Oblivion noobfriendly?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Humorke, 1 jul 2006.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Hi.
    Ik ben er zeker van dat dit in vele topics te vinden valt, maar voor "Oblivion" vind je nu eenmaal zoveel topics, met zoveel pagina's als result, dat het me gewoon beter lijkt het gewoon te vragen.

Hoe is Oblivion voor mensen die nieuw zijn in "totale vrijheid"? Ik heb wel Fable en World of Warcraft gespeeld, maar Fable is vrij lineair (ik miste meer vrijheid, omdat ik Fable nu eenmaal zo goed ken) en in WoW is het begin heel makkelijk, en leer je alles op tijd bij. Beide zijn dus noobfriendly.

Ik heb ooit 1x Morrowind gespeeld, maar eigenlijk heb ik gewoon een mannetje gemaakt en een halfuur in het niets rondgelopen. Ik hou eerlijk gezegt niet zo van opeens in een wereld te worden geworpen vol met informatie. Ik (en ik neem aan vele mensen) hou niet zo van veel te moeten lezen, en vooral niet in het begin van een spel, wanneer je nog niets weet.

-Hoe begint Oblivion?
    -Is er een soort tutorial, word je in de wereld wat geleid?
    -Moet je veel lezen in het begin?
    -Is het moeilijk?

EDIT: crap, verkeerde board -_- sorry!

Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  2. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De moeilijkheids graad kan je zelf naar behoren instellen, op elk moment in de game. Je wordt eerst de wereld in geleid, het duurt ongeveer 30min-60min voor je de wereld in kan. Eerst volg je een soort tutorial waar ook het verhaal goed wordt uitgelegd. In de zogenaamde questlog kan je zien wat en waar je moet doen, de weg kwijt raken gebeurt dus niet. Het lezen valt wel mee vind ik persoonlijk.

Het is iniedergeval heel anders dan Morrowind. Iniedergeval noobfriendlyer

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    verplaatst O-)

Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  4. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Humorke

Oblivion is erg noobfriendly. Je start het spel met een soort van tutorial, maar je moet wel eerst een poppetje hebben aangemaakt. Dit was voor mij wat lastig, omdat ik nog niet goed wist welk ras, enz goed bij elkaar te combineren was. Daarna word je in het spel gezet en is het vrij simpel om de tutorial te doorlopen. Je krijgt hierbij aanwijzingen en uitleg, maar niet zoveel dat het weer irritant wordt om te lezen. Als je de turorial voltooid hebt, kun je gewoon je eigen gang gaan of quests (die zich vanzelf aandienen) uitvoeren. Natuurlijk kun je ook meteen de mainquest proberen te halen, maar dat zal waarschijnlijk redelijk pittig zijn, omdat je nog geen goede wapens, skills, enz. hebt.
    Persoonlijk vind ik het spel totaal niet moeilijk, maar dat is ieder voor zich. Ik kan je daarom sterk aanraden om dit spel te kopen. Blijkt het echter dat het niks voor jou is dan kun je het altijd nog ruilen....:)

5. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    ...must...buy...now...

6. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Had je ook al in het algemene oblivion topic gevraagt. Dan hiermaar nog eens.

Een paar veelgestelde vragen maar ik zal ze proberen om te beantwoorden.

-Hoe begint Oblivion?
    Je ziet een oude grijse man staan, Uriel Septim (dacht ik). Hij vertelt dat zijn 2 zoons vermoord zijn en dat er overal chaos komt, hij heeft een speciaal amulet. Met dit amulet kan hij de poorten sluiten, het amulet mag niet in verkeerde handen komen. Dit is een kleine indruk van wat hij vertelt.
    Dan sta je in de gevangenis en kan het spel beginnen..

-Is er een soort tutorial, word je in de wereld wat geleid?
    Jazeker, in het begin van het spel krijg je een zekere rondleiding dat je helpt uit de gevangenis te komen. Verder in het spel is er een kompas, dit begeleidt je door de wereld heen. Hier kan je zien waar je heen moet, etc. Dit staat aangegeven met een rood pijltje.

-Moet je veel lezen in het begin?
    Nee hoor, het wordt kort maar duidelijk uitgelegt. Je hoeft niet zoals in de vorige delen heel erg veel te lezen.

-Is het moeilijk?
    Nee hoor, dat ligt aan jou. Je kan je eigen 7 major skills aanmaken en de rest zijn je minor skills. In het spel groei je in je skills, zo ga je level up en kom je steeds moeilijkere/andere beesten/mensen tegen.
    Om je hierbij te helpen heb je een moeilijkheidsbalk wat je kan afstellen zo hoe jij het wilt spelen. Zo kan je je het juist makkelijk, of juist moeilijker voor je maken! Echt waar, het is echt een topspel en geneens zo moeilijk. Het is veel makkelijker dan bijvoorbeeld Morrowind, waar je niet wist waar je heen moest.
    [/QUOTE]

7. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, heb algemene topic pas later gevonden, zat in verkeerde board te zoeken. Thnx though!!

8. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Dit topic is wel handig hoor want ik wil er ook aan beginnen en wat ik hier lees is zeer nuttige informatie voor beginners. In de komende weken (maanden) ga ik mij deze hoogst waarschijnlijk aanschaffen.

9. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    En ik vind het erg dat'k tot maandag moet wachten :p

10. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Winkels zijn nu nog open hoor :D

11. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    had je al 3 maanden eerder moeten doen man je mist echt een legendarische game!:):

12. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de moeilijkheidsgraad ook een tikje omlaag gezet. Ik werd het zat dat ik elke 30 seconden opnieuw moest laden omdat ik in een keer dood werd geslagen, ik was meer bezig met laden dan met spelen. Nu is het perfect en hoef ik niet zo bang te zijn dat mijn poppetje non-stop doodgaat.

13. bubu

bubu Guest

ehhm kun je me dan nu weer unblocken van het reactie systeem op de frontpage wat ik je ook al eens gepmt heb fijn dankje

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oblivion is absoluut Noob Friendly. Morrowind was voor vele mensen idd wat moeilijk omdat je lange ingewikelde teksten kreeg. Ook had je geencompas en je wist soms niet wat je moest/kon doen. Bij Oblivion is alles duidelijk uitgelegd en ze gebruiken makkelijk engels. De teksten zijn ook een stuk korter en je krijgt maar een zin of 2 per gesprek. De keuzes die je maakt zijn nooit echt slecht je kan best een keer iemand vermoorden. Oblivion heeft ook een compas daarmee kan altijd zien waar je heen moet dus eigenlijk hoef je echt nooit te zoeken naar dingen. Er is ook fast travel dus als je het lopen te veel word druk je op de knop en je staat in het aangewezen dorp. Echt alles in het spel is duidelijk vind ik. Je loopt eigenlijk nooit ergens in vast alles is goed uitgelegd en aangewezen. Ik zou zeggen gewoon kopen want je hebt al snel voor 150 uur plezier.

15. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook praktisch overtuigd met al deze reacties.
    Maar is Oblivion eigenlijk te vergelijken met bvb World of Warcraft?

16. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat in Morrowind 'moeilijk' was hebben ze verandert in Oblivion waardoor het noobfriendly is...meer woorden maak ik er niet meer aan vuil.

17. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende spellen
    Ten eerste omdat WoW een mmo is en oblivion niet.
    In WoW zit niet echt een vast verhaal in. Je kan rondlopen beesten afslachten (en zo levelen) of je kan een aantal missies doen (zodat je ook levelt :+) In WoW is het levelen dus vooral gebaseert op exp. In oblivion level je doordat je een skill heel vaak gebruikt, zoals block, blade etc. etc.

In WoW staat het levelen (naar mijn mening) op de eerste plaats en bij oblivion is het meer questen doen. Bij oblivion zou je namelijk het hele spel uit kunnen spelen met level 1. In WoW speelt PvP een grote rol en bij oblivion is daar totaal geen sprake van.

Dit is mijn mening hierover O-)

18. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet dat je een hoop quests simpelweg niet kan doen, als je een te laag level hebt. Ook kan je bijv. een hoop spreuken niet gebruiken als je een te laag magielevel (destruction, alteration enz) hebt. Maar belangrijker nog, is dat het spel ontzettend moeilijk wordt als je geen hogere levels bereikt; je wordt immers sneller, sterker (je kan daardoor ook meer stuff meedragen), slimmer (als je alchemy wilt gebruiken is dit noodzakelijk) enz. Juist die ontwikkeling houdt het spel fris; daardoor blijf je maar doorgaan met spelen!

Ik zit nu op level 20 (na ca. 80 uur gespeeld te hebben) en het spel wordt alleen maar leuker, aangezien m'n character steeds cooler wordt; vettere wapens & magie en continu plotwendingen.

ps. Ik ben een Breton (ras) en als 'class' een Knight (ridder). Echt een übervette game \o/

19. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    ben je al deadra weapons tegengekomen :D?
    (ik bedoel niet dremora!)

20. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    wow is zo wow omdat je het met een paar miljoenen anderen speelt.
    oblivion is en blijft een singleplayer game.
    er zullen altijd dingen zijn wat je minder vindt omdat wow het wel heeft en obli niet.(zoals in een team adventuren.)
    maar grafisch is oblivion 10x zo goed.

4 woorden:
    koop het gewoon maar

Deel Deze Pagina