[PC] NTSC games op Europese PS2

Discussie in 'Games' gestart door JeePee, 1 aug 2005.

1. JeePee

JeePee Guest

Ik heb een vraagje. Ik weet niet helemaal zeker of je Amerikaanse games ook op een niet omgebouwde PS2 kan spelen. Ik weet wel dat je bij veel NTSC games zwart/wit beeld krijgt, maar ik heb een RGB/AV-kabel die dat probleem omzeilt.
    Is het dus mogelijk om NTSC games gewoon op je PS2 te spelen, zonder je PS2 te hoeven ombouwen.
    Als m'n vraag beantwoord is kan er wel een slotje op. Wou het alleen ff weten :)

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    neej kan niet

3. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een fabrieksomgebouwde PS2 kan vinden is het wel mogelijk, die verkochten ze een tijd geleden bij Future Zone. Maar daar zijn er niet veel van gemaakt.

4. JeePee

JeePee Guest

De meeste DVD spelers kan je regiovrij maken met simpelweg een code in te voeren met de afstandsbediening.
    En dit is niet mogelijk met de PS2?

5. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas niet, anders had ik niet 'die ene manier' hoeven toe te passen.

6. JeePee

JeePee Guest

Jammer.
    Wat trouwens wel raar is;
    Ik kan mijn gekochte DVD (Linkin Park Live in Texas) uit Amerika wel gewoon afspelen op m'n PS2, zonder enkel probleem, terwijl dat op onze DVD spelers niet kan :+

7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien had de DVD geen regio code of had hij ook regiocode 2.

8. JeePee

JeePee Guest

Nou ja, op onze DVD spelers werd een 'region error' aangetroffen :+

9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ik dacht al. :+

10. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Import NTSC games op niet omgebouwde PAL PS2:

-PS2 Netwerkadapter kopen, IDE harddisk erin stoppen, en een origineel exemplaar aanschaffen van HDAdvance of HDLoader. (dat zijn GEEN swap-discs maar DVD's waarmee je legale NTSC games kan kopieeren naar de harddisk en vervolgens gewoon kan spelen op een PAL PS2) PAL naar harddisk kan natuurlijk ook. Scheelt aanzienlijk in loading-times. Bestaat ook voor externe harddisks (mocht je een PSTwo hebben). (grote nadeel dat het je bij elkaar bijna evenveel kost als het importeren van een NTSC PS2)

-SWAP Magic.

Voor DVD films bestaat er trouwens OOK een aparte SWAP disc waarmee je ook andere regio's kan afspelen. (werkt niet met games, enkel films)

Edit: en die Linkin Park Live DVD is gewoon "Regio 0". Dat zijn vrij veel DVD's.

Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  11. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan dan dat die lp dvd het niet doet op z'n andere dvd speler?

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn dacht ik wel meerdere oplossing om NTSC games op een Europese PS2 af te spelen. Er moet als het goed is, net zo'n systeem zijn als op de Gamecube is, zo'n Freeloader. Eerst opstarten met discje en daarna het spel erin doen. Probeer eens wat gamespecial zaken, die hebben misschien wel wat van dit soort dingen, of weten er in ieder geval iets over. Probeer anders www.futurezone.nl in Rotterdam eens.

13. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben ze niet voor de PS2.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ow :eek:

Ik dacht dat ik toen echt zoiets had gelezen. Ik zal nog wel even zoeken.

15. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SWAP MAGIC is de "Freeloader" voor de PS2. Werkt PRIMA, maar heeft wel als nadeel dat je op ingewikkelde manier moet disc swappen. (eject-->dvd wisselen mag niet, je moet de lade zien te openen zonder de eject knop te gebruiken en dat is vrij lastig)

(bestaan diverse trucjes voor, o.a. een "slide-card" en zelfs een hele nieuwe kap voor je PS2 waarmee de lade net als bij een Gamecube van boven opengaat)

Deel Deze Pagina