[XOne] Nog steeds geen verbinding met netwerk

Discussie in 'Games' gestart door Vikernu, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vikernu

    Vikernu Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Bij deze herhaal ik nog een keer mijn discussie, omdat hij al afgesloten is, maar het probleem er nog steeds is:

    Ik wil mn X-box op het internet aansluiten, maar dat wil niet echt lukken.
    Ik heb al op diverse fora gekeken en dingen uitgeprobeerd, maar niets helpt.
    Ik zal proberen uit te leggen wat ik allemaal (gedaan) heb:
    Ik wil mijn xbox via een Linksys WRT54G (aangesloten op Ziggo modem) met een kabel op het netwerk krijgen.
    De DCHP staat aan en IP en DNS op automatisch. Krijg geen verbinding.
    Ook alle app. een keer uitgezet en eerst modem aan, dan router en dan Xbox, helpt ook niet. Ik heb ook de kabel rectstreeks in het modem gedaan, maar ook hier geen resultaat.
    Ook alles handmatig ingeven op xbox en router geeft geen ander beeld.
    Moet ik nog poorten openzetten of iets dergelijks?
    Let Wel: stap 1 lukt al niet, dus krijg geen verbinding door IP-adres.

    Wie o wie heeft voor mij de "gouden tip"?

    mvg
    Vikernu

    Als antwoord kreeg ik:

    Je kan bij de kabelmodem van Ziggo niet eventjes een andere apparaat op aansluiten.
    Voordat je een andere apparaat kan aansluiten moet de kabelmodem eerst minimaal 3 minuten van de spanning !!!!

    1. Trek van zowel de kabelmodem als WRT54G de stekker uit het stopcontact.
    2. Wacht minimaal 3 minuten en druk de stekker van de kabelmodem weer in het stopcontact en wacht tot deze volledig is opgestart.
    3. Druk nu pas de stekker van de WRT54G in het stopcontact en wacht tot deze ook is opgestart.
    Als alles goed werkt dan knippert voorop de router het WAN ledje.
    Nu kan kan je de overige apparaten pc , laptop en console op de WRT54G aansluiten !

    Als je nog steeds geen verbinding hebt dan zal je de WRT54G eventjes een hard-reset moeten geven.
    Houd het reset knopje achterop de WRT54G ingedrukt tot alle ledjes uitgaan , dat duurt tussen de 20 en 30 seconden.


    Ik heb deze middelen allemaal geprobeerd, maar wederom GEEN resultaat.

    Kan ik nog iets anders proberen? Of ligt het aan de Xbox misschien?
     
  2. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    De WRT54g is ook al redelijk oud, ik heb hem een hele tijd gehad en hij vertoonde steeds meer kuren. Gewoon een nieuwe router werkte bij mij ;)
     
  3. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Hetzelfde als stap 1 doen.. Modem van Ziggo van de stroom.. wachten tot alle lampjes weer branden.. Dan rechtsteeks de xbox op het modem van Ziggo.. Dit moet werken anders heb je een probleem met je Xbox..
     
  4. Vikernu

    Vikernu Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    Dit heb ik gedaan, maar geeft ook geen resultaat.

    Kan ik iets aan de xbox instellen of is er echt iets defect?

    /Mod Ik merk dat jouw internet-verbinding wel normaal werkt op de pc/laptop , hoe is deze aangesloten op de Kabelmodem ???
    /Mod Zou ik hier graag een antwoord op willen hebben want je doet toch iets niet goed - Melbuuln
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je vorige discussie is niet voor niets gesloten. Ik raad je aan het advies dat Melbuuln toen postte op te volgen:

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina