ntsc Games op je xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jvdl1982, 4 jul 2003.

  1. jvdl1982

    jvdl1982 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo wie kan mij helpen met de volgende vraag
    is het mogelijk om ntsc games op je xbox te spellen
    of heb je daar een speciale kabel voor nodig

    mvg
    justin
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is alleen mogelijk als je een NTSC xbox heb..
    Daarbij moet ook je tv het aankunnen..
     
  3. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is mogelijk. Je moet hiervoor echter wel je xbox ombouwen. Je moet er dan een mod-chip inzetten. Hiermee kan je dus ook games die gekraakt zijn spelen( dus ik ben hier op tegen). Maar met zo'n chipje van een paar tientjes kan je NTSC games spelen.
    Er zijn verschillende zaken die voor 90 euro all-in dit voor je willen doen, en als je zelf een soldeerboutje hebt kan het goedkoper. ( je kunt er ook een matrix mod chip inzetten die hoef je alleen vast te klikken ) Pas wel op, als je em mod kun je niet meer op live tenzij je een mod chip hebt met een on/off switch...
     
  5. jvdl1982

    jvdl1982 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor het antwoord wou me xbox zowiezo niet ombouwen want daar ben ik ook tegen , maar wou spellen heb uit amerika die je hier niet kan krijgen , maar ja als je die niet op je xbox kan spellen had het op...
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou,Microsoft is heel open betreffenbde teritorial lock out. Veel NTSC games draaien gewoon op een europese Xbox. Vaak komen ze ook vlak na elkaar uit.

    Europese consoles zijn tegenwoordig niet veel anders dan de NTSC consoles. Denk bijvoorbeeld aan Pal 60hz.
     
  7. jvdl1982

    jvdl1982 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    dus het is misschien mogelijk om enkele ntsc games te spellen op je europese xbox??
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het schijnt mogelijk te zijn, daarom even op het internet zoeken of bepaalde titels multiregion zijn.
     
  9. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand nou waar ik dat kan vinden, als het uberhaupt klopt er sommige multiregion titels zijn. Ik ga namelijk over 2 weken naar de US en en ik zou best graag van de gunstige software prijzen gebruik willen maken
     
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij kan Morrowind (NTSC) wel op een pal xbox, een vriend heeft dat(zonder modchip etc.)
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Naar de US ? Das beter hoe lang ga je ? Neem je boxs anders mee, als handbagage ;)
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Mijn broer die in Amerika woont heeft me laatst twee spellen opgestuurd. En ik kan je vertellen: geen van beide werken op de europese xbox. En dat is logisch, want je hebt te maken met een ander beeldformaat. Dus verhalen over NTSC spellen die het hier wel doen zijn onzin, tenzij er een converter tussenzit. Beter dus geen sopellen kopen in de VS (wel jammer: ze zijn daar echt strontgoedkoop)
     
  13. alibi

    alibi Guest

    ff off-topic: ik was vorige 2 weken in portugal, en daar zijn de Xbox spellen echt duur!! iets van 60-70% van de spellen kosten daar gewoon €71,99!!!!!!!!!!!
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat beeldformaat maakt tegenwoordig niks meer uit omdat elke Pal TV van de afgelopen 7 jaar NTSC ondersteunt, dat wil zeggen 60hz. Developers hebben als palversie meestal een gedowngrade 50hz versie. Als je TV 60hz ondersteunt kun je dat instellen op de Xbox en kun je zelfs de hogere resolutie van het pal systeem benutten.

    Het is mogelijk dat er een multiregion versie gemaakt wordt, maar in veel gevallen doet men dat niet.
     
  15. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja dan laat ik die software maar zitten en hou het bij goedkope hardware, want controllers,stuurtjes,kabels en xboxtassen zijn er wel veel en goedkoop verkrijgbaar. Nu alleen die dollar nog wat omlaag.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    heb nog ntcs rgb scart kabel in de aanbieding:p
    meer info over de kabel en ntcs hier: X-Bazar
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als je naar de VS gaat op vakantie is de doolar moeilijk goedkoop voor ons. Heb zelf 20 cd's meegenomen en een vracht aan kleding. Als je tv NTSC ondersteunt zou ik het wel weten! Ze zijn in de sowieso al veel verder met die budget reeks. Ze hebben daar geloof ik al meer dan 75 titels in de aanbieding
     
  18. bellsprout

    bellsprout Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft de xbox niet zoals de Freeloader op de gamecube daarmee kan je import spellen spelen..:D
     
  19. Weasel

    Weasel The Punisher

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    0
    werd mij bij Megapool verteld dat die niet bestonden
    pal 60 hz dus, toen ging ik lachen :{
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb bij megapool werke megagoede medewerkers ... mijn bijna zwagertje werkt daar ... maar ja ze zijn daar niet megaslim ..

    ik zou dus ook

    lachen

    :+
     

Deel Deze Pagina