Normaal (Xboxlive) gamen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door EXp3r1EnZ, 16 okt 2007.

1. EXp3r1EnZ

EXp3r1EnZ fLaUp3Rd

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al een hele tijd al aan de gang is voor de meeste mensen, is alleen maar gezeik op xboxlive tegen elkaar, en elkaar maar zien als vijanden.
    Waarom gamen we dan nog, als we zo bezig zijn?
    Hiermee bedoel ik iedereen op XboxLive of ze nou in clanverband zijn, of niet.

Vinden jullie ook niet dat het allemaal straks troep wordt, als we zo doorgaan als "Nederlandse" gamers? Ik hoef geen onschuldige antwoorden te krijgen.

Dit klinkt allemaal wel een beetje soft, maar ik bedoel, zo krijg je nooit de community in gamen hoog, als iedereen elkaar maar loopt te bedreigen, en dat elke wedstrijd tegen elkaar (als nederlanders) onsportief wordt gespeeld e.d.?

Misschien moeten mensen een grote stap voor zichzelf nemen, en hierbij over na gaan denken, als 1 grote Nederlandse clan, tegen de rest van de wereld iedereen "ownen", en Nederland op de kaart zetten, zodat je in de toekomst in de game-wereld in Nederland wel iets kan bereiken.

ik heb tijdens ons verblijf, in Seatle gemerkt, dat mensen daar, Gamen als een sport zien, zoals voetbal hier in Nederland.
    Mensen daar spreken je aan op straat, en in supermarkten, en zijn echt nieuwsgierig wat we spelen, of we nog waren erin zaten, e.d.
    En na het gesprek zeggen ze, we komen vanmiddag wel een kijkje nemen!
    Nu snap ik waarom in Amerika het gamen wel zo goed gaat, dan in Nederland.
    Nederland kan wel klein zijn, maar vergeet niet dat we groot kunnen worden.
    Maar dan moet de samenwerking er wel zijn, van ieder "Nederlandse" gamer.

Hou het sportief mogelijk, maar hou wel de spanning erin, zodat het altijd spannend wordt/blijft.
    En wie weet, worden de meeste clans wel financieel gesponsord.

(ik weet dat veel pubers enz. heel graag in een groep willen horen, zodat ze zich helemaal de "bom" vinden, en zich dan heel erg sterk voelen tegen andere, aub. denk hier over na.)

Nouja, hierbij mijn gedachten hierover, en wilde hier een thread van maken, ik hoop dat de mods dit niet op slot zetten zodat het wel een beetje in het licht kan worden gezet.
    Ik probeer hier niet de engel te zijn ofzo, maar ik trek mijn mond hier wel even open.

Groeten EXp.

2. SmartieZ

SmartieZ Guest

Ik snap je verhaal, 100% Agreed.

Nee dit heeft er niks mee te maken, de rivaliteit is daar net zo groot als hier. Kijk voor de lol eens wat MLG NxG of GameBattle forums. Het is daar net zo erg.

Daarbij ligt de populariteit van het gamen bij het geld wat eraan besteed word. Als er geld is, zijn er gamers. Geloof me.

3. 12eaper

12eaper I see no Changes

Leuk Bevonden:
    0
    tja exp, je hebt gelijk.

4. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Nou het is niet zozeer de nederlanders die vervelend zijn of een grote muil hebben meestal die yankees, merkte dat heel erg met Cod4 MP beta als je dan bovenaan stond aan eind vd wedstrijd ben je meteen een camper of wat dan ook.. en onstond er weer een scheld partij beetje jammer, dat gebeurt steeds meer trouwens, maarja komt ook doordat de userbase steeds groter wordt van de 360, en er steeds meer achterlijken op xbox live komen dan dat hou je toch niet tegen.. peace game on

5. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel ik je standpunt heel goed begrijp en ik zeker ontevreden ben over het gehalte Nederlandse rotte appels op Xbox Live of op enig andere online service moet ik toch ook gelijk geven aan Insane. Wij zien nou eenmaal veel Nederlanders in de matches die we spelen omdat we hier wonen. In Amerika zijn er mensen net als ons die gewoon een leuk potje willen spelen maar ook verstoord worden door de andere rotte appels uit Amerika.

Ik zelf speel PC games of op een Duitse server of op hevig gemodereerde NL servers waarbij altijd wel een admin aanwezig want elk uur komt er weer iemand die trash talkt en andere mensen ziektes wenst. Maar aangezien de duitsers en deze Nederlandse servers altijd wel een admin online hebben zijn ze weer gauw weg.

Op Xbox Live is het een stuk moeilijker kiezen, vooral als je ranked gaat spelen zie je mensen die onsportief zijn en trashtalken en helaas kan je de server niet uitkiezen. Ik vind een beetje trashtalk niet erg maar ziektes wensen doe je gewoon niet. Helaas zijn die ranked matches bijna altijd nodig voor achievements (die ik graaaag haal). Maar hoe graag ik ook één game op 100% haal, ik kan niet genieten van games zoals Halo 3 of Gears of War online alleen maar vanwege de mensen die het verpesten voor degene die gewoon een leuke avond wilt hebben. Ik ben wel van plan die achievements te halen maar zie er zeker tegen op.

En ik hoop dat je bericht hier wat uitmaakt maar ik zie de rotte appels nou eenmaal niet zo snel veranderen aangezien het allemaal zo 'leuk' en anoniem is.

Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  6. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dr zijn veel mensen die veel schelden ja... maar ik ben er geen van :D boeie als ik neer word schoten, komop zeg.. het is maar een spel!

7. Nemesis

Nemesis Decerto.net

Leuk Bevonden:
    0
    Als eOs nou uit elkaar gaat is er gelijk een stuk minder ruzie. Hun CoD4 team is iig alvast weg. Wij hun hacken, pff, lol.

8. Gimbly

Gimbly Guest

ja je hebt wel gelijk maarjah niet iedereen kan ophouden met dat zielige gedrag inplaats van na een match Good Game te zeggen

9. De rivaliteit is in Nederland denk ik niets minder dan in Amerika. De reden dat iedereen daar aardig tegen elkaar was in Seattle, is denk ik omdat het in RL was. Mensen maken in RL veel minder snel ruzie, en sneller vrienden, dan op XBL.
    Dat gamen in Amerika groter is dan in Nederland is niet een kwestie van gedrag, maar van geld. Ik denk overigens dat het niet lang meer zal duren voordat er iets van een MLG Europe komt. Dat hoeft dan niet persee van MLG te zijn, maar misschien van een andere organisatie.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2007
  10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Concurrentie is gezond. Schelden en elkaar beschuldigen hoort er waarschijnlijk bij. In de VS gebeurt dit echt niet minder, daar is het nog extremer. Het gamen is daar veel populairder, heeft niks met het gedrag van de gamers zelf te maken.

Vind de Nederlandse gamers over algemeen echt wel chill. Zodra je clan gebeuren gaat krijgen begint het onvriendelijke pas.

11. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
    Ban die 16 jarige fuckers!! :) uit je matches en je bent al een stuk verder om een fatsoenlijke online match te houden :thumbs:

(Uitzonderingen daar gelaten)

Zetten die kindertjes maar zelf een potje op met andere kindertjes en kunnen ze in de online zandbak verder spelen...

12. Gimbly

Gimbly Guest

Zoals iedereen weet is dit weekend het annex toernooi ik heb al meerde keren gehoord van ik ga je vermoorden.

Deadshot heeft tegen iemand gezegd dat wij zijn vriendin uitscholden op Ar-gaming want hij is een klein kind en hij vind het leuk.
    Mijn clan word bedreigd en andere clan willen elkaar ook uit moorden.

Op WCG wouden wel 7 mensen mij wel vermoorden maarjah.(nooit gebeurd)

Doe gewoon normaal behandel elkaar met respect en ga elkaar niet lopen bedreigen want de helft van de tijd is het toch onzin en ga helemaal niet zo stoer doen als deadshot die heeft alleen een grote mond als er vrienden van hem zijn in de room.

ps: ik kan er niet bij zijn op het annex toernooi want dan ga ik op vakantie in zeeland begint de vakantie dan pas dus.
    En veel plezier op het annex toernooi en laat elkaar gewoon met rust als je elkaar niet mag

13. ZeR0SaN

ZeR0SaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat teveel mensen zich de gangster vinden met hun vrienden maarja. 1e oor de in andere eruit ik zit er niet op tewachten. maar laar ook niet over me heen lopen.

GreetZ xHLHx ZeR0SaN

14. Alpha Gsus

Alpha Gsus Fifa11

Leuk Bevonden:
    0
    Ach trek het je niet al te veel aan. Ik ken de meeste rotte appels wel binnen xbox live (Deadshot is idd een van de grootste).

We kunnen als Neerlands game-land nog ver komen. Ik bedoel, PGR3 gewonnen en 2de met Gears of War. Dat zegt toch wat, denk ik. Het ligt niet zozeer bij die paar rotte appels dat het we minder zijn dan Amerika.
    Het ligt meer aan de financiele ondersteuning die andere clans missen voor meer concurrentie binnen de clanwereld. Als dat wordt verbeterd, zijn we tot grote daden instaat!

15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kom kom Deadshot is een aardige gast als je hem gewoon behandeld, ga hem dan hier niet lopen zwart maken op een forum, beetje flauw. Het zal heus niet alleen aan deadshot liggen maar van 2 kanten komen.

16. Deadbringr

Deadbringr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt .. ik ben al 2 jaar dik bevriend met hem, maar als ik heb own dan kan ie daar totaaaaal niet tegen :9 ofnie eergistere raoulio ^^

17. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    ja gimbly je hebt gelijk toen ging deadshot helemaal tekeer tegen jou terwijl die niet eens wist wat er aan de hand was.. toevallig toen er wat vrienden van hem erbij waren

18. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa als je kijkt dan is de rivaliteit in Amerika ook heel groot. (zie de nationale finale) Maar het verschil is dat zei het doen als ze al wat bereikt hebben of op grote toernooien, dus als ze op het podium staan en voor de titel spelen. Dan maken ze elkaar gewoon gek met woorden in de hoop de ander te zenuwachtig te maken.

Hier is het allemaal blablabla Om niks eigenlijk. Slaat eigenlijk nergens op. Daarnaast komen daar de grotere teams elkaar eens in de zoveel tijd tegen op toernooien. Hier zijn de meeste toernooien online en hebben mensen sneller praatjes. Voor het wcg was het blabla dit blabla bedreiging dat. Terwijl de sfeer super goed was op het wcg. (dat laatste is natuurlijk positief)

Denk dat het probleem in Nederland zit in de clanhop en in het gebrek aan doorzettingsvermogen. Als het een keer fout gaat of niet naar de zin in een clan dan wordt er vaak gewoon overnieuw begonnen of van clan gewisseld. Er wordt gewoon te weinig inzet getoond door vrijwel alle spelers hier. En ik denk/weet zeker dat Daar wat aan gedaan moet worden wil je het clangamen groter maken. Er zijn genoeg clans in nederland maar 97% is wannabe en komt niet in de buurt.

(Natuurlijk hangt het ook af van zaken zoals sponsors enzo. Maar mijn kijk erop is gewoon dat er te weinig mensen zijn die inzet willen tonen voor een clan.)

Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Haha jah een gevoelig punt bij Pietje:b:

20. SmartieZ

SmartieZ Guest

=O kapot lelijk? Hoezo kun jij mensen ownen als je -3 staat. Of zal ik je even quoten 'Lelijk martijn echt jij komt in de lobby en ineens speel ik zwaar k*t'.

Deel Deze Pagina