Nostalgie

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mr. Blonde, 28 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er plannen zijn voor 'nostalgia packs'? Bijvoorbeeld: 1 gamedisc met daarop alle Neogeo-spellen van vroeger, of een volledige MAME-verzameling of een 'best of Amiga'-collexion? Ik heb 1 x een link gezien naar een illegale chinees ofzo, die Mame aan het werk had op een (gehackte) Xbox, dus echt moeilijk kan het niet zijn, maar dan legaal natuurlijk.

Dat lijkt me helemaal te gek. Ik was vroeger niet van die kasten weg te slaan (Double Dragon/ Cabal anyone?). Dat soort gamediscs zou ik gewoon blind kopen, en volgens mij ben ik niet de enige. Ze zijn dan grafisch wel verouderd, maar qua gameplay roelden ze.

2. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Sega komt met van die 'nostalgia packs' voor de Xbox. Heb er zelfs al een review van gelezen op avault. Maar echt positief waren ze er niet over, en of ze ook naar europa komen weet ik niet.

3. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    ik wil alle oude metal gears weer eens spelen
    :D

4. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    heb je daar nog een link voor, Angelfire? en enig idee wanneer ze daarmee komen. Sega heeft wel wat klassiekers op haar naam staan lijkt me, dus dan ben ik benieuwd waarom ze daar zo negatief over zijn.

5. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek maar eens op Sega Smash Pack Vol. 1

Maar de review kan ik niet zo snel vinden, mocht ik hem nog tegenkomen zal ik hem wel posten.

Het oordeel kwam er op neer dat ze de spellen wat te mager vonden en dat ze wat meer vernieuwede dingen verwachte. Maar als je een al wat oudere gamer was die ze vroeger gespeeld had moest hem maar eens huren zodat ze konden kijken of het wat voor hun was.

Laatst bewerkt: 28 okt 2002
  6. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sjek de Illegale scene maar , images van MAME collections en laatst nog een Final Burn Collectie (Cp2)....

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nostalgie naar de oude dagen van dit board. Toen het nog zo maagdelijk was enzo maar ja ik dwaal af van onderwerp 8)

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt namco museum nog met pacman, digdug en dat soort games maar die set werd ook nog echt positief ontvangen door ign

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet eerst een chip inbouwen om deze EMU games te kunnen spelen. Kijk maar daarvoor op http://www.GFORCEisgeband.nl die hebben chip waardoor XBox-live gewoon blijft werken :+

Voor zo ver ik weet werkt alles tot de N64 spellen op de XBox dus ook GBA games. Ik weet dat ze nu bezig zijn om ook PSX spellen te laten gaan draaien op de XBox.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is nog niet zeker dat xbox live met mods gaat werken, de beta's zijn wat probleempjes mee geweest die inmiddels ook weer gefixed zijn. Of het strax wel of niet werkt als we echt live gaan is raden.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die chip kun je uitschakelen en met die chip kun je ook het moederbord uitschakelen.

Schakel de chip gewoon uit. Ga live. En zet dan de chip weer aan.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo simpel is het dus niet, als je een mod erop gooit zet je er ook een nieuw dashboard op, unreal beta die detect bijvoorbeeld een aangepast xboxdash.xbe en herinstalleerd je hele c partitie. Vandaar er dat er aangepast evox biosjes zijn die een yboxdash / evoxdash starten en dat werkt voorlopig wel weer goed.

13. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, da's allemaal heel leuk, maar ik had het over legale gamediscs. Geen geneuzel met chipsets enzo. Ik heb Neogeo en Mame-emulators al wel op de PC, maar het lijkt me leuker om dit op de Xbox te doen.

En technisch gezien is het echt niet nodig om daar custom chips voor te gebruiken. Als ze gewoon de licenties voor die games regelen (kost ze geen drol voor die oude spellen).

Ik ga op zoek naar Sega smash pack 1 en Namco Museum. Iemand nog tips waar je daar iets over kunt vinden?

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Namco museum vind je hier

15. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, die komt er niet echt goed vanaf. Da's jammer. Hopen dat Sega smash pack vol. 1 er beter vanaf komt.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Uhh die emulators op je PC zijn ook niet erg legaal hoor.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm jah en dus? Je kunt je orginele bios booten dus? Unreal beta kijkt gewoon of je dashboard gewijzigd is en zoja hoppa, je c partitie wordt aangepast en je komt je dashboard niet meer in middels ftp.

19. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Illegale zooi wordt niet ge-accepteerd.

Ban voor GFORCE.

MR Blonde, maak aub een nieuw topic.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina