hoihoi Ik zag het al een paar keer online... een verschil tussen ntsc en pal boxes? Ik heb een box met een NTSC output... maarre... maakt dat wat uit dan? is dat niet alleen een setting in je hardware en een andere kabel? Wat betekent dit precies?
NTSC (National Television Standards Committee), is de Amerikaanse televisie standaard. Deze standaard draait op 60 hertz (60 beeldtrillingen per seconde) en vertoond 525 beeldlijnen resolutie. (525 beeldlijnen worden gebruikt om het plaatje op je televisie te toveren) PAL (Phase Alternating Line), is de standaard bijna overal niet in Amerika en Canada en loopt op 50 hertz (50 beeldtrillingen per seconde) en vertoond 625 beeldlijen resolutie. Kortom, PAL is scherper beeld, maar ververst langzamer. Echter het verschil in verversing is niet merkbaar en daarom is PAL de superieure televisie weergaafmethode. Er is ook nog SECAM (Sequential Color Memory), maar dit is een beetje het lulletje van de familie en is niet populair. Meeste moderne televisies kunnen alle 3 de formaten aan. Het praktische verschil met een PAL en NTSC Xbox is dat PAL Xboxen scherper beeld geven en de kleuren meer gedefinieerd zijn. PAL spellen kun je niet op een NTSC Xbox afspelen, en andersom. Dus als jij, zoals je zegt, een NTSC Xbox heb, dan kun je geen Nederlandse games spelen, en heb je hem geinporteerd uit Amerika, of in Amerika gekocht en importeer je de gamer ervoor uit de US. Hope it helps. Ik moderate nu dit topic zodat dit duidelijk blijft en er antwoorden komen op elke vraag, spam en off-topic wordt weggehaald.
ja errr ik bedoel wat NTSC is en wat PAL is weet ik wel... Ok heb de doos erbij gepakt en er staat in 't klein op dat het een PAL xbox is. Maar vreemd genoeg is de video kabel toch echt ntsc. 3 x cinch (tulp) niet onze vertrouwde kabel. verbazend.