nVidia's nieuwste toppertje, de GeForce FX5900 Ultra! Lees de test eens van Anandtech. Zou Ati dan toch onderdoen met hun 9800 pro kaart? En waar gaat jullie voorkeur naar uit? de Ati Radeon 9800 Pro of de nVidia GeForce FX5900 Ultra? stemmen maar!
Tomshardware heeft 'em ook even getest: hier Over het algemeen is de FX5900 Ultra toch beter (sneller). En aangezien ik weer een aan een nieuwe videokaart toe ben, zal ik toch even moeten wachten tot de FX5900 Ultra uit is.
ATI is wel beter laatste tijd. Nvidia zit teveel te hameren op power.. Beter dan Nvidia een ECHTE goede kaart uitbrengt binnenkort.
nvidia maakt wel veel reclame tegenwoordig. kwam ze zelfs tegen in enter the matrix. Maar heb je dan zo´n geavanceerde kaart nodig? ik ga meestal voor de veel goedkopere iets oudere kaarten. werkt ook prima en kost niet zoveel centjes
Dat ben ik met je eens ja! Met de komst van de Radeon 9700 is Ati zeker sneller dan de nVidia kaarten. De FX5200, FX5600 en FX5800 zijn gewoon tegenvallers, omdat ze zonodig mee moesten gaan met Ati. Dit merk je overigens ook met de CPU's AMD en Intel.
Ik heb al verschillende reviews gelezen van de Nieuwe Nvidia en daarin schijnt het toch dat de snelste Ati kaart het onderspit moet delven.We zullen wel zien hoe de kaart is zodra ie op de markt is. Feit is wel dat Nvidia wel iets recht te zetten heeft want de vorige Ati's waaren toch wel sneller.
In de nieuwste pc gameplay staan ook de Geforce FX 5900 Ultra en de ATI radeon 9800 pro. Volgens mij is de FX 5900 Ultra wel sneller dan de redeon 9800, maar ja waarschijnlijk gaat de Geforce rond de €600 kosten en beslaat je 2 pci sloten omdat er zo'n tering dikke cooler op zit. Ik wacht wel tot ze wat goedkoper zijn. Eerst maar ff een nieuwe processor kopen die zijn niet zo duur meer.
Daar heb je volkomen gelijk in. Dat deed ik zelf ook altijd. Die FX5900 Ultra zal wel ergens rond de €600,- gaan kosten. De prijs in Amerika is overigens $499,-. Ach koop je die kaart toch een maandje of 3 later voor €280,- Je kan als je een goede prijs/kwaliteit verhouding wil hebben het beste uit het midden segment kopen. Vandaag de dag zullen dat wel de Radeon 9500 en de GeForce ti4200 zijn.
Zo he wat nieuw....dat nieuws is al een maand bekend ofzo......de geforce 5900 ultra is nog een stuk sneller dan de radeon 9800 pro....en de drivers van nvidea zijn een stuk beter....want elke keer als ati drivers uit brengt wordt het alleen maar slechter en zo haal je natuurlijk niet het maximale uit je kaart.....ik raad de geforce fx 5900 ultra ten zeerste aan....als je het kunt betalen zou ik het zeker doen....heb je een iets minder butget kun je kiezen voor de 5800 ultra.....die ligt ook nog met de snelheid boven de 9800 pro van ati.........de geforce fx 5200 en 5600 raad ik echter af want daar is iets niet helemaal goed mee....niet stabiel enzo.....dus die moet je zeker niet kopen.
Klopt ja, maar is hier tot op heden nog niet aan bod geweest Ik ga hem wel aanschaffen die FX5900 Ultra, ik heb er een zwak voor
De geforce fx 5900 is een mooi kaartje ja...alleen wel duur. Klik op onderstaande link voor een goede test met verschillende 3d kaarten op doom 3. http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/geforce_fx_5900-11.html Moet er alleen wel bij zeggen dat dit op een lage resolutie getest is.....daarbij houdt de processor de kaart zeg maar tegen....zodra de resoluties hoger worden worden de verschillen grote..... zo blijkt uit een andere test dat op een resolutie van 1024 je met de geforce fx 5900 een fps van 90 hebt bij doom 3......bij de 9800 pro van ati heb je bij doom 3 een fps van 70.