Oblivion "Specifieke Gevallen" Helpthread

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 6 apr 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion wordt onder de meesten hier enorm gewaardeerd, en hoe kan het ook anders met zo'n prachtspel. Echter is de game ook nog eens enorm groot en uitgebreid, en dat levert voor veel mensen problemen op.

In de al bestaande Help- en Quest Threads worden dan ook vele vragen gesteld door vele members, en hoewel de meeste vragen uiteindelijk wel een antwoord krijgen blijven er vaak ook members met onbeantwoorde vragen zitten, dit omdat hun vraag misschien niet is gelezen of omdat niemand er direct een antwoord op weet. Soms kunnen members hierdoor niet echt verder in het spel, en het resultaat is dat soms over de meest diverse vragen al aparte threads geopend worden. Hierdoor wordt het al gauw een zootje in het Oblivion forum, daarom dit initiatief van mij om die mensen die voor hun gevoel echt vast zitten zo snel mogelijk verder te kunnen helpen :)

Hier is hoe het ongeveer werkt. Je mag in principe alles vragen, maar ik wil wel iedereen verzoeken om zo min mogelijk algemene vragen te stellen. Hiermee bedoel ik vragen van de categorie "Als je de handleiding van het spel erbij had gepakt was je er ook uitgekomen". En als je er toch niet uitkomt stel je ze gewoon in de al bestaande algemene helpthreads.

Indien je met een Quest bezig bent waar je niet uitkomt, wil ik de precieze naam van die Quest weten. Dus niet "Die ene waarbij ik zus en zo moet doen", maar gewoon een titel. Deze staan duidelijk bescrhreven in je logboek, bij dezelfde sectie waar je ook je map kunt bekijken. Laat ook even weten wat het voor Quest is (Main Quest, Guild Quest en welke Guild dan etc.). Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, des te sneller kan ik je vragen beantwoorden.

Ik (en nu ook Cygnum ;)) maak voor het beantwoorden van jullie vragen namelijk gebruik van de Official Strategy Guide van Oblivion, hier staat een volledige walkthrough in van alles wat er in het spel te doen is en de oplossing voor alle Quests. Jullie dachten toch niet dat ik het hele spel inmiddels al uit mijn hoofd kende ? :+

Ik beantwoord alle vragen die hier gepost worden in dezelfde volgorde als waarin ze gesteld werden, dus als je niet gelijk geholpen wordt niet gelijk commentaar geven, maar gewoon ff geduldig wachten tot ik iedereen voor je heb geholpen en dan bij jou ben. Mijn antwoorden staan uiteraard allemaal in spoilertags.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb naast XBW ook gewoon een sociaal leven :p Dat betekent dat ik dus niet hele dagen alleen hier ben om jullie vragen te beantwoorden, maar dat ik daarnaast ook andere dingen te doen heb. Meestal ben ik 's avonds online, vaak ook later op de avond, en soms 's middags tussen 15:00 en 17:00 uur. Dus als je een probleem hebt en zo snel mogelijk antwoord wil zijn dat de ideale tijdstippen om hier aan te kloppen. Je ziet vanzelf of ik online ben, en anders zul je gewoon geduld moeten hebben of je vragen ergens anders of aan iemand anders moeten stellen, maar ik probeer hier zoveel mogelijk vragen van iedereen te beantwoorden.

Indien ik er niet ben en/of een van jullie ook het antwoord mocht weten op een probleem wat hier voorgelegd wordt mag je uiteraard ook antwoord geven, maar probeer hierbij ook een beetje de volgorde van vraagstelling aan te houden en plaats je antwoorden natuurlijk ook in spoilertags. En verder nog het verzoek aan degenen die een vraag gesteld hebben/probleem voorgelegd hebben en antwoord hebben gekregen, om het even te laten weten of hun probleem daadwerkelijk opgelost is ja of nee. Zo niet, dan zal ik of iemand anders je probleem later nog eens onder de loep nemen wanneer iedereen verder aan de beurt is geweest. Ga me niet PM'en, want daarop wordt niet gereageerd. Alle vragen met betrekking tot Oblivion kun je hier kwijt, en je vragen komen wat mij betreft vanzelf en zo snel mogelijk aan bod.

Geen offtopic geklets of wannabe-mod gedrag, hou het een beetje netjes en overzichtelijk....dat zijn mijn laatste verzoeken :)

Enjoy Oblivion !

Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX

Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2006
  2. STASKO

STASKO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een heel vaag probleem Ik moet alemaal aids voor Bruma verzamellen door gates te sluiten bij elke stad in Cyrodiiil! Maar nu ik er zo'n 8 heb gesloten heb ik ook de gate bij ''Skingrad'' gesloten! Nadat je een gate bij een stad hebt gesloten moet je naar de council toegaan maar die zegt de hele tijd: ''Go away'' Vreemd. Ik kwam de council van Skingrad ook tegen in die gate bij Skingrad toen zij hij ook al go away.

En toen ik klaar was ben ik naar het kasteel gelopen en werd de council voor me opgehaald, na even wachten kwam hij eindelijk aanlopen en wat zei hij? GO AWAY!! Is dit een bug??

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De official Prima Guide? Waar heb jij die in handen gekregen? Ik had juist gehoord dat die nog niet uit is?

4. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed innitiatief, maar het lijkt erop alsof je de game voor jezelf wil spoilen. Alleen al het doorbladeren van de guide kan quest minder leuk voor je maken, of heb je alles al uitgespeeld?

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Z3R0-P4R4DOX of ik? Het lijkt me gewoon een vette guide (heb er goede dingen over gehoord) en wil hem ook pas bij de 2e playthrough gaan gebruiken....

6. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het tegen Zero.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    @STASKO:
    Ben je een vampire geworden ofzo?

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de naam van die Quest ? Maakt het wat makkelijker voor me om op te zoeken waar de oplossing staat :)

@ Zifnap : http://www.dimensionplus.nl is ie te koop, daar heb ik hem vandaan.

@ C H i L : Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar het maakt me niet zoveel uit om dit te doen. Ik help graag mensen met dingen waar ik ze mee kan helpen :)

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  9. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    mijn strenght skill wordt negatief beinvloed en ik heb geen idee hoe het komt.
    ik heb al alles uitgetrokken en in een van huizen gelegd, hielp niks. heb al potion cure of desease genomen, hielp niks. en ik heb ook al een blessing gevraagd bij een altaar.

is er nog iets dat ik kan doen?

10. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    zit je bij de mages guild?

11. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Koop restore potions in The Guilded Carafe in de market district, Imperial City of andere alchemists.

12. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt, werkte perfect :cool: , heb alleen nog steeds geen idee hoe het kwam.

13. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het door een ziekte komt, dan zie je dat staan in je magic menu, de 5de tab. Als het niet door een ziekte komt, is het meestal een negatief spelleffect dat een vijand op je heeft gecast. Soms zie je linksboven op je scherm tijdens gevechten, meldingen zoals 'your willpower has been damaged'...dat komt dus door een spell of door een ingrediënt met het negatieve effect 'damage willpower'.

14. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    kan je tog zien bij de active spells in je menu

15. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
  16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    20 Euro goedkoper? Bij DimPlus heb ik hem voor 22 euro besteld! Heb je niet toevallig op het spel zelf geklickt ofzo? :p

17. denis

denis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de een of andere manier heb ik mijn wapens onzichtbaar gemaakt, ik kan er gewoon mee vechten, maar ik wil ze weer zichtbaar hebben. Weet iemand hier een oplossing voor, ik heb alles al nagekeken, maar weet het niet meer.

18. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    miss ben je zelf helemaal onzichtbaar?

19. b2bCrow

b2bCrow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel sinds vandaag. toen het spel onmiddelijk begon met die monoloog haperde het al een beetje. hij praat 5 seconden dan dan hangt het een 0.5 seconde vast.( dit is bijna heel de tijd) hoe kan ik dit oplossen?

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  20. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar 'system' in je dashboard en verander 50hz naar 60hz. Zoals op de box staat heb je voor deze game een 60hz TV nodig.

Deel Deze Pagina