' dus het tijdstip is nu wel rijp om het idee beter (met goede argu's te presenteren)

Ik vraag me nl. af of er genoeg animo is, tot nu toe wel veel positieve reacties, als er veel positieve reacties blijven komen, van veel froummembers kan het later ook nog neergezet worden op de main-site (lijkt mij van wel als er veel vraag naar is) Maar dat alleen als er genoeg animo is.

Het idee lijkt mij wel vet.

18. stefander

stefander Gamesjournalist

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm... Stefander NL... Klinkt cool... :D

19. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Xguus: Ik vraag me nl. af of er genoeg animo is...

Dat animo ontstaat vanzelf, wanneer gamers er achter komen dat hun geliefde tag "ownage" al geclaimd is, maar "ownage NL" natuurlijk nog vrij is.

Om die reden zijn er een redelijk aantal UK gamers met UK achter de naam.

William (tag: Wildcat NL - feel free to add to your friends list)

20. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Is het dan niet zo dat je bijv
    bij een online game op de xbox
    een land kan kiezen bijv nederland en dat je alleen
    nederlanders zie' :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina