Nu nieuwe PC kopen of wachten op Windows Vista?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik wil graag na de vakantie een nieuwe PC kopen, vooral omdat ik volgend jaar ICT-beheerder ga studeren. Daarom zou ik na de vakantie mijn pc z.s.m. willen kopen. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik dat wel moet doen of op Windows vista wachten. Wat zouden jullie doen? En hoe schatten jullie de prijs in van Windows Vista (Premium en Ultimate versie)? Kost een nieuwe windows minder als je er gelijk een PC bijneemt?

Ik zit echt flink te twijfelen omdat ik merk dat mijn PC steeds meer aftakelt.

EDIT: Na nog wat meer lezen ben ik erachter gekomen dat ik alleen Premium hoef :)

Laatst bewerkt: 4 jul 2006
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nee en nee.

Vista Ultimate is degene die je wil hebben; gaat je rond de 600 Euro kosten en er komt geen OEM-versie van uit volgens de laatste berichten.

Verder zijn GPU-fabrikanten nu pas bezig met DX10-cores te ontwikkelen waaronder NVidia's G80-set dus tegen de tijd dat die in de winkel ligt, ben je maanden verder.

Wacht lekker; e.e.a staat ook al in het grote Vista topic hierzo.

Edit: ICT-beheerder (whatever that is) studeren kan ook zonder Vista...

Laatst bewerkt: 4 jul 2006
  3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ok, wist niet dat er geen OEM versie van kwam.

Ik weet wel dat ICT-beheerder zonder Vista kan :p alleen ik moet wel een normale PC hebben.

Bedankt voor je reactie

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    word Vista Ultimate zo duur :eek:, even duur als de prijs nu van een GeForce 7950GX2 :9

5. basovich

basovich Guest

is het niet netzoals de XP dat je de software op een cd kan zetten en zoals ik vroeger deed: Op m'n windows 98, millenium (weet al neit meer) gewoon er via een cdtje windows vista op te zetten? of werkt ie dan trager..

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    jawel kan wel, maar vista gaat op een nieuwe versie van directx draaien (10). Je oude pc zal het dan natuurlijk wel doen.

Maaar pc's die na de launch van vista worden aangeboden zullen dan waarschijnlijk beter op directx 10 aangepast zijn. Die pc's zullen er dan optimaal gebruik van maken zeg maar.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou je wachten tot Vista? Net alsof alleen PC's die na Vista gekocht zijn Vista kunnen draaien...

8. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die oudere kunnen het misschien wel, maar zijn er misschien niet zo goed op afgestemd. En bij dell enz. kan je altijd wel een pakket kopen waar al vista bij zit. Is meestal wel wat goedkoper dan vista los kopen.

9. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me niet dat je een Win98 nog kan upgraden naar Vista. Sowieso niet vanwege de enorme verschillen in specs qua hardware.

Omdat je niet leest over bijvoorbeeld GPU-cores die nog in ontwikkeling zijn?|:-

Alsof Dell "ineens" zijn PC's 200 Euro goedkoper gaat verkopen omdat Vista dan goedkoper lijkt. Voor zover bekend (en ik kom net van Microsoft NL vandaan) komt er geen OEM versie van Vista en dus heb je niet de prijsverschillen zoals bij XP OEM en XP Retail.

Verder: Windows Vista @ XBW

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor hardware gerelateerde vragen verwijs ik je door naar deze thread, en voor vragen over Windows Vista naar deze thread.

Je vraag had namelijk prima in één van bovenstaande threads geplaatst kunnen worden ;).

-gesloten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina