NTSC/Pal save games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vegetom, 7 feb 2005.

1. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Als je een NTSC versie van een spel hebt gespeeld en daarna doe je de Pal versie, kun je dan de saves van de NTSC versie gebruiken?

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor je op google gezocht voor je:

Q: Can I use a PAL UK Save on a NTSC XBox and vice versa?
    Probably not, but give it a try.

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    I'll give it a try...

4. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, tzou wel mooi zijn, zeg effe of het lukt

5. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan gewoon.

Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  6. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ja dat lijkt mij ook, dat het gewoon werkt.

ps. dit is trouwens mijn 1000ste post _0/ _O_ O-)

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd.

Maar zoals al gezegd is zou ik het gewoon proberen als ik jou was. Maar een NTSC-xbox kan toch geen PAL-games lezen?

8. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan een NTSC-box zonder modchip geen PAL games lezen en andersom ook niet. Alhoewel ik hoorde dat de NTSC versie van Fable weer wel werkte op een PAL box. Beetje vaag allemaal, maar in ieder geval, voor de savegames maakt het niets uit, die zijn voor beide videomodes gelijk.

9. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dubbel post dus.

10. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan het gewoon want een PAL dvd drive leest geen NTSC spellen maar de informatie op de schijf blijft het zelfde lijkt me

11. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ligt ook een beetje spelgevoelig, als een spel extra's heeft in europa ten opzichte van US zal het wel niet kunnen neem ik aan.

12. 4pk

4pk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Winning 11 8 lukte het niet, waarschijnlijk omdat PAL = PES4 en NTSC = W11 8....

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg je het voor elkaar om dubbel te posten zonder je post te editen. Dat is dus gewoon expres dubbel posten :confused:

Maarre, als NTSC-xboxen PAL-games kunnen lezen en ook andersom, waarom zijn er dan überhaubt 2 verschillende typen xboxen?

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je, zonder te editten? "Laatst aangepast door .... om ..." komt pas onder de post te staan als je later dan 1 minuut na het posten, de post edit.

En dat van NTSC en PAL, heeft met de kleuren te maken, dus daarom zijn er verschillende Xboxen etc. In Amerika bv. hebben ze een ander kleurensyteem dan hier.
    Tenminste, zo dacht ik dat het zat.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry

Maar dat heeft dan toch helemaal geen nut als je ook gewoon games die NTSC ondersteunen in Amerika kan spelen (of was het nou PAL :confused: )?

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom sorry? Ik wou gewoon ff checken, of ik snapte wat jij je afvroeg en het kon uitleggen.:)

En dat van NTSC, tja nou snap ik het ook niet meer.
    Maarja het is nog vroeg, misschien komt het daardoor:p

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moeten we vanmiddag het gesprek voortzetten ;)

Maar ik vind het nog steeds dom dat de Amerikanen zich met alles moeten onderscheiden van de rest: xbox, releases, oorlog, enz. :D

18. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Europa en Australie hebben PAL, Azie en Amerika hebben NTSC, in grote lijnen dan. Dus het zijn niet alleen de amerikanen die zich onderscheiden. :)

Het verschil heeft inderdaad iets met kleuren te maken, en met de refreshrate van het beeld enzo. Het preciese verschil weet ik niet, maar Europese TV's kunnen vreemd reageren als je NTSC videomode gebruikt. Sommige TV's worden zwart wit, de anderen knipperen heel de tijd en bij mij wordt het beeld alleen wat lichter. Dus als je van plan was een NTSC box te kopen, ik zou eerst even kijken of je TV het aankan. :p
    Er zitten af en toe ook nog wel leuke verschillen in NTSC en PAL spellen, hij Halo1 is de NTSC versie bijvoorbeeld sneller en de 'fallingdamage' veel groter.

En over die dubbelpost, geen idee wat je bedoelt, maar ik ga echt niet dubbelposten om m'n postcount omhoog te krijgen... :{

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat begrijp ik ;). Khad het gewoon niet goed gezien. :D

Maar toch snap ik niet waarom er nou 2 verschillende soorten televisies zijn. Waarom heeft niet gewoon de hele wereld dezelfde soort televisie? Dat zou een stuk handiger zijn. Maarja, ik kan er niets aan doen...

20. darkboy

darkboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat is wel waar

Deel Deze Pagina