Normaal of breedbeeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jijsambalbij, 15 sep 2003.

1. jijsambalbij

jijsambalbij Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar komt de xbox het beste tot zijn recht, met een normale of een breedbeeld televisie, en wat is de beste afmeting, groot of klein beeld?
    Groeten Sambal

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal, omdat developpers er nog steeds niet achter zijn dat ze een vertikale splitscreen functie moeten inbouwen...stelletje :mad::mad::mad: maar voor singel player ben ik heeeel blij met breedbeeld TV

3. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, Breedbeeld vind ik mooier, vooral met de Xbox en DVD-speler... Met tv kijken wint de normale het idd nog, maar denk dat daar ook snel verandering in zal gaan komen, aangezien steeds meer programma's 16:9 gaan ondersteunen.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    vind breedbeeld zeeer relaxed..vooral Singleplayer...Multiplayer komt het nog zeker te kort..vooral omdat veel games nog een horizontale splitscreen hanteren..wat bij DTM Race Driver niet te bespelen is!! (gelukkig hebben die heren bij Codemasters WEL een optie om een verticale splitscreen te kiezen)

maar ik vind breedbeeld over het algemeen heerlijk om te gamen

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    breedbeeld vind ik prettiger, mooi groot scherm en 100 Hz, ook voor DVD

6. The Forest

The Forest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thangt toch gewoon van je smaak af. Ik heb nooit ingezien wat mensen in zo een uitgerekt beeld zien, geef mij maa een 4:3

7. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    een goede breedbeeld heeft zeker geen uitgerekt beeld, dit beeld is juist echter....dit is mij opgevallen toen mijn Tv voor reparatie weg was en ik een normale leentv kreeg....uitgerekte gezichten, de zijkanten van het beeld bij dvd kijken die wegvallen.
    maar inderdaad het blijft in principe een mening en mijn mening is dat breedbeeld echt fijner is

8. Dolby

Dolby XBOX Live Enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf er bij dat een 4:3 TV tot nu toe nog altijd het fijnste is, hij kan 16:9 ook aan.

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ja maar dan heb je erg klein beeld. Ik blijf erbij voor TV kijken is een 4:3 idealer, alhoewel er nu steeds meer zenders komen die ook gewoon 16: 9 uitzenden. Maar voor DVD en Xboxgames is breedbeeld veel fijner... Maar ja dat is dus mijn MENING :)

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij een goede breedbeeld merk je niets van een uitgerekt beeld.
    Zelfs heb ik een Philips Matchline breedbeeld maar de elektronica
    zorgt ervoor dat het beeld netjes over de beeldbuis wordt verdeeld.
    De tv zit vol met snufjes ( 100hz , natrual motion en digital scan ).

Ik zie regelmatig breedbeeld tv's voor € 399 ( of zelf nog minder )en als ik naar het beeld kijk , dan is het om te huilen.
    Mensen kopen die dingen en dan verwachten ze een top kwaliteit
    beeld.

11. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat voor een breedbeeld :D, want een kameraad van mij heeft dus een breedbeeld maar de graphics zien er daar wat kartelliger uit.. en iets lelijker vergeleken met mijn normale 4:3 televisie.
    en ja het is echt waar.. ik ben niet blind ofzo. Maar ik geloof best dat het mooier is op een philips breedbeeld dan op mijn 4:3.

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Dat van die karteltjes heeft mijn TV de eerste 2 minuten ook vaak last... Alleen na die 2 minuten doet hij het veel beter!

Lijkt net of er een soort programma opgestart moet worden, wel vreemd maar ja, hij moet dus ff opgewarmd worden.

Ik heb btw de Philips PW8506

13. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Breedbeeld speelt gewoon fijner vind ik, maar ik moet meestal spelen op een 100hz 63cm van philips, dat gaat ook prima hoor! :)

14. The Forest

The Forest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tis maar te zien hoeveel je ervoor wilt uitgeven. Ik koop liever een goeie 4:3 TV (voor een stuk minder dan die 399€). Met het extra geld kan je een hele hoop andere dingen kopen (games, DVD's, LIVE,...).
    En die hele 16:9-rage is toch wel een beetje voorbijgestreefd. In het begin pasten bijna alle zenders hun programma's aan. Nu gebruiken de meesten terug 4:3.
    2 jaar geleden was er trouwens een man die gewapend de kantoren van Canal + binnenviel omdat hij het beu was om de volle pot te moeten betalen, terwijl er zoveel van zijn scherm zwart bleef. Nadien kreeg die mantrouwens aardig wat sympathie.

Laatst bewerkt: 19 sep 2003
  15. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat het uitmaakt qua graphics. Ikzelf had eerst een normaal 4:3 scherm, was gewoon goed. Nu heb ik sinds een maand een breedbeeld, en ik moet zeggen, 't bevalt me stukken beter. Het lijkt alsof je meer in het spel zit, zeker met race-games, maarja, dat is mijn mening.
    Als je gaat overwegen wat je nou moet kopen, zou ik toch echt voor breedbeeld gaan, dat wordt gewoon de toekomst. Geen enkele film of DVD wordt eigenlijk meer in 4:3 formaat uitgebracht.
    Nederland 1 2 en 3 hebben de laatste tijd veel breedbeelduitzendingen, helaas niet mijn soort programma's waar ik graag naar kijk :) maar hopelijk gaan de commerciele omroepen ook steeds meer breedbeeld uitzenden.
    (Opzich is het niet eens zo erg als er een 4:3 uitzending is, bij een beetje goede breedbeeld, Sony's Philips enz. zit er een functie op die 4:3 naar 16 : 9 converteert zonder dat het op brede koppies gaat lijken, de zijkanten worden gewoon ietsjes uitgerekt, zie je weinig van, en toch heb je vol beeld)
    Oe, nog ff op t laatst, m'n pa heeft onlangs een Loewe gekocht, TOTAAL GEEN VERVORMING, ook niet als 'ie converteert van 4:3 naar 16 : 9, erg knap gedaan, maar ik denk voor mij (en voor denk ik vele gamers, onbetaalbaar)

Laatst bewerkt: 24 sep 2003

Deel Deze Pagina